וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיוט של הקונים ברשת: רכשו מוצרים מאתר ישראלי - ולא קיבלו כלום

6.6.2018 / 9:45

פרסום ראשון: לידי וואלה! עסקים הגיעו תלונות מצרכנים שרכשו מוצרים ב"אאוטלט מותגים". לטענתם, המוצרים לא סופקו והניסיונות להשיג את החברה כשלו. המשטרה פתחה בחקירה

מוקד שירות לקוחות. ShutterStock
החברה לא יוצרת קשר/ShutterStock

קנייה בחנויות אונליין תמיד מלווה בחשש שהמוצר לא יתאים, או גרוע מכך, לא יגיע כלל והכסף יעלם. תלונות שהגיעו לידי מערכת וואלה! עסקים חושפות דפוס דומה המאשש את הפחדים של כל קונה ברשת: חנות האונליין הישראלית "אאוטלט מותגים", גבתה מאות שקלים מלקוחותיה ולא סיפקה סחורה או ענתה לפניות הצרכנים כשביקשו את כספם חזרה. האתר מציג עצמו כמשווק מוצרי אופנה של מותגים מובילים בעולם, כמו נייק, ניו באלאנס, אדידס ומותגים נוספים ואף מציע 12 חודשי אחריות על הרכישות.

כך למשל, מורן פורת מאיזור המרכז קנתה בחודש מרץ השנה זוג נעלי אדידס אולטרה בוסט תמורת 473 שקל. "הנעליים הוצגו במחיר אטרקטיבי במיוחד לעומת מחירן בשוק", אמרה. כשהנעלים לא הגיעו, פנתה לשירות הלקוחות של החנות בטלפון ובמייל, שם ענו לה שמידת הנעליים שהזמינה לא קיימת במלאי. כשביקשה את כספה חזרה, לא קיבלה מענה. "לא קיבלנו החזר, התקשרנו כמה פעמים, לוקחים הודעה ואומרים שיחזרו, אבל גם למיילים לא עונים". בסופו של דבר החליטה לבטל את חיוב האשראי. "חילקנו לשני תשלומים, את השני ביטלנו דרך חברת האשראי, הראשון הלך. אי אפשר לעשות כלום".

ברשת פגשה תלונות דומות. כשסיפרה לחבריה על המקרה, פנתה אליה מיכל סלוק מירושלים שקנתה גם כן את אותן הנעליים, אדידס אולטרה בוטס, בסוף חודש מרץ. היא שילמה 572 שקל אולם לא קיבלה את המוצר מעולם. "כתוב שזמני האספקה הם 15-30 ימי עסקים", סיפרה. "בגלל שקניתי סמוך לערב פסח, נתתי לזה זמן". בסוף החג הקלידה את מספר ההזמנה באתר אולם קיבלה התראה שהמספר לא קיים. היא שלחה מייל לאתר החברה וקיבלה בחזרה הודעה עם מספר נוסף וקישור לאתרים בהולנד דרכם היא יכולה לבדוק את סטטוס ההזמנה. "גם שם המספר לא היה נכון, קפצה לי כל הזמן הודעת שגיאה".

כעבור 30 יום כשלא קיבלה תשובה או נעליים, פנתה לחברת האשראי בתקווה לבטל את החיוב, אבל זה כבר היה מאוחר מידי. "שלחתי שוב מייל לחברה שאני מעוניינת לבטל את ההזמנה, זה לא עזר. לא קיבלתי שום מענה ושום כסף עד היום".

אאוטלט מותגים. וואלה! NEWS, צילום מסך
אאוטלט מותגים. ומה לגבי הכסף?/צילום מסך, וואלה! NEWS

לא ניתן היה להשיג את תגובת החברה

"אחרי 15 יום התקשרתי לשאול מה קורה, אבל הם לא ענו, לא בטלפון, ולא חזרו להודעות באתר. גם אחרי 30 ימי עסקים, שוב שלחתי מייל ושוב לא עונים גם לא בטלפון"

תלונה נפרדת שהגיע לוואלה! עסקים מגוללת סיפור דומה שהתרחש גם כן בחודש מרץ השנה. יורם פנחסי מאיזור נתניה נתקל באתר לפני כמעט שלושה חודשים. הוא התעניין ברכישת שני זוגות נעלי ספורט מאותו הדגם, "חיפשתי כתבות על החברה ומצאתי עליה מילים טובות, הם פועלים בשוק ומוכרים מוצרים", אמר. הוא שילם 945 שקלים עבור הזוגות, והובטח לו שהסחורה תגיע תוך 15 עד 30 ימי עסקים.

"אחרי 15 יום התקשרתי לשאול מה קורה, אבל הם לא ענו, לא בטלפון, ולא חזרו להודעות באתר. גם אחרי 30 ימי עסקים, שוב שלחתי מייל ושוב לא עונים גם לא בטלפון". אחרי 45 ימים חזרו אליו וענו לו במייל שאין להם את המוצר במלאי ויחזירו לו כסף. הוא בדק מידי יום האם קיבל זיכוי בחברת האשראי, ומשראה שאין, פנה שוב אל החברה, "הם טענו שיש בירור מול ויזה עם הכסף, אבל כשפניתי לחברת ויזה הם לא הכירו את הסיפור והמליצו לי להגיש תלונה במשטרה". פנחסי אימץ את ההמלצה, ולדבריו לפני כחודש הגיש תלונה במשטרת נתניה נגד חברת "אאוטלט מותגים".

גם פניית וואלה! עסקים הניבה תוצאות דומות. מספר הטלפון שמצוין באתר החברה מוביל לשורה של נציגי שירות המציגים עצמם כמוקד הודעות חיצוני לחברה. כל ניסיון לברר פרטים על מוקד שירות ההודעות או על החברה עצמה, נתקל בקשיים. לצד זה, במוקד ידעו לספר שמצטברות תלונות רבות על מוצרי החברה. כך התנהלה השיחה עם המוקד השבוע:

"אני יודעת שלמשל שהיו מקרים שמחזירים מוצר כי לא מתאים מידה ויש כאלה שלמשל מתקשרים כמה פעמים כי לא חזרו אליהם".

זה קורה הרבה?

"זה קורה. אבל הכל דרך מחשב, אני לא יודעת מתי מישהו חוזר. זו מערכת להשארת הודעות".

מה סוג התלונות שאת מקבלת הכי הרבה?

"בדרך כלל שלא חוזרים".

ממשטרת ישראל נמסר כי חקירה בנושא נפתחה.

מערכת וואלה! עסקים פנתה מספר פעמים לחברת "אאוטלט מותגים" לקבלת תגובה אך פנייתנו טרם נענתה.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully