וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חכו קצת: מועצת הצמחים מזהירה מקניית מנגו "שלי" בוסר

11.6.2018 / 11:22

מועצת הצמחים פרסמה אזהרה מפני קניית פירות מנגו מזן "שלי" ששווקו לרשתות ולירקנים בטרם הבשילו. קטיף המנגו אמור להתחיל בסוף יוני: "מי שיקנה עכשיו - יתאכזב"

מנגו מסוג שלי. יובל כהן,
מנגו "שלי"/יובל כהן

התאזרו בסבלנות: בימים אלה עולים על המדפים ברשתות השיווק והמזון ובחנויות הירקנים פירות מנגו מסוג "שלי", אולם היום (שני) פרסמה מועצת הצמחים אזהרה לא לקנות פירות אלה. לפי הודעת המועצה פירות מנגו אלה הם בוסר ומומלץ להמתין כשבועיים להגעת פירות בשילים למדפים.

במועצה מציינים עם זאת כי פירות מנגו המגיעים מהערבה הם כבר בשלים וניתן לזהות אותם על פי המדבקה המודבקת עליהם עם הכיתובים: יופי של ירקות, ליאן או קיבוץ בית הערבה.

לדברי ארנה סנדל, מנהלת איכות וסטנדרטים בענף הפירות במועצת הצמחים, קטיף המנגו בארץ אמור להתחיל בסוף חודש יוני, כאשר הזנים המוקדמים יותר מתחילים להבשיל. הקטיף אמור להתחיל בערבה ולהגיע לעמק הירדן וסובב כנרת רק באמצע יולי. סנדל מסבירה כי זן המנגו "שלי" מבשיל מאוחר יותר - זמן הקטיף האופטימלי שלו הוא בחודש אוגוסט.

"לצערי, כאשר אנו אפילו לא באמצע חודש יוני, ישנם מגדלים הממהרים לשווק לצרכנים כבר עכשיו את ה'שלי', כאשר הוא עודנו בוסר (פרי מוקדם)", אומרת סנדל. "מי שירכוש כעת מנגו מזן ה'שלי' יתאכזב מאוד. חיצונית - הפרי אמנם צבעוני ורך, אבל הטעם שלו 'חיוור' ואינו מזכיר את המנגו שכולנו מכירים ואוהבים".


סנדל מוסיפה כי "זן המנגו מסוג 'שלי' מקבל צבע אדמדם כהה עוד לפני ההבשלה המלאה שלו, וכך ניתן להטעות את הצרכנים שאינם מבחינים בין זן לזן וטועים לראות בצבע הקליפה סימן להבשלה. בנוסף, חלק מבתי האריזה מעבירים את המנגו תהליך מהיר של הבחלה (כלומר - הבשלה) שגורם לו להתרכך מעט. אנו במועצת הצמחים פועלים כל השנה במטרה למנוע קטיף מוקדם, אך כאמור - קוראים גם לציבור לא לרכוש כרגע מנגו בוסר מזן ה'שלי'".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il



או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"


רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully