וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: רוצים מוצרי טואלטיקה בזול? עדיף שתקנו בסופרמרקט

1.8.2018 / 10:30

בדיקת מחירים של המשרד והמועצה לצרכנות מצאה פער של 40% במחיר משחות שיניים ודאודורנטים בין הרשת היקרה לזולה ביותר. אז מה עדיף - סמארט פארם או רמי לוי

משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
מוצרי טואלטיקה/אבי כהן

איפה עדיף לקנות מוצרי טואלטיקה - בסופרמרקט הקרוב או ברשת הפארם המוכרת? שוק הפארם הישראלי השתנה משמעותית בשנה האחרונה, בעקבות שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק. כיום קיימות היום בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם, גוד פארם וסמארט פארם - לעומת שחקן מרכזי יחיד לפני כשנה.

למרות הגברת התחרות - בדיקת מחירים חודשית, שנערכה על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה הישראלית לצרכנות, העלתה שדווקא רשתות המזון הן המקום המשתלם ביותר לקניית מוצרי טואלטיקה (משחות שיניים, דאודורנטים וכדומה), ולא רשתות הפארם. הבדיקה בוצעה על מנת לבחון כיצד השינויים בשוק הפארם משפיעים על כיסו של הצרכן הישראלי.

סל מוצרי טואלטיקה 1.8.2018. משרד הכלכלה,
טבלת סל מוצרים/משרד הכלכלה

פערים של מאות אחוזים במוצרים ספציפיים

בטמפון קוטקס נמצאו פערי מחירים של 165%; בדאודורנט קליר ג'ל ארקטיק אייס ג'ילט נמצא פער של 151%; במשחת שיניים קולגייט טוטל 100 מ"ל נמצא פער של 100%

על פי הבדיקה, הרשתות רמי לוי, יינות ביתן ושופרסל דיל נמצאו זולות משמעותית בהשוואה לרשתות הפארם - ניו פארם, סופר פארם וסמארט פארם. הבדיקה העלתה פער של 40% במחיר סל המוצרים בין הרשת היקרה ביותר, סמארט פארם, שבה עמד מחיר הסל על 627 שקל; לעומת הסל הזול יותר ברשת רמי לוי, שמחירו עמד על 447 שקל.

במוצרים ספציפיים נמצאו פערים של מאות אחוזים: בטמפון קוטקס נמצאו פערי מחירים של 165%; בדאודורנט קליר ג'ל ארקטיק אייס ג'ילט נמצא פער של 151%; במשחת שיניים קולגייט טוטל 100 מ"ל נמצא פער של 100%; ועוד.

עוד עלה מהבדיקה כי מחירי מוצרי הטואלטיקה שנכללו בצו סימון מחירים (הצגת המחיר בחו"ל לעומת המחיר בישראל) ירדו בשיעור של 6% עד ל-18%, בהשוואה לחודש אפריל 2017. מדובר בממוצע ירידה של כ-10.8% במחירי המוצרים.

במשרד הכלכלה מציינים היום כי על פי סקר דעת קהל שנערך על ידי יפעת מחקרי מדיה בקרב 500 נשאלים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל, 58% מהציבור מודע לצו סימון המחירים - ומתוכם 83% תומכים בצו. כמו כן, רוב הנשאלים חושבים כי צו סימון המחירים יוביל לירידת מחירים.

פערי מחירים בטואלטיקה 1.8.2018. משרד הכלכלה,
טבלת פערי מחירים/משרד הכלכלה

"החוק שילחם ביבואנים הבלעדיים יעבור במושב הקרוב"

בבדיקה נבחנו 28 מוצרים, בהם דאודורנטים שונים (5 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (3 סוגים), מוצרי היגיינה- טמפונים (5 סוגים) ועוד

הבדיקה בוצעה באמצעות מאגר המחירים ואפליקציית פרייסז, זאת בהתאם לנתונים שמעלות הרשתות עצמן למאגר. בבדיקה נבחנו 28 מוצרים, בהם דאודורנטים שונים (5 סוגים), משחות שיניים (7 סוגים), שמפו (3 סוגים), מוצרי היגיינה- טמפונים (5 סוגים) ועוד. מחירים של מוצרים אלו נבדקו במגוון רשתות שיווק, ובהן יינות ביתן, רמי לוי ושופרסל. מתוך רשתות הפארם, נבדקו מאות סניפים של סופר פארם ושל ניו פארם, אשר מעבירות נתונים למאגר המחירים.

במשרד הכלכלה ובמועצה לצרכנות מדגישים כי יש לקחת בחשבון שקיים פער של כ-9% בממוצע בין רשתות הפארם שנבדקו לבין רשתות המזון שנבדקו, והנתונים אינם מייצגים את כלל הרשתות והסניפים בארץ. המחירים מעודכנים ל-4 ביולי (אז בוצעה הבדיקה), בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי, כאשר הנתונים של רשתות סמארט פארם וגוד פארם תועדו בשטח ב-2-3 ביולי על ידי סיירי המועצה לצרכנות.

כמו כן מדגישים שם כי מספר המוצרים ברשימה ירד ל-30, בשל הוספת רשת סמארט פארם והצורך להתאים אליה את הרשימה. לכן אין להשוות את המחירים בבדיקה הנוכחית למחירים בבדיקות קודמות, משום שמדובר במספר מוצרים שונה בסל. בנוסף, סניפי האינטרנט ואילת אינם נכללים בדו"ח וכן מבצעים נלקחים בחשבון - למעט מבצעי כרטיסי אשראי וחבר מועדון. מבצעים אחרים וכרטיסים אלו עשויים להשפיע על המחיר הסופי בקופה.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "במושב הכנסת הקרוב צפוי לעבור בקריאה שנייה ושלישית החוק שיתן לממונה על ההגבלים העסקים את הסמכויות הנדרשות למול היבואנים הבלעדיים. אנו נחושים להמשיך עד שהמחירים בישראל ובאירופה יהיו דומים ושהירידה במחירים תורגש על ידי כל משפחה".

שינוי במחיר מוצרים שבצו סימון המוצרים. משרד הכלכלה,
טבלת שינויי מחירים/משרד הכלכלה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il



או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully