וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות צו סימון המוצרים: צניחה של 8% במחירי הטואלטיקה

21.8.2018 / 12:30

בדיקה של משרד הכלכלה מצאה כי מחיר דאודורנט דאב ירד ב-21% ומשחת שיניים קולגייט הוזלה ב-11%. לעומת זאת מחירו של דאודורנט ספיד סטיק ג'ל ספורט עלה ב-7%

משחות שיניים ומי פה. אבי כהן
משחות שיניים/אבי כהן

משרד הכלכלה והתעשייה הודיע כי הוא ממשיך לבחון מדי חודש את השפעת צו סימון המוצרים במחיריהם הממוצע במדינות מחוץ לישראל עליו חתם שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן. על פי בדיקת המשרד מחירי 7 המוצרים הראשונים בצו לחודש יולי 2018 ירדו ב-8% בממוצע בהשוואה לחודש נובמבר 2017. בין המוצרים השונים שסומנו ניתן למצוא 3 משחות שיניים של המותג קולגייט, 3 מוצרי דאודורנט לגברים של המותגים ספיד סטיק וג'ילט וכן דאודורנט נשים של המותג דאב.

על פי נתוני המשרד ירד מחירה הממוצע של אריזת 100 מל' של משחת שיניים קולגייט פרש cool mint ב-12% מאז נובמבר 2017 וכעת הוא עומד על 14.31 שקל. אריזת 100 מל' קולגייט משפחתי תעלה בממוצע 8.57 שקל, ירידה של 11% לעומת נובמבר 2017. מחיר משחת קולגייט טוטאל ירד ב-4% באותה תקופה.

השוואת מחירי מוצרי טואלטיקה. משרד הכלכלה,
השוואת מחירי מוצרי טואלטיקה/משרד הכלכלה

שינוי בשוק הפארם הישראלי

בקבוק 85 גרם של דאודורנט ספיד סטיק 24/7 Fresh Rush ג'ל ירד בתקופה זו בשיעור של 9% וכעת עומד מחירו על 18.46 שקל בממוצע

בקבוק 85 גרם של דאודורנט ספיד סטיק 24/7 Fresh Rush ג'ל ירד בתקופה זו בשיעור של 9% וכעת עומד מחירו על 18.46 שקל בממוצע. דאודורנט ספיד סטיק ג'ל ספורט באותו גודל עלה דווקא בשיעור של 7% ומחירו הממוצע עומד על 18.62. דאודורנט ג'ילט AI קליר ג'ל במשקל 70 גרם הוזל באותה תקופה ב-6% ומחירו הממוצע עומד על 16.60 שקל. דאודורנט דאב ספריי אורגינל בגודל 150 מל' הוזל בשיעור של 21% ומחירו עומד על 13.05 שקל.

השר כהן אמר כי "הוראות שקיפות המחירים שבתוקף מאפשרות לצרכנים להשוות בין הרשתות השונות ואני קורא להם להשתמש באפליקציות השונות שעומדות לרשותם, באופן שיסייע להם לבצע צרכנות נבונה". לדבריו, "משרד הכלכלה, לרבות הרשויות הכפופות אליו ימשיכו לקדם בנחישות מהלכים להורדת יוקר המחייה".

נזכיר כי בשנה האחרונה עבר שוק הפארם הישראלי שינוי ומשמעותי, וכעת, בעקבות שינויי בעלות של רשתות פארם קיימות, פיצול רשתות וכניסת שחקנים חדשים לשוק, קיימות בשוק זה 4 רשתות פארם עיקריות: סופר פארם, ניו פארם, גוד פארם וסמארט פארם. לפני כשנה היוותה סופר פארם את הרשת הגדולה העיקרית.

seperator

רוצים לקבל את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully