וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל ויכוח על כסף: המוביל זעם - ועזב את ההובלה באמצע

9.8.2018 / 8:26

נלי מרחובות עברה דירה והזמינה חברת הובלות מוכרת שקיבלה עליה המלצות. היא סיכמה את הכול מראש ובכתב, אולם ברגע האמת המוביל דרש תוספת של 450 שקל. אחרי ויכוח הוא החזיר את הארגזים - והלך. איך מתמודדים במצבים דומים? בדיקת וואלה! עסקים

רהיטים וחפצים ארוזים לקראת מעבר דירה. ShutterStock
ההובלה סוכמה מראש בחוזה, אבל זה לא עזר/ShutterStock

מעבר דירה מלווה במתחים, התרגשויות ותיאומים עם בעלי עסק רבים, בהם חברת הובלות. כשמדובר בבעלי עסק נעימים ומקצועיים, זו עסקה משתלמת לכל המעורבים, אבל זה יכול להסתיים במפח נפש אדיר. משפחות רבות עוברות בימי החופש הגדול דירה, וברחבי הרשת צצות לא מעט תלונות ושיתופים על עומת נפש שמובילי דירות גרמו.

נלי מרחובות, נשואה ואם לשני ילדים קיבלה המלצות חמות על חברת הובלות בעירה. 3 שבועות לפני המעבר נלי שריינה את המוביל בו רצתה, וההובלה נקבעה ליום האחרון של חודש יולי בשעות אחר הצהריים. "דיברתי עם בעל העסק", סיפרה לוואלה! עסקים, "הוא היה מאוד כריזמטי ומבטיח, כל דבר היה מאוד מקצועי ומשכנע", הוסיפה. לדבריה, כשסיכמה איתו על מחיר הוא אף הזמין אותה להתמקח עמו ולסגור מחיר. בשל התנאים הבעייתיים בדירה ממנה יצאה, חדר דרגות צר ומעלית קטנה, נלי הציעה להזמין מנוף להובלה. "ככה הרהיטים לא ישרטו", הסבירה לו, וציינה שמדובר בהובלה פשוטה, בלי מקרר, ארונות ותנור, רק ספה אחת גדולה וכ-35-40 ארגזים.

נלי שלחה לבעל העסק סרטון ותמונות של הבניין כדי להמחיש את התנאים מסביב. "הוא אמר שנסתדר, וסיכמנו על מחיר", אמרה. הוא מצדו דרש 1,900 שקל עבור ההובלה, ותוספת של 300 שקל על המנוף לשעת עבודה. "בעל העסק אמר שאם זה יגלוש מעבר לשעה, הוא יספוג את היתרה", נזכרה. נלי סיכמה אתו את כל הפרטים כ-10 מים לפני ההובלה. "התכתבנו ברוסית, סגרנו הכול, הבטחתי לו טיפ, שתייה קרה ונשנושים והוא שלח חוזה. היו בחוזה כמה פרטי ריהוט שלא צוינו, אז שלחתי לו עוד תמונות של התכולה הוא אמר בסדר גמור".

ביום ההובלה התייצבה בפתח הבניין משאית עם 6 פועלים. "הצוות היה מותש ועייף, והאדם אתו סיכמתי את הדברים עודד אותם לעבוד מהר יותר, אבל הם עבדו מאוד לאט ובלי חשק", תיארה. "אחרי שהעמיסו את כל הקרטונים, הם אמרו שלא ניתן להביא מנוף ושזה בלתי אפשרי להצמיד אותו לקיר בגלל כבלי חשמל". בעל העסק הודיע כי בנוסף על הסכום, כ-2,200 שקל, נלי תצטרך לשלם 450 שקל נוספים, על "מנוף אנושי", כך הסביר לה.

באותה נקודה פרץ ויכוח בין נלי ובעל העסק, בסופו הוא הודיע לה שהוא מפסיק את העובדה, מחזיר את הארגזים לדירה, והולך. "הוא אמר לי שהוא לא צריך את הכסף שלי והוא מחזיר הכל, עניתי לו שיש לי ילדים קטנים וכבר ערב. הוא לא הקשיב לכלום, המשיך להזיז את הקרטונים". סיפרה שהעובדים הביטו בבעל העסק המומים בשעה שהחל להוריד את כל הארגזים מהמשאית. "אמרתי בדמעות שאין בעיה, אשלם כל מה שצריך, אבל הוא לא הסכים. החזיר את כל הדברים הביתה, בצורה מבולגנת, לא היה איך לזוז. הרגשתי חסרת אונים, שני ילדים קטנים בבית בלי מקום לאכול ולישון", סיפרה.

נהגי הובלה. ShutterStock
המובילים העלו הכל חזרה לדירה/ShutterStock

שוקלת הליכים משפטיים נגד החברה

"היה לי דחוף לסגור הכול באותו היום, היינו צריכים לפנות את הדירה, ולמחרת התחלנו כבר לשלם על החדשה. וידעתי, שאם נחכה יום, גם מחיר ההובלה יעלה, כיאה לחודש אוגוסט"

נלי פרסמה את השתלשלות האירועים בעמודי פייסבוק שונים במטרה לקבל עזרה דחופה. היא קיבלה המלצת על חברת הובלה נוספת, אולם בשל ההתראה הקצרה שילמה סכום גבוה משמעותית מהמקורי, 3,000 שקל. לדבריה, מובילים רבים ניסו לנצל את עוגמת הנפש שלה, ואף דרשו יותר, "3,800, 4,200 והיה גם מי שביקש 4,800 על המעבר", אמרה..

"היה לי דחוף לסגור הכול באותו היום, היינו צריכים לפנות את הדירה, ולמחרת התחלנו כבר לשלם על החדשה. וידעתי, שאם נחכה יום, גם מחיר ההובלה יעלה, כיאה לחודש אוגוסט", סיפרה. המעבר הושלם בסופו של דבר, והמשפחה שוקלת בימים אלה צעדים משפטיים מול אותו מוביל. "הוא גרם לי לנזק, סגרנו חוזה והוא הפר אותו", סיכמה.

ברחבי הרשת ניתן למצוא לא מעט תלונות נגד חברות הובלה שונות, בהן סיפורים דומים לזה של נלי. כך למשל סיפרה מישהי, "זוג עם תינוק שמחפש חברת הובלות להיום, שתיקח שליש תכולת דירה", כתבה בקבוצת "רעיונות וטיפים לעיצוב הבית, העמוד הרשמי", לפני כ-3 חודשים. "אתמול חברת הובלות עשתה להם הובלה והתחייבה להעביר הכל אבל הם עשו עוול! עוגמת נפש נוראית, והשאירו חלק גדול מהבית - בבית הישן. המנהל ניתק לשיחות (הכל מוקלט) והעובדים נתנו יחס מזלזל ולא היו מוכנים למלא אחר התחייבותם. הזוג מחפשים מובילים להיום שיבינו את העקיצה שעשו להם ויתחשבו לפחות במחיר".

תלונה נוספת מתארת כיצד ברגע האחרון חברת ההובלות ביטלה את ההובלה. "מחפשת בדחיפות שני סבלים/נערים חסונים לצורך העברת דירה להיום בערב", כתבה השבוע בקבוצת הפייסבוק, "ירושלמים וירושלמיות". "דחוף-המוביל הבריז וצריכים מחר להתפנות מהדירה".

צילום מסך מתוך קבוצת הפייסבוק רעיונות וטיפים לעיצוב הבית - העמוד הרשמי. צילום מסך מתוך קבוצת הפייסבוק רעיונות וטיפים לעיצוב הבית - העמוד הרשמי, צילום מסך
העבירו רק חלק מתכולת הדירה/צילום מסך, צילום מסך מתוך קבוצת הפייסבוק רעיונות וטיפים לעיצוב הבית - העמוד הרשמי

לקבל הצעות מחיר מראש לכל תרחיש אפשרי

מומלץ לתאם את ההובלה לשעות הבוקר, ולשריין מקום חנייה למשאית של חברת ההובלות או לבקש מראש אישור מהרשות המקומית במידת הצורך. מומלץ להכין כסף מזומן, ואף למצוא סידור לילדים לשעת ההובלה, שינוע חפצים כבדים עשוי להיות מסוכן בקרבתם

המועצה הישראלית לצרכנות פרסמה שורת המלצות במטרה למנוע מקרים כאלה בעתיד. כך למשל, ממליצים במועצה לוודא מי האדם שיגיע ביום ההובלה עצמו, ושזה יהיה האדם עימו סוכמו הדברים. "הבטחות בעל פה אינן הסכם כתוב", הוסיפו, "דרשו לקבל הסכם או התחייבות בכתב ובהם פירוט של כל התנאים שסיכמתם עליהם, הנפח והמחיר, האם המוביל דואג לאריזת כלי הבית, האם המחיר כולל פירוק הרהיטים".

עוד הם ממליצים לוודא שהמוביל מחזיק בביטוח תכולה הכולל אחריות על פריטים שבירים. "יש לדרוש לראות את תעודת הביטוח, ואין לחכות ליום המעבר עצמו, דרשו עותק מראש", מדגישים במועצה.

כדי למנוע עוגמת נפש, מומלץ לקבל מראש הצעת מחיר לתרחישים אפשריים: רהיטים שלא נכנסים למעלית, גישה של המשאית לבניין, מקרר או רהיט אחר שיש צורך לפרק את הדלתות שלו כדי שיעבור בשער, שידה או ארון שמצריכים פירוק, ציוד שניתן להוציא רק באמצעות מנוף ועוד תרחישים שעלולים לייקר משמעותית את ההובלה. סכמו את כל הפרטים הללו מראש. כל פרט שיהיה צורך להתמקח עליו ביום המעבר עצמו ייסגר לרעתכם.

ואיך מקבלים את המחיר הטוב ביותר? במועצה ממליצים לא להתעצל ולעשות סקר שווקים, לאסוף המלצות והצעות מחיר לפני שבוחרים חברת הובלה. עוד המלצה נוגעת לתחום האפור של ה"טיפ". פעמים רבות הובלות מסתיימות בציפייה לטיפ מנופח, שאינה מתממשת, במועצה ממליצים להסדיר מראש גם את הנושא הזה. "ודאו שהמחיר כולל מע"מ", אומרים, "כמתחייב בדין. וסגרו מראש את עלות הטיפ לסבלים וגודל המשאית".

יום ההובלה הגיע, כיצד להיערך? מומלץ לתאם את ההובלה לשעות הבוקר, ולשריין מקום חנייה למשאית של חברת ההובלות או לבקש מראש אישור מהרשות המקומית במידת הצורך. מומלץ להכין כסף מזומן, ואף למצוא סידור לילדים לשעת ההובלה, שינוע חפצים כבדים עשוי להיות מסוכן בקרבתם. עוד ממליצים במועצה להיות נוכחים בעת האריזה (במידה והמעבר כולל אריזה), ההעמסה והפריקה, לנסוע אחרי המובילים ולוודא שלא נשכח דבר מאחור, אהילים או וילונות.

טיפים להזמנת מובילים. המועצה לצרכנות,
טיפים להזמנת מובילים/המועצה לצרכנות
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully