וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירי רשתות הקמעונאות לרה"מ: הייבוא האישי ימוטט אותנו

2.9.2018 / 10:57

11 בעלי רשתות אופנה ושיווק פנו בנתניהו בבקשה לקיים פגישה משותפת בנוגע להקלות של המדינה על שופינג אונליין: "התחרות מחו"ל ברשת תמוטט הרבה עסקים"

קניון שבעת הכוכבים, הרצליה. ארז מיכאלי
צרכנים ישראלים בקניון/ארז מיכאלי

11 בכירי רשתות קמעונאיות פנו היום (ראשון) במכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה לקיים פגישה משותפת בנושא המגזר העסקי בישראל, שמתמודד בין היתר עם תחרות מול היבוא האישי - שופינג אונליין של מוצרים מחו"ל. אנשי העסקים קראו לרה"מ "להתערב אישית במדיניות המפלה לרעה את המגזר העסקי בישראל תמוטט הרבה עסקים", כך לדבריהם.

על המכתב חתומים: גבי רוטר, בעלים ומנכ"ל קסטרו; רמי שביט, בעלים ומנכ"ל המשביר לצרכן; יעקב הלפרין, בעלים ומנכ"ל רשת אופטיקה הלפרין; אורן רווח, יו"ר קבוצת אסתי לאודר ישראל; הראל ויזל, בעלים ומנכ"ל פוקס; משה גולברי, בעלים ומנכ"ל רשת גולברי; סולי סקאל, בעלים ומנכ"ל קבוצת סקאל; משה זילברשטיין, בעלים ומנכ"ל חברת לירם שבבעלותה הזיכיון הישיר של מותג קדס בישראל; יעקב (ג'קו) גבאי, בעלים ומנכ"ל דיסקרט; עמוס הורוביץ, מנכ"ל רשת WeShoes; ושמואל אבני, בעל רשת אפרודיטה. יצוין כי בעלי עסקים אלה לבדם מעסיקים יחד מעל 21 אלף עובדות ועובדים.

כיום מונה המגזר הקמעונאי 55 אלף עסקים, חלקם הגדול עסקים קטנים (חנויות רחוב). הפונים טוענים במכתב כי "בשנים האחרונות שרוי המגזר הקמעונאי בהתמודדות קשה, עם התפתחותה המואצת של מגמת המסחר המקוון (E-Commerce). את התוצאות של התפתחויות אלה אפשר לראות בבירור בארצות הברית ובאנגליה. אנו לא מבקשים סיוע כספי מהמדינה כפי שלא ביקשנו עד היום. עם השינויים המבניים נתמודד בכוחות עצמנו, כל עוד גם המדינה תנהיג מדיניות הוגנת".

זוג עושה שופינג אונליין. ShutterStock
זוג עורך קניות ברשת/ShutterStock

"נושא כבד משקל באחריות הממשלה כולה"

"מה שמחמיר מאוד את המצב וללא צורך, זו מדיניות אפלייתית מסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו"ל"

לטענת הפונים, "מה שמחמיר מאוד את המצב וללא צורך, זו מדיניות אפלייתית מסיבית נעדרת שוויון המעניקה יתרון ענק לספקים מחו"ל". בכלל זה נכללים הפטור ממע"מ עד היקף רכישה בגובה 75 דולר, וטיוטת צו היבוא האישי אשר תאפשר לרכוש 30 מוצרים לכל משלוח בערך כולל עד 1,000 דולר, ללא הגבלה במספר המשלוחים, או 5 מוצרים ללא כל הגבלת סכום. וכל זאת, בפטור מתקינה והצורך באישורי והיתרי יבוא.

"המגזר הקמעונאי בישראל מונה 300 אלף מועסקים, שהם יחד בסיס הקיום של אוכלוסייה בת 1.5 מיליון איש ואישה. לכל אלה מצטרפים עוד 18 אלף בתי מלאכה, המייצרים מוצרי צריכה לשוק המקומי", מדגישים הקמעונאים במכתב. "אכן דיווחי המאקרו כיום על הכלכלה חיוביים. אבל תהיה זו שגיאה חמורה להתעלם מהסכנה המאיימת על מגזר עסקי גדול המוקדש לייצור מוצרי צריכה ומכירתם בשוק המקומי אשר יחד עם התעשייה יוצרים 500 אלף מקומות עבודה. לא ייתכן שהמדינה פועלת נגד המגזר העסקי שלה עצמה".

לדברי הכותבים, הם מבקשים פגישה משותפת עם נתניהו שכן "בנושא זה היו לנו דיונים עם שר האוצר ושר הכלכלה, אבל אנו סבורים שהנושא כבד משקל והוא באחריות הממשלה כולה. על כן, אנו מבקשים להיפגש עמך בדחיפות על מנת שתהיה מודע אישית וישירות לתוצאות המדיניות הקיימת היום ואף תשפיע על שינויה למניעת האפליה לרעה של מגזר עסקי רחב בישראל ויצירתה של תחרות שוויונית והוגנת".

לדברי נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, המעניק גיבוי לפנייה זו, "צו יבוא אישי, אם יעבור במתכונתו הנוכחית, יוליד למעשה מערכת יבוא מסחרית מקבילה פרוצה ומסוכנת, בתחפושת של יבוא אישי".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il


או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully