וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקריאות לחרם צרכנים על פוקס: "אמרתי לעצמי שלא אקנה שם יותר"

23.8.2018 / 13:00

צרכניות שפנו לוואלה! עסקים מספרות כי החליטו לבטל את חברותן במועדון של הקבוצה המחזיקה ב-13 מותגים, בעקבות פרשת ההטרדות שנחשפה באחרונה. "כשהמוכר שאל למה אני רוצה לבטל את החברות במועדון, עניתי שאני לא מתכוונת לתמוך כלכלית ברשת"

חנות פוקס, קניון עזריאלי הנגב. יח"ת חד פעמי,
חנות פוקס בבאר שבע/יח"ת חד פעמי

אחרי הקריאות לחרם צרכנים על קבוצת פוקס, בעקבות חשיפת העדויות על הטרדות מיניות, לכאורה, מצד מנכ"ל הקבוצה - לוואלה! עסקים הגיעו פניות נוספות של צרכניות המביעות תרעומת על הפרשה. "נחשפתי לעדויות, ואמרתי לעצמי שאני לא הולכת לקנות שם יותר, אין מצב שאני אממן מישהו שלכאורה הטריד נשים. אני בוחרת להאמין לנשים, זו הבחירה שלי בתור פמיניסטית, אישה ואדם", כך מספרת לוואלה! עסקים מאי כדורי, בת 22 מראשון לציון.

כדורי חברת מועדון הקבוצה מזה כשנה אבל החליטה לנקוט באות מחאה - וגזרה את כרטיס המועדון. "הגעתי לחנות אמריקן איגל וביקשתי לבטל את החברות", היא מתארת, "כשהמוכר שאל אותי למה אני רוצה לבטל, עניתי שאני לא מתכוונת לתמוך כלכלית ברשת". הרשת החזירה לה זיכוי בגובה דמי הכרטיס הראשונים, 69 שקלים, ולא כסף מזומן ולמעשה מחייבת אותה לממש אותם רק בחנויות הרשת. "אני כמובן לא הולכת להשתמש בהם", סיכמה.

ציפי ערן, פעילה חברתית מתל אביב, מוסיפה כי "הגיע הזמן שנפסיק לחשוב כל פעם שזה מקרה יוצא דופן. כל אישה מכירה את זה ממגוון מסגרות שהייתה בהן: בלימודים, בעבודה, בצבא. אני חושבת שאנחנו לא מספיק מודעות לכוח שיש לנו, כמו במקרה הזה. אם פשוט נדיר רגלינו מהחנויות, או נבטל מיד את חברות המועדון שלנו, העסק יפול. וכל עסק צריך לפחד להחזיק בקרבו גברים שמסוכנים לנשים, ולא רק להתנצל לאחר מעשה, כשהזוועה מתגלה".

עו"ד ניצן כהנא, פעילה חברתית מתל אביב, אומרת בשיחה עם וואלה! עסקים כי "אם בשנת 2018 לא מספיק הטיעון המוסרי, שפשוט לא ניתן לעבור לסדר היום על הטרדות מיניות, אז נזכיר לבעלי השליטה של רשת פוקס שנשים הן לא רק מעל ל-50% מהציבור, הן גם עיקר הלקוחות של החברה - ואם לא יפעלו בהקדם, סביר שיראו אותנו פחות ופחות". לדבריה, "יש לי צפייה אמיתית שיוכרז בדק בית משמעותי, אשר בסופו ינקטו גם צעדים בהתאם".

גזירת כרטיס מועדון של פוקס. באדיבות המצולמים
מאי כדורי גוזרת את כרטיס המועדון של קבוצת פוקס/באדיבות המצולמים

קבוצת פוקס: "תתבצע בחברה בדיקה יסודית"

קבוצת פוקס: "בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה"

אתמול פורסם בוואלה! עסקים כי ברקע פרסום תחקיר "המקור" בחדשות עשר אודות עדויות על הטרדות מיניות, לכאורה, של מנכ"ל קבוצת פוקס, הראל ויזל, התפרסמו ברשתות החברתיות קריאות לחרם צרכנים על הקבוצה והמותגים שברשותה.

קבוצת פוקס, שמשמשת ספונסרית של קבוצת הכדורסל מכבי תל אביב, נסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב לפי שווי של מיליארד שקל. עם 323 חנויות ברחבי הארץ יש לפוקס נוכחות גבוהה בכל קניון אופנה בישראל, והיקף מכירותיה כ-1.7 מיליארד שקל בשנה. פוקס נחשבת לחברה הרווחית והצומחת ביותר בענף. הקבוצה מחזיקה ב-13 רשתות: פוקס, אמריקן איגל, Aerie, סאקס, בילבונג, יאנגה, צ'ילדרנ'ס פלייס, מנגו, פוט לוקר, נייקי, ללין, פוקס הום ואורבן אאוטפיטרס.

ויזל מסר בתגובה לחדשות עשר: "במהלך חיי המקצועיים והחברתיים, נפגשתי עם עשרות אלפי נשים. השתדלתי תמיד להפגין יחס הולם ולשמור על כבודן. צר לי מעומק ליבי, אם פגעתי במי מהן. אם דברי, או התנהגותי פגעו במי מאלו, שעמן נפגשתי - אני מביע את צערי והתנצלותי העמוקה, בפני כל אחת מהן ונוטל על עצמי מחויבות להקפיד על דיבור רגיש והתנהלות מבוקרת הרבה יותר".

קבוצת פוקס מסרה בתגובה לתחקיר: "הקבוצה פועלת בהתאם להוראות הדין ומפעילה מנגנונים בתוך החברה לצורך בירור וטיפול בנושאים אלו ובכללם קיומם של ממונה על מניעת הטרדה מינית בחברה וכן 'מלשינון' המאפשר פניות ותלונות אנונימיות לכל אחד מעובדות ועובדי החברה. בקבוצת פוקס לא התקבלה מעולם כל תלונה שהיא העוסקת בהטרדה מינית על ידי מי מבכירי הקבוצה, לרבות המנכ"ל, ואף לא תלונה כלשהי בעניין קיומה לכאורה של אווירה סקסיסטית. בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה".

אשר לקריאות לחרם צרכנים מסרה קבוצת פוקס בתגובה: "כפי שהודענו אתמול, בשל החשיבות הגדולה שאנו מייחסים לנושא, תתבצע בחברה בדיקה יסודית, הכול כדי להבטיח שהחברה תמשיך להתנהל בכבוד לעובדיה וצרכניה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully