וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק גב ולפטופ: איזה מוצרי חזרה ללימודים קונים אונליין

28.8.2018 / 8:30

בסוף החודש דואר ישראל צפויה למסור קרוב ל-5 מיליון חבילות מקניות ברשת לצרכנים הישראלים שרכשו בין היתר ציוד חזרה לבית הספר. האם ההורים באמת מעדיפים את האינטרנט על פני הקניון וכמה הם מוכנים לשלם עבור מחברת? בדיקת וואלה! עסקים

תלמידים בבית הספר. ShutterStock
חזרה לבית הספר/ShutterStock

השבוע דיווחה חברת דואר ישראל כי בסוף חודש אוגוסט היא צפויה למסור לצרכנים הישראלים קרוב ל-5 מיליון חבילות מקניות באינטרנט - ומצאה כי בין היתר הגורם לכך הוא החזרה לבית הספר. נשאלת השאלה האם ההורים באמת כבר לא ממהרים לקחת את הילדים ולצאת איתם לסיורים ארוכים ברשתות הציוד ללימודים - ומעדיפים לרכוש תיקי גב, קלמרים ואפילו מחקים ועטים בחנויות האונליין? החלטנו לבדוק.

סקר מיוחד עבור וואלה! עסקים, שנערך על ידי מועדון הצרכנות מאמא גורו, בדק בקרב 1,248 אימהות מהם הרגלי הקנייה לקראת החזרה לבית הספר. על פי הממצאים, 90.7%מהנשאלות דיווחו שהן מעדיפות לקנות מוצרים בחנויות הפיזיות. השאר, פחות מ-10%, העידו שהן קונות בחנויות האונליין הישראליות, ומיעוטן לא קונות בכלל מוצרים או קונות בחנויות אונליין זולות בחו"ל.

מחצית מהנשאלות (51.4%) ענו שיוציאו למעלה מ-200 שקל על מוצרי חזרה לבית הספר. שליש מהנשאלות, 33.3%, ענו שיוציאו למעלה מ-150 שקל. 11.6% ענו שיוציאו פחות מ-100 שקל. השאר, 3.7%, ענו שיוציאו כמה שפחות, והן מעדיפות לקנות בחנויות יד שנייה או להשתמש בציוד של האחים.

המוצר היקר ביותר הוא תיק הגב. המחיר יכול להגיע למאות שקלים. קנייה בחנויות האונליין בחו"ל יכולה להוזיל את הקנייה, אולם 63.8% מעדיפות לקנות את המוצר בחנויות בארץ שמספקות אחריות. 15.7%, ענו שהן קונות ברשת, במקום הכי זול. נתון דומה, 14.5%, ענו שהן קונות תיק ברשת, אבל רק בחנויות המוסמכות. השאר, 6%, ענו שהן ישתמשו בתיק מהשנה שעברה או יקחו מהאחים.

אגב, על נתונים של ענקית קניות האונליין איביי, בחודש האחרון חלה עלייה של 27% ברכישת תיקי גב ברשת, ביחס לשנה שעברה. עלייה של כ-16% חלה ברכישת מחשבים ניידים ביחס לשנה שעברה באותה התקופה. ועלייה נוספת של 15% נרשמה ברכישת אוזניות למחשב.

סקר הרגלי קנייה מוצרי חזרה לבית הספר.
הרגלי הקנייה של ציוד חזרה לבית הספר

כמעט מחצית מהנשאלות לא קנו עדיין מוצרים לבית הספר

אז כמה כסף מרוויחים עלינו האתרים בחו"ל? על פי ממצאי קהילת מאמא גורו, 28.2% ענו שהסכום הקמסימלי במסגרת קנייה באתרי האונליין בחו"ל הוא 75%, תקרת המס, אחריה נדרשים לשלם

ומה לגבי מחברות? למעלה ממחצית מהנשים, 55.2%, ענו שהן קונות מחברות בחנויות הסטוק השונות. 40.4% השיבו שהן קונות מחברות ברשת גדולה של ציוד חזרה לבית הספר. השאר, 4.4%, קונות מחברות באתרי האונליין בארץ או בחו"ל.

באופן מפתיע, כמעט מחצית מהנשאלות, 40.6%, הודו כי עדיין לא קנו מוצרים, והן מתכוונות לקנות אותן ברגע האחרון בחנות הקרובה לבית. 44.2% סיפרו שהן עושות סקר שוק, וקונות כל פריט במקום הזול ביותר. פחות מרבע מהנשאלות, 13.9%, ענו שקנו מוצרים לפני כחודש באתרים בחו"ל, והמוצרים כבר הגיעו. ומיעוטן, פחות מ-3%, אינן קונות כלל, אלא משאילות וממחזרות.

האם יש פריט שלעולם לא יקנו בחנויות בארץ? ובכן, היום הזה עוד רחוק. הרוב המוחץ של הנשים, 91.2%, ענו שהן קונות את הכל כאן. השאר, 8.8%, מתחלק בין כלי כתיבה, בגדים לבית הספר, תיק ומחברות. ומה לעולם לא יקנו בחו"ל? 38.7% מהנשאלות ענו שבגדים לבית הספר לא יקנו בחו"ל, 21.6% ענו שלא יקנו מחברות, 18.4% ענו שלא יקנו תיק, 14.5% ענו שלא יקנו כלי כתיבה, והשאר, 6.8%, ענו שהן קונות הכול בחו"ל.

אז כמה כסף מרוויחים עלינו האתרים בחו"ל? על פי ממצאי קהילת מאמא גורו, 28.2% ענו שהסכום הקמסימלי במסגרת קנייה באתרי האונליין בחו"ל הוא 75%, תקרת המס, אחריה נדרשים לשלם. 27.6% ענו שיוציאו עשרות בודדות של שקלים, ואת השאר יוציאו בארץ. 6.8% ענו שיוציאו כמה שצריך, גם אם מדובר בתשלום מס.

"כשמדובר במוצרים לבית, בגדים, מכשירי חשמל ועוד - אמהות מעדיפות לרוב לקנות באינטרנט ולחסוך את הטרחה שלצאת מהבית, זאת כמובן אחרי שהן עורכות סקרי שוק באתרי המכר השונים. נראה שכאשר מדובר בהכנות לשנת הלימודים של הילדים בגנים ובבתי ספר, הן כן מעדיפות לבדוק את המוצרים, אבל בחלקן בכל זאת פונות לרשת", מסכמת שרון קביליו פשה, מנהלת קהילת מאמא גורו.

עוד באותו נושא

נערכים מראש: כמה יעלה לכם להחזיר את הילד לבית הספר?

לכתבה המלאה
סקר הרגלי קנייה מוצרי חזרה לבית הספר.
הרגלי הקנייה של ציוד חזרה לבית הספר
seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully