וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופנה מחו"ל תוזל? חובת סימון בעברית על בגדים מיובאים תבוטל

20.6.2018 / 9:10

שר הכלכלה חתם על צו המבטל את חובת התפירה של תווית סימון בעברית למוצרי הלבשה. מדובר ביוזמה של רשות הגנת הצרכן, במסגרתה הסימון יבוצע על גבי תג חיצוני ובגדים הנמכרים באינטרנט לא יסומנו כלל

סידור ארון בגדים. ShutterStock
הסימון יבוצע בארץ ולא על גבי הבגד עצמו. בגדים/ShutterStock

שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן חתם אתמול (שלישי) על צו לביטול חובת הסימון תוויות הביגוד. מטרת הצו היא להקל על היבואנים ובכך להביא להוזלה במחירי הביגוד. החתימה על הצו היא המשך לעבודת מטה שהתקיימה בחודשים האחרונים על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן.

על פי הצו החדש בוטלה החובה לסמן בעברית מוצרי הלבשה הנמכרים מרחוק באמצעות האינטרנט. עם זאת על הפרטים שהופיעו בסימון להיות נגישים באתר בו מבוצעת הרכישה כך שהצרכן יוכל לראותם בטרם רכישת הפריט. הצרכן יוכל לשמור את פרטי המידע בעברית ובכל מקרה נותרים בעינם סימונים מקובלים בכל השפות לעניין הוראות הכביסה והגיהוץ וכן מידות אשר מופיע לרוב בספרות ובסימונים גרפיים.

בנוסף, בוטלה חובת סימון מוצרי הלבשה לפני יבואם. עד היום נאלצו היבואנים לסמן בעברית את מוצרי ההלבשה בטרם יבואם ובטרם שחרורם מהמכס. חובה זו גרמה לכך שפעולות התפירה של התווית בעברית עם המידע הנדרש נעשה במדינת המוצא, במחסני רישוי במכס שהאחסון בהם עולה כסף או במחסני היבואן תמורת ערבות למכס. עוד אומר הצו כי סימון בעברית על גבי בגדים מיובאים יוכל להיות על גבי תג חיצוני ולא על גבי המוצר עצמו או תווית התפורה לבגד.

הצו צפוי להיכנס לתוקף בעוד כחודש, אך לא צפויה להתבצע אכיפה נגד מי שנמצא כי סימן מוצרי הלבשה על פי האפשרויות המקלות לפני המועד. הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, עו"ד מיכאל אטלן, אמר כי "אנו פועלים להפחתת הנטל הרגולטורי על העסקים, כפי שהתחייבה הרשות, תוך איזון ושמירת האינטרסים של הצרכן. ההקלה הנוכחית לעסקים אינה מפחיתה מהותית במידע שבידי הצרכן טרם התיקון לצו".

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, בירך על ההחלטה. "זהו צעד חשוב ובכיוון הנכון בהפחתת נטל הרגולציה על המגזר העסקי בכללותו והמגזר הקמעונאי בפרט, בדגש על מגזר ההלבשה. הדבר מעיד על כך כי משרד הכלכלה השכיל להבין כי לעול ולעודף הרגולציה יש מחיר כבד הפוגע במגזר העסקי, ודרכו בציבור בכללותו, דבר שבא לידי ביטוי ביוקר המחייה בישראל. המאבק בעודף הרגולציה הוא מאבק ציבורי מרכזי".

לין הוסיף כי "צריך להבין כי אחד ממנועי הצמיחה החשובים של המשק הוא המגזר העסקי. הוא זה שמייצר מקומות עבודה והוא זה שמאפשר לכולנו לצרוך מוצרים וליהנות ממגוון רחב של מוצרים. גם הצריכה הפרטית, המהווה 75% מהתוצר העסקי, היא מנוע צמיחה משמעותי. הפחתת עול הרגולציה והמאבק בעודף הרגולציה יובילו לכך שיוזרם 'דלק' למנועי צמיחה אלה, ובסופו של יום הציבור ייהנה מהפחתת יוקר המחיה".

עוד בעסקים

אחרי שנה וחצי: הסטארט אפ Kvisi חוזר לפעול

לכתבה המלאה
seperator

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully