וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פער של 116%: איפה תמצאו את סל הקניות לתינוק הזול ביותר

10.7.2018 / 12:30

תינוק חדש מביא שמחה גדולה אבל גם הוצאות גדולות: חיתולים, תחליפי חלב, מגבונים ועוד. המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה יצאו לרשתות השיווק והפארם ובדקו איפה אפשר לרכוש את סל המוצרים לתינוק הזול ביותר וכמה עולה סבון לתינוק הכי יקר. התוצאות מפתיעות

5 עובדות על תינוקות/מערכת וואלה! |News

(בווידאו: 5 עובדות על תינוקות)

תינוק חדש הצטרף למשפחה וסל ההוצאות גדל משמעותית: חיתולים, תחליפי חלב, מגבונים לחים ועוד שורה ארוכה של מוצרים. המועצה הישראלית לצרכנות, בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, ערכו בדיקה בין רשתות השיווק והפארם, ומצאו היכן ניתן לרכוש את סל מוצרי התינוקות הזול ביותר, כמה עולים החיתולים היקרים ביותר ומה הפערים בין הרשתות.

במסגרת הבדיקה, הורכב סל מוצרים בסיסי לתינוק, הכולל את המוצרים: אל סבון לתינוק "קמיל בלו קלאסיק" של ד"ר פישר, דייסת דגנים קורנפלור של מטרנה, חיתולים "ליטל בייביז", שלב 1 של האגיס, מגבונים בבישום עדין של האגיס, מגבונים למילוי ללא בישום של האגיס, מרכך לילדים מתיר קשרים של הוואי, משטחי החתלה 10 יחידות של האגיס, שמפו לילדים "מיניונים" של נקה, שמפו "סנסיטיב אל דמע" של ד"ר פישר, תרכובת מזון לתינוק, שלב 1, מטרנה אקסטרה קייר.

הרשתות שנבדקו הן רשתות השיווק יינות ביתן, יוחננוף, שוק העיר, מגה בעיר, מחסני השוק, מגה בעיר, קינג סטור, שופרסל דיל, רמי לוי ועוד. בקרב רשתות הפארם נבדקו הרשתות ניו-פארם וסופר פארם. סיירי המועצה לצרכנות אספו את מחירי המוצרים, ערכו ממוצע בכל רשת בהתאם לדיווח הרשתות באתר פריסז, והשוו מחירים. ההשוואה אינה כוללת מבצעים בכרטיסי אשראי והטבות לחברי מועדון וכן את סניפי אילת. אז איפה הכי כדאי לקנות מוצרים לתינוק?

לצפייה בבדיקה המלאה היכנסו ללינק

ילד משחק. ShutterStock
תינוק במשחקייה/ShutterStock
השוואת מחירי מוצרי תינוקות. משרד הכלכלה,
השוואת מוצרי התינוקות/משרד הכלכלה

הכי יקרה: רשת קינג סטור; הכי זולה: יינות ביתן

סל המוצרים לתינוק הזול ביותר נמכר ברשת יינות ביתן, ומחירו 215.41 שקלים. מדובר בפער של 24% מהרשת היקרה ביותר. עוד ברשימת הרשתות הזולות: במקום השני רשת השיווק רמי לוי, שם נמכר סל מוצרים לתינוק ב-218.37 שקלים

הרשת שמוכרת את סל המוצרים היקר ביותר, נכון ליום הבדיקה, היא רשת השיווק קינג סטור. סל המוצרים לתינוק עולה 266.10 שקלים. סל המוצרים הבא אחריו ברשימת הסלים היקרים ביותר, נמכר ברשת ויקטורי במחיר 253.86 שקלים. במקום השלישי ברשימת רשתות השיווק היקרות ביותר - רשת חצי חינם. סל המוצרים נמכר ברשת במחיר 253 שקל. עוד ברשימה: רשת סטופ מרקט המוכרת את סל המוצרים ב-251 שקל, וסוגרת את החמישייה היקרה רשת השיווק קשת טעמים - סל המוצרים לתינוק עולה ברשת 245.85 שקלים.

ומי הכי זול? סל המוצרים לתינוק הזול ביותר נמכר ברשת יינות ביתן, ומחירו 215.41 שקלים. מדובר בפער של 24% מהרשת היקרה ביותר. עוד ברשימת הרשתות הזולות: במקום השני רשת השיווק רמי לוי, שם נמכר סל מוצרים לתינוק ב-218.37 שקלים. הבאה בתור ברשימת הסלים הזולה, רשת יוחננוף. סל המוצרים לתינוק נמכר ברשת ב-218.52 שקלים. במקום הרביעי רשת סופרפארם, סל המוצרים לתינוק נמכר ברשת ב-223.03 שקלים. סוגרת את החמישייה הזולה רשת השיווק סאלח דבאח, סל המוצרים שם עולה 225.86 שקלים.

ומי עוד ברשימה? במקום טוב באמצע רשת מחסני השוק, המוכרת סל מוצרים לתינוק ב-230.98 שקלים; אחריה רשת יינות ביתן סיטי, שם עולה הסל 231.12 שקלים. עוד ברשימה, רשת שופרסל דיל EXTRA, המוכרת את הסל ב-235.90 שקלים; רשת שופרסל דיל מיד אחריה, עם מחיר של 236.40 שקלים לסל; רשת ניו-פארם מוכרת את סל המוצרים ב-239.76 שקלים; ורשת מגה בעיר, שם הסל נמכר ב-241.66 שקלים.

סל מוצרי תינוקות. משרד הכלכלה,
רשימת המוצרים שנבדקו/משרד הכלכלה

פער של 116% במחירי אל סבון לתינוק

המחיר הנמוך שניתן למצוא עבור המוצר אל סבון לתינוק "קמיל בלו" של ד"ר פישר הוא ברשת ניו-פארם - 12.90 שקלים. המחיר הגבוה ביותר הוא 27.90 שקלים ברשת קינג סטור - פער של 116% בין הרשתות

ומה לגבי המוצרים עצמם? המחיר הנמוך שניתן למצוא עבור המוצר אל סבון לתינוק "קמיל בלו" של ד"ר פישר הוא ברשת ניו-פארם - 12.90 שקלים. המחיר הגבוה ביותר הוא 27.90 שקלים ברשת קינג סטור - פער של 116% בין הרשתות.

תרכובת מזון לתינוק שלב 1 של מטרנה אקסטרה קייר נמכרת במחיר הנמוך ביותר מבין הרשתות בסופרפארם - במחיר 47.5 שקלים; זאת לעומת המחיר הגבוה ביותר בין הרשתות, 69.90 שקלים ברשת השיווק סטופ מרקט. מדובר בפער של 47%.

שמפו "סנסיטיב אל דמע" של ד"ר פישר נמכר ברשת השיווק קשת טעמים במחיר 25.90 שקלים, לעומת 35.90 שקלים ברשת ניו פארם - פער של 39%.

עוד ברשימת המוצרים שנבדקו: מרכך לילדים מתיר קשרים של הוואי. המוצר הזול ביותר נמכר ברשת יינות ביתן במחיר 7.62 שקלים, לעומת המחיר הגבוה ביותר - 14.90 שקלים ברשת ניו פארם. מדובר בפער של 96%.

חבילת חיתולים "ליטל בייביז" עד 6 קילו שלב 1 של חברת האגיס נמכרת בסופרפארם ב-26.71 שקלים - המחיר הנמוך ביותר מבין הרשתות שנבדקו. זאת לעומת המחיר הגבוה ביותר - 36.90 שקלים ברשת חצי חינם, פער של 38%.

עוד ברשימה: חבילת מגבונים למילוי ללא בישום של חברת האגיס, שנמכרת במחיר הנמוך ביותר ברשת סאלח דאבח ב-14.98 שקלים. זאת לעומת 22.90 שקלים ברשת חצי חינם - פער של 53%.

תינוק חמוד משחק בצעצוע. ShutterStock
איפה כדאי לקנות מוצרים לזאטוט?/ShutterStock

העזרו בהורים ותיקים, קבוצות פייסבוק ואפליקציות להוזלת עלויות

בעקבות הבדיקה, המועצה לצרכנות מבקשת לעדכן את ההורים בשורת המלצות לרכישה נבונה יותר של מוצרים. ראשית, ממליצים במועצה להתייעץ עם הורים ותיקים וקבוצות הורים ייעודיות ברשתות החברתיות ולאסוף טיפים. כך לדבריהם, "ניתן להוזיל את העלויות באופן משמעותי".

עוד ממליצים לברר מחירים באתרים והאפליקציות הרלוונטיים לפני הרכישה, וכן להשתדל לקנות רק באמצעות מבצעים או קופונים. "תחום זה רווי מבצעים המתקיימים באופן שוטף כמעט כל הפארמים ורשתות השיווק", אומרים במועצה. "מדובר בדרך כלל במוצרים ארוכי מדף, אותם ניתן לאחסן, כך שאם חיפשתם ומצאתם מוצר במבצע - תוכלו לרכוש ממנו מספר יחידות".

"חלק נכבד בהוצאות השוטפות של זוגות צעירים בישראל הוא בתחום התינוקות", מוסיף עו"ד ערן וולף, סמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות. "מבדיקה שלנו במועצה רואים בברור שניתן לחסוך עשרות שקלים בקנית אותם מוצרים ממש".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully