וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוחות מי עדן התלוננו על מחסור; חשש שנוצר עקב זיהום

צרכנים רבים שיצרו קשר עם החברה העידו על מחסור באספקת המים. בדיקה העלתה כי הדבר נגרם בעקבות זיהום בעינות סלוקיה שבגולן, מהם נשאבים מי החברה. מי עדן: "הייצור הופסק פעמיים בשל חריגה - וחודש. אין זיהום ואין מחסור במוצרים בשוק"

עריכה: יאיר דניאל

לקוחות רבים של חברת מי עדן העידו לאחרונה על מחסור חמור באספקת המים לשתייה. היום (שלישי) התברר כי הסיבה למחסור נעוצה בזיהום שהתגלה בעינות סלוקיה, המעיין ממנו נשאבים מי החברה ברמת הגולן. הזיהום דווח למשרד הבריאות שכפי הנראה הורה על הפסקת השאיבה.

בשלב זה קיים מחסור במוצרי החברה. הדבר אירע בשיאה של עונת הקיץ החמה, בזמן שהביקוש למים שמשווקים על ידי החברה הולך וגובר.

חריגות איכות במפעל מי עדן – יוני 2010. משה אסרף, ג'יליס
מחסור חמור במי החברה/ג'יליס, משה אסרף

ממשרד הבריאות נמסרי כי "ככלל בהתאם לחקיקה יצור ומילוי של מים מינרלים מחויבים בביצוע בדיקות יומיות למקור המים. גם חברת מי עדן מחויבת על פי חוק לבצע בין היתר בדיקות מיקרוביולוגיות למקור המים כולל לתוצרת מוגמרת ובטרם שיווק המוצרים. לכן מתבצעות בדיקות שוטפות כל הזמן וכאשר יש חריגה בייצור והשיווק נעצרים.

"במהלך הקיץ האחרון היו שני אירועי חריגות במי המעיין", הוסיפו במשרד הבריאות. "מרגע גילוי החריגות המפעל הפסיק מילוי ושיווק מוצרים עד לקבלת תוצאות תקינות וזאת
בהתאם לנהלים. לאחר קבלת תוצאות תקינות ב-6.8 חודש הייצור במפעל. מאז מתבצעות בדיקות שוטפות ואין חריגות"

עוד באותו נושא

דווקא בחודש אוגוסט: מי עדן הודיעה ללקוחות שנגמרו לה כדי המים

לכתבה המלאה
מעיין עיינות עדן סלוקיה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
עינות סלוקיה שברמת הגולן/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

ממי עדן נמסר בתגובה כי "אין זיהום במעיין הסלוקיה וחברת מי עדן מייצרת באופן מלא את מוצריה ואין כל מחסור במוצריה בשוק. מי עדן דוגמת את מי המעיין פעמיים ביום. הדגימות נבדקות על ידי מעבדה המוסמכת על ידי משרד הבריאות. בנוסף, מבצעת מי עדן מדי שעה ניטור שוטף בתהליך הייצור להבטחת איכות מוצריה. המוצרים משווקים בחלוף 48 שעות לפחות ממועד ייצורם, וזאת על מנת להבטיח כי המוצרים המשווקים בטוחים וראויים לשימוש".

בנוסף אמרו בחברה כי "במידה ונמצאת חריגה כלשהי במי המעיין, כניסת המים למפעל מופסקת במיידית ועמה גם תהליך הייצור. בחודש האחרון הופסק הייצור פעמיים למשך מספר ימים בעקבות חריגה אשר נמצאה במי המעיין. מי עדן שבה לייצר לאחר שוידאה כי מי המעיין תקינים ולאחר אישורו של משרד הבריאות, כמתבקש במקרים מעין אלו.
מי עדן פועלת בהתאם תקני איכות מהמחמירים והמובילים בעולם ותוך שיתוף פעולה ושקיפות מלאה למול משרד הבריאות. החברה מדגישה ומציינת כי כל מוצרי החברה המשווקים על ידה ואשר נמצאים ברשות הלקוחות וברשתות השיווק איכותיים, בריאים וכמובן ראויים לשתייה".

מעיין עינות סלוקיה. תיירות גולן,
מעיין סלוקיה/תיירות גולן

לקוחות רבים שפנו לאחרונה למוקד שירות הלקוחות כדי להזמין כדי מים מהחברה, נענו פעמים רבות בתשובות שליליות או לחלופין בפתרונות יצירתייים שנועדו להתגבר על המחסור. כך למשל, עמית מגבעתיים קיבל בתחילת החודש שיחת טלפון מפתיעה מנציג שירות הלקוחות של חברת מי עדן. בשיחה, שהקלטתה הגיעה לוואלה! עסקים, הסביר הנציג שאזלו הכדים הקטנים אותם הוא נוהג לקבל מדי שבועיים.

כך, במקום ארבעה כדים של 11 ליטר, הציע נציג שירות הלקוחות לשלוח 24 בקבוקי מים קטנים של חצי ליטר באופן חד פעמי. עמית סירב והנציג הזהיר אותו שכנראה לא יהיו יותר מים עד סוף החודש. "בשיא החום של אוגוסט, כשאנחנו בבית עם פעוטה בת שנתיים בחופש הגדול - אני מקבל טלפון שמודיע לי שדווקא עכשיו לא יהיו לי מים קרים בבית", סיפר עמית.

תלונות דומות מצד צרכנים שהציפו את מצוקתם בעמוד הפייסבוק "מי עדן - המים גן עדן השירות גיהנום!". "בושה, שוב בעיות בחלוקה", כתבה אחת הגולשות. "היום הייתה צריכה להיות לי אספקה ושוב אין מים. אני בחודש תשיעי להריון, גרה לבד, לא מסוגלת לסחוב שישיית מים וכרגיל לא עונים במוקד".

(עדכון ראשון: 17:33)

  • עוד באותו נושא:
  • מי עדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully