וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למנוע אסון: מה לבדוק כדי לוודא שקניתם מוצץ תקין

11.6.2018 / 8:08

מוצצים אינם זולים ומחירם יכול להגיע אפילו ל-100 שקלים. למרות העלויות יש להחליפם בתדירות גבוהה. מה לבדוק כשאתם קונים מוצץ ואיך תדאגו שתקבלו תמורה למחיר?

באדיבות המצולמים

(בווידאו: כך התפרק המוצץ במיטת התינוק)

המוצץ הוא חלק בלתי נפרד משנותיו הראשונות של התינוק. הוא מרגיע אותו, משמש לו תחליף לפטמת האם, ומסייע כששיניו צומחות. מחיר המוצר אינו זול. זוג מוצצים איכותי יכול לעלות 40 שקל ואף יותר. בשל הבלאי הגבוה, נדרשים ההורים להחליף את המוצץ בדחיפות גבוהה, אולם לעיתים, בגלל המחיר, הם עלולים להימנע מכך ולסכן את חיי התינוק.

לאחרונה חשפנו כאן, בוואלה! עסקים מספר מקרים המעידים על סכנות אפשריות הטמונות בשימוש במוצץ; כך למשל אב ניגש למיטת בנו בן ה-8 חודשים וגילה שהמוצץ שלו מפורק לחלקים ועלול לגרום לו לחנק. במקרה נוסף אם גילתה שהמוצץ של בתה נתקע בין שפתיה וחוסם את פיה. בעקבות האירועים, בדקנו - כיצד להבטיח את שלום התינוק, מהו טווח מחירים למוצץ יחיד וכיצד נדע האם המוצר מזויף?

"אנחנו ממליצים לקנות מותג מוכר וידוע", מסביר דני שחם, סמנכ"ל המכירות ברשת המוצרים לאם ולתינוק, שילב. ברשת מחזיקים במותגי המוצצים "מאם", "אוונט", "טוויסט שייק", "סובינקס" ולדברי שחם כל המשלוחים עוברים בקרות איכות, במדינות המוצא ובישראל. "כמו כן אנחנו בודקים פעם בחודש את תאריך התוקף של המוצצים ומפנים את אלה שעבר זמנם". לדבריו מומלץ אחת לחודש-חודשיים להחליף מוצץ, ובתקופה שהתינוק מוציא שיניים, אף בתדירות גבוהה יותר. "מומלץ לבדוק שאין קרעים, שהוא לא נשבר אם דרכו עליו, שאין שריטות בפטמה וכן למשוך אותה בחוזק, באותה עוצמה של התינוק ולראות שהפטמה מחוברת היטב".

"גם להורים יש אחריות"

"החברות לא מתנערות, אלא נותנות את ההמלצה הכי נכונה, לרענן את מלאי המוצצים כל חודשיים- שלושה וצריך להקפיד. זה עלול להתחיל בקרע קטן והקרע יכול להעמיק והמוצץ יכול להיקרע. גם להורים יש אחריות, והם צריכים לבדוק אותו"

שוק המוצצים רווי המצאות ופטנטים המעלים את מחיר המוצר. כך למשל ניתן למצוא מוצץ למדידת חום במחיר 100 שקל או איבזור למוצץ ב-40 שקל, נוסף על מחיר המוצר עצמו. בשילב המחירים נעים בין 25 שקל למוצץ סובינקס ועד 40 שקל לזוג מוצצי מאם. ברשת מספרים שהתלונות הנפוצות ביותר בקרב ההורים נוגעות לעמידות המוצר. "שואלים למה הוא נקרע או למה יש חתך, אנחנו מסבירים שצריך להקפיד על החלפת המלאי בתדירות גבוהה. זה המסר החשוב ביותר, ולא מדובר רק על פטמות מוצצים אלא גם על בקבוקים".

לדבריו המוצץ מלווה את הילד רוב שעות היממה, במשך היום ולפעמים כל הלילה. יותר מכל צעצוע אחר, "צריך לחשוב מה עובר המוצץ, נושכים אותו, רוחצים, דורכים עליו, בסופו של דבר מדובר בחומר מתכלה".

בסופו של דבר החברות מורות להחליף את המוצץ כל חודש-חודשיים, מדובר במוצר לא זול. זה עלול להיתפס כמו עוד דרך להגביר מכירות, במקום לוודא את עמידות המוצר

"החברות לא מתנערות, אלא נותנות את ההמלצה הכי נכונה, לרענן את מלאי המוצצים כל חודשיים-שלושה וצריך להקפיד. זה עלול להתחיל בקרע קטן, הקרע יכול להעמיק והמוצץ יכול להיקרע. גם להורים יש אחריות, והם צריכים לבדוק אותו".

עידן איזנברג, מנהל פיתוח עסקי ושיווק ברשת נסיך הקטן, היבואנית הבלעדית של טומי טיפי, מבקש להקפיד על עשרה כללי בטיחות בשימוש במוצצים. איזנברג שב ומזהיר שיש לבדוק את עמידות המוצץ לפני כל שימוש, למשוך לכל כיוון ולוודא שאין קרעים, ולהקפיד לחטא את המוצץ אם היה בכיס או בתיק, אם בא במגע עם אוכל או שתייה. "החומרים מצטברים על המוצץ והורסים אותו או גרוע מכך, מסכנים את התינוק, למשל סיבי בגד של הורה, שערות ושאריות אוכל". עוד הוא מדגיש שאין להשאיר את המוצץ במקום חם, בשמש, ברכב, או אפילו בזמן נסיעה על הדשבורד.

מחיר המוצצים ברשת נע בין 30 שקל לזוג ועד 45 שקל, והמבחר נע בין מוצץ מלטקס או מסיליקון, וגם הצורה משתנה. "יש פטמה פחוסה, ויש בצורת בלון לסרבנים. הנמכרים ביותר אלה הם מוצצי הסיליקון", אומר איזנברג.

היום הורים רבים קונים מוצרים בחנויות האונליין, הם זולים משמעותית ונגישים יותר, איך אפשר להבטיח שהמוצרים אינם מזויפים?

"אם המוצץ לא מגיע יחד עם הוראות יצרן מסודרות זה חיקוי ואסור להתקרב, אם אין שם יבואן ישראלי והמוצץ נקנה בארץ, זה זיוף". אבל, הוא מוסיף, "אין דרך פיזית לזהות חיקוי".

ילדה עם מוצץ. ShutterStock
אין דרך לזהות מוצץ מזויף/ShutterStock
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully