וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות להגנת הצרכן תקנוס את זאפה בכ-2.5 מיליון שקל

20.8.2018 / 12:10

הרשות החליטה להטיל את הקנס על הקבוצה, המתמחה בהפקת הופעות, בעקבות מכירת משקאות באמצעות צמידים - ללא החזרת הסכום שנותר. ההחלטה התקבלה לאחר חקירת המנכ"ל לפני כ-3 חודשים

בני בשן. אביב חופי
הטעיה במחירי המשקאות. הזאפה/אביב חופי

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הודיעה לחברת זאפה (זאן מוסיקה בע"מ) על כוונתה להטיל עליה עיצום כספי בסך 2,430,000 שקל. ההחלטה על העיצום התקבלה בעקבות הטעיית הצרכנים על ידי זאפה במכירת משקאות בהופעות שונות שהפיקה. לחברה קיימת זכות טיעון כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי ונגד סכומו בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

הרשות פתחה בחקירה בעקבות פרסומים תקשורתיים, מידע מודיעיני שהגיע לרשות, ותלונות שהתקבלו מצרכנים נגד זאפה. התלונות עסקו במכירת משקאות באמצעות חבילות רכישה במהלך ההופעות. במסגרת ההופעות נמכרו לצרכנים משקאות אלכוהוליים רק באמצעות רכישת צמידים שהחברה הנפיקה (למעט בהופעה של אינפקטד משרום), כאשר הצמידים הוטענו בסכומים קבועים מראש שנעו בין 29 שקל ל-90 שקל. לאחר קניית הצמיד, הצרכן ניגש לבר ורוכש אלכוהול באמצעות הצמיד.

לדברי הרשות המחירים שהוצגו בתפריט היו מטעים מכיוון שעל רקע הצורך בקנייה באמצעות רכישת צמיד בסכום קבוע שננקב ונמכר על ידי זאפה, לא ניתן היה לרכוש בפועל מוצרים בסכומים שהוצגו לצידם בתפריט, אלא אם בוצע שילוב של מוצרים שונים בתפריט. כתוצאה מכך הצרכן תמיד נשאר עם עודף, שאותו החברה סירבה להחזיר, כך שבפועל הצרכן שילם מחיר גבוה יותר עבור המוצרים בתפריט. לדוגמא: בירה שנמכרה במחיר 19 שקל על פי התפריט, עלתה למעשה 29 שקל - עלות הצמיד הזול ביותר.

"מספר רב של צרכנים נפגעו"

לפי הרשות, מעשים אלו - הצגת המוצרים במחיר שננקב בתפריט, כשבפועל לא ניתן לרכוש אותם במחיר האמור, אלא במחיר גבוה יותר - מהווים מעשי הטעיה במחיר המוצר, והם הלכה למעשה הפרות על הוראות החוק - סעיף 2(א)(13) - איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי (מחיר העסקה, תנאי האשראי ושיעור הריבית נחשבים למידע מהותי). כמו כן מדובר בהטעיה צרכנית שנעשתה בנסיבות מחמירות - הפרה הנוגעת למספר רב במיוחד של צרכנים. ולכן העיצום הכספי בגינן יהיה פי 1.5 מהקבוע בחוק.

ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל ומ"מ ראש אגף חקירות ומודיעין ברשות מסרה כי "מדובר באירועים המוניים המתרחשים בעיקר בתקופת הקיץ בהם נפגעו מספר רב של צרכנים. הרשות פעלה על מנת למנוע פגיעה נוספת בצרכנים עקב ההתנהלות של זאפה, שלמיטב ידיעתנו הייתה אמורה להתקיים למשך כל עונת ההופעות החיות. הרשות תמשיך ותפעל כנגד עוסקים מפרים ותמנע הטעייה של הצרכן גם במקרים שהוא עצמו לא היה מודע להם. במקרה של הפרה - הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

מקבוצת זאפה נמסר בתגובה כי: "זאפה מקיימת מגוון רחב של מופעי תרבות ומדובר בפיילוט נקודתי שנערך בארבעה מופעים בלבד לבחינת שימוש בטכנולוגיית תשלום חדשה CASHLESS - - צמיד אלקטרוני נטען, כנהוג בפסטיבלים ומתחמי הופעות בעולם, על מנת לשפר את השירות לצרכן ולעמוד בדרישות גורמי הרישוי בכל הנוגע למכירת משקאות אלכוהוליים. כאשר ניתן היה לרכוש שתיה קלה ומזון ללא שימוש בצמידי ה- CASHLESS ובאמצעי התשלום הרגילים. עוד בטרם לפניית הרשות, זאפה יצרה קשר עם ציבור הרוכשים על מנת לזכות את אלו שנשארו עם יתרה שלא מומשה בצמיד לאחר המופע.

"ההודעה לעיתונות של הרשות לסחר הוגן כוללת עובדות ומידע שגוי ואנו משוכנעים שלאחר שתינתן לזאפה זכות הטיעון, זאפה תוכיח כי פעלה כדין ואך ורק מתוך רצון להטיב עם קהל לקוחותיה. הקבוצה מקפידה בראש ובראשונה על רמת שירות מקסימלית לצרכן בכל אחד ואחד מהאתרים והפסטיבלים בהם היא פועלת, ותמשיך לתת שירות הגון ומקצועי לקהל חובבי התרבות בישראל".

עוד באותו נושא

מנכ"ל זאפה נחקר בחשד להטעיה ולהשפעה בלתי הוגנת על הצרכנים

לכתבה המלאה
seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il


או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully