וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגולש הישראלי שהוכיח ש-TOY לא גנוב

4.7.2018 / 12:07

אמש נחשף בתוכניתו של גיא פינס כי תאגיד המוזיקה האמריקאי, יוניברסל, הגיש מכתב התראה ליוצרי השיר "Toy" שזכה באירוויזיון. לטענתם השיר מועתק משיר של להקת הוויט סטרייפס. בינתיים גולש ישראלי הוכיח אחרת

אמש נחשף בתכוניתו של גיא פינס כי תאגיד המוזיקה האמריקאי הענק יוניברסל הגיש מכתב התראה ליוצרי השיר "Toy" דורון מדלי וסתיו בגר, בטענה שהשיר שזכה באירוויזיון מועתק משיר ותיק ומוכר מאוד, כך נחשף בתכנית "ערב טוב עם גיא פינס" בקשת 12. השיר שממנו הועתק "Toy" לטענת יוניברסל, הוא Seven Nation Army של להקת הוויט סטרייפס משנת 2003. השיר זכה בגראמי והפך ללהיט עולמי ולהמנון של אוהדים ברחבי העולם. הקצב וההרמוניה, טוענים עורכי הדין של יוניברסל, מזכירים מאוד את "Toy".

עוד בנושא:

"נטע נקלעה לסיטואציה": האמירה של דורון מדלי שעצבנה את הגולשים
רגע של זן: הכתוביות של יוטיוב בשיר Toy של נטע ברזילי
כפרה עליה - נטע ברזילי שינתה גם את גוגל
"כמה מנדטים תקבל נטע?": ברשת מפרגנים וצוחקים על הניצחון באירוויזיון

אך האם השיר באמת הועתק? גלעד הרצוג העלה לדף הפייסבוק הפרטי שלו קטע שבו הוא מנגן את Toy על האורגן ומיד אחר כך מנגן גם את Seven Nation Army וכשהוא מסיים, הוא עובר לשיר sweet dreams של יוריתמיקס שגם הוא, מנוגן באותם האקורדים בדיוק ואחר כך את השיר "אצל הדודה והדוד" ושירים נוספים. הפוסט זכה למאות לייקים ואלפי צפיות. "הארבעה אקורדים הם מהלך נפוץ נורא בפופ וברוק", סיפר לנו גלעד. "יש קונצנזוס על זה ש-Toy שיר מגניב שייצג אותנו בכבוד והטענות של יוניברסל ניתנות להפרכה בקלות. גניבה ספרותית היא 8 תיבות זהות ופה אין אותן בשום אופן. אפשר להביא דוגמא כזו לכל שיר בהיסטוריה של האירוויזיון", סיפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully