וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה לצרכנות: איפה המקום הכי זול לקנות בו מים מינרליים?

13.8.2018 / 8:00

העונה החמה בעיצומה - אז בדקנו היכן תוכלו לרכוש את שישיית המים הזולה ביותר, כמה עולה חצי ליטר והאם עדיף סופר או מרכול קרוב לבית? וואלה! עסקים צללה למחירים

מים מינרליים. ShutterStock
מים מינרליים/ShutterStock

מים מינרליים הפכו כמעט מוצר בסיסי בכל בית. למרות שאין מניעה לשתות מי ברז בישראל, רבים מעדיפים לקנות מי מעיינות בבקבוק ולשלם על זה הרבה יותר. חלק סוברים כי מדובר במים נקיים יותר, אחרים אוהבים את הטעם. המועצה הישראלית לצרכנות, בשיתוף משרד הכלכלה והתעשייה, ערכו השוואה בין מוצרי המים השונים של 3 החברות המרכזיות בישראל - מי עדן, נביעות וסאן בנדטו - ובדקו היכן נמכר בקבוק המים הזול ביותר.

במסגרת ההשוואה נבדקו 19 רשתות שיווק שונות ברחבי הארץ, להוציא סניפי אילת. בכל רשת נבדקו 3 גדלים שונים - חצי ליטר, 1.5 ליטר ושישייה. הנתונים נלקחו מתוך פלטפורמת המחירים של אתר פרייסז והם נכונים ליום הבדיקה ומהווים ממוצע רשתי. אין התייחסות נפרדת למשקאות בקירור או משקאות על המדף, והמחירים אינם כוללת הנחות חבר מועדון או מבצעים של חברות כרטיסי האשראי.

השוואת מחירי מים מינרליים. המועצה לצרכנות,
מחירי המים ברשתות השונות/המועצה לצרכנות

להשוואה המלאה - לחצו כאן

על פי הבדיקה, המותג האיטלקי סאן בנדטו בבקבוק 1.5 ליטר נמכר במחיר הנמוך ביותר ברשת השיווק סאלח דבאח תמורת 1.51 שקלים. המוצר היקר ביותר נמכר ברשת השיווק קינג סטור ב-6 שקלים. שישיית בקבוקים של 1.5 ליטר מאותה החברה עולה 14.89 שקלים ברשת יוחננוף, המחיר הנמוך ביותר מבין הרשתות שנבדקו. אותו המוצר נמכר ב-17.90 שקלים ברשת מגה בעיר, המחיר הגבוה ביותר. בקבוק חצי ליטר של מים מינרליים תוצרת סאן בנדטו נמכר ב-2 שקלים במחיר הנמוך ביותר - ברשתות שוק מהדרין ויינות ביתן. המחיר הגבוה ביותר למוצר, 5.62 שקלים, נמצא ברשת AM:PM.

ומה לגבי המותגים המקומיים? נתחיל בבקבוק 1.5 ליטר של חברת מי עדן. המוצר הזול ביותר נמכר ברשת סאלח דבאח ומחירו - 1.51 שקל בממוצע. המוצר היקר ביותר נמכר ברשתות מגה ובעיר ושופרסל שלי - 5.20 שקלים. שישיית בקבוקים של 1.5 ליטר, הזולה ביותר של מי עדן, נמכרת ברשתות יינות ביתן, שוק מהדרין ומגה בעיר, במחיר 10 שקלים. השישייה היקרה ביותר מבין הרשתות שנבדקו נמכרת בסופרים של אלונית במחיר 17.10 שקלים. בקבוקים של חצי ליטר ניתן למצוא ברשת מחסני השוק במחיר הנמוך ביותר - 2.80 שקלים. המחיר הגבוה ביותר הוא ברשת סטופ מרקט, 6 שקלים.

המתחרה, נביעות, גם כן מציגה פערים גדולים בין הרשתות: המחיר הנמוך ביותר לבקבוק 1.5 ליטר הוא ברשת סאלח דבאח ומחירו - 1.51 שקלים. הבקבוק היקר ביותר נמכר בסופרים של אלונית, ומחירו 5.16 שקלים בממוצע. שישיית מים של אותה החברה בבקבוק של 1.5 ליטר נמכרת במחיר הנמוך ביותר ב-9.90 שקלים ברשתות יש חסד וסאלח דבאח. המחיר הגבוה ביותר נמצא ברשת סטופ מרקט, והוא עומד על 13.90 שקלים. ומה לגבי בקבוקים קטנים? חצי ליטר של נביעות נמכר במחיר הנמוך ביותר, 2.80 שקלים, ברשת יינות ביתן. המוצר היקר ביותר נמכר ברשת סטופ מרקט ומחירו 6 שקלים. חברת נביעות משווקת את המותג גם באריזת שישיות של חצי ליטר. המוצר הזול ביותר נמכר ברשת פרש מרקט ב-8.09 שקלים בממוצע. המוצר היקר ביותר נמכר ברשת סופר ברקת ומחירו 14.70 שקלים.

עוד באותו נושא

משרד הכלכלה: רוצים מוצרי טואלטיקה בזול? עדיף שתקנו בסופרמרקט

לכתבה המלאה
כוס מים. ShutterStock
אולי עדיף מי ברז?/ShutterStock

מה יותר משתלם - בקבוק חצי ליטר או שישיית מים?

ומה משתלם יותר - לקנות כמות גדולה של בקבוקים קטנים, או שישייה של 1.5 ליטר? לשם הבדיקה כל מוצר תורגם לכמות של 100 מ"ל, וההשוואה נערכה בין המוצרים השונים בתוך אותה הרשת. המספרים עוגלו כך שיהיו נוחים לתצוגה. כך למשל, מים מינרליים טבעיים של סאן בנדטו ברשת סאלח דבאח עולים 0.10 שקלים לכל 100 מ"ל נוזל בבקבוק של 1.5 ליטר. אותו המותג בדיוק עולה 0.80 שקלים לכל 100 מ"ל נוזל בבקבוק של חצי ליטר - פער של כ-700%. ברשת AM:PM גם כן מגולמים פערים גדולים בין המוצרים של סאן בנדטו. שישיית בקבוקים של 1.5 ליטר עולה 0.17 שקלים לכל 100 מ"ל, בעוד שכל 100 מ"ל נוזל בבקבוק של חצי ליטר עולה שקל - פער של למעלה מ-500%.

במי עדן, הפער הגדול ביותר נמצא גם כן ברשת השיווק סאלח דבאח. בקבוק של 1.5 ליטר עולה 0.10 שקלים לכל 100 מ"ל. אותו המוצר באריזה של חצי ליטר עולה שקל - פער של כמעט 900%. חשוב לציין שהפערים הגדולים ברשת אינם בהכרח משקפים את המחירים הגבוהים, אלא הם נגזרת המחיר הנמוך לבקבוק 1.5 ליטר.

במקום השני ברשימת הפערים בין מוצרי מי עדן, רשת סטופ מרקט. שישיית מי עדן בבקבוקי 1.5 ליטר עולה 0.14 שקלים לכל 100 מ"ל משקה. אותו המוצר באריזה של חצי ליטר עולה ברשת 1.20 שקלים לכל 100 מ"ל משקה - פער של 737%.

לגבי נביעות, במקום הראשון עם הפער הגדול ביותר - רשת השיווק חצי חינם. שישיית בקבוקים של 1.5 ליטר עולה 0.12 שקלים לכל 100 מ"ל נוזל. לעומת זאת, כל 100 מ"ל בבקבוק חצי ליטר עולה 0.98 שקלים - פער של מעל ל-700%. במקום השני רשת השיווק סאלח דבאח. בקבוק של 1.5 ליטר ברשת עולה 0.10 אגורות לכל 100 מ"ל נוזל. המוצר היקר ביותר, בקבוק לחצי ליטר, עולה 0.80 שקלים לכל 100 מ"ל משקה - פער של כ-700%.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully