וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: משקאות אלכוהוליים מסוכנים נמכרים בפיצוציות

2.7.2018 / 14:06

המשרד ערך ביקורות בפיצוציות ובחנויות בעקבות מקרים בהם נפגעו צרכנים משתיית משקאות אלכוהוליים. בביקורות התגלו משקאות המכילים ריכוז גבוה מהמותר של מתנול

אילוסטרציה: חנות לממכר אלכוהול. ShutterStock
משקאות אלכוהוליים/ShutterStock

הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה, יעקב וכטל, התריע היום (שני) על מכירה של משקאות אלכוהוליים מסוכנים בפיצוציות ובחנויות. בביקורת שערכו מפקחי המשרד, בשיתוף עם נציגי משרד הבריאות, נמצאו משקאות כוהליים עם תכולה גבוהה של מתנול. על פי הודעת משרד הכלכלה, משקאות אלה רעילים ומסכנים את בריאות הצורכים אותם.

הביקורת נערכה בעקבות מקרים שאירעו לאחרונה, במסגרתם צרכנים נפגעו משתיית משקאות כוהליים, לרבות משקאות שאותרו בעבר ונאסרו למכירה, אך קיים חשש שעדיין נמצאים בשוק. כפי שנמסר ממשרד הבריאות, צריכה של משקאות עם תכולה גבוהה של מתנול עלולה לגרום לפגיעה עצבית, לפגיעה בלתי הפיכה בראייה ואף למוות.

לדברי וכטל, "אנו נגביר פעילות המפקחים, ולא נהסס לנקוט ביד קשה נגד יצרנים ומפיצים שעוברים על החוק ומסכנים את בריאות הציבור. אנו נמשיך לפקח יחד עם משרד הבריאות על שוק האלכוהול על מנת לאתר ולעצור את ייצורם ומכירתם של משקאות מסוכנים לבריאות. אנו קוראים לציבור הצרכנים לשים לב לאזהרות המתפרסמות בהתאם לצורך, ולאמץ את הכללים לאיתור אלכוהול שאינו מתאים לדרישות התקן".

משקאות אלכוהוליים מסוכנים. משרד הכלכלה,
משקאות אלכוהוליים מסוכנים/משרד הכלכלה

לרשימת המשקאות המסוכנים המלאה - לחצו כאן

עוד נמסר כי מוכרי המשקאות הכוהליים חייבים להחזיק בעסק את המסמכים המעידים על מקור הספקת הסחורה לעסק, ולהימנע מקליטת סחורה זולה שמקורה לא מזוהה. היצרנים של משקאות כוהליים חייבים להחזיק ברישיון היצרן בר תוקף מטעם משרד הבריאות.

במשרד הכלכלה מזכירים כי ניתן לזהות משקאות כוהליים חשודים, אם על גבי האריזה אין 2 מדבקות - בחזית ובגב האריזה. התווית בחזית האריזה חייבת להיות מסומנת בשם המשקה בעברית, בתכולה של המשקה ביחידות נפח (מ"ל או ליטר), ובחוזק המשקה באחוזי נפח. התווית בגב אריזתו של המשקה חייבת לכלול מידע מלא על יצרן או יבואן של המשקה בעברית; תאריך היצור או מנת היצור של המשקה הכוהלי; או תאריך שימוש אחרון של המשקה; ערך קלורי וכן מידע הנוסף הקבוע בתקן. במשרד מוסיפים כי גם מחיר הנמוך מעבר לסביר יש בו משום להחשיד.

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully