וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר עוקץ מדבש: איפה תמצאו את הדגים והדבש הכי זולים לחג

5.9.2018 / 9:30

באיזה סופרמרקט הכי משתלם לקנות דבש לחיץ, היכן נמכר דבש בצנצנת בפחות מ-8 שקלים ומי אינו מוכר קרפיון טרי בכלל? בדיקה מיוחדת של וואלה! עסקים לכבוד ארוחת החג

צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: ניר חן

(בווידיאו: כתבת הצרכנות בדקה את סל הקניות לחג)

דבש ודגים הם שניים מהסמלים המרכזיים של ראש השנה. משרד החקלאות המליץ השבוע לא לקנות דבש במחיר הגבוה מ-35 שקל לק"ג. בדיקה מיוחדת של וואלה! עסקים באמצעות פרייסז, פלטפורמה דיגיטלית להשוואת מחירים ברשתות המזון והפארם, מצאה איפה מחיר הדבש גבוה מההמלצה, מי מוכר את הדבש הזול ביותר, וכמה עולה קרפיון טרי.

במסגרת ההשוואה, נבדקו 9 רשתות שיווק שונות ברחבי הארץ, והמחירים המוצגים הם המחירים הנפוצים בכל הסניפים באותה הרשת. בבדיקה לא נכללו סניפים באילת ומוצרים באתרים המקוונים. הנתונים נכונים ליום הבדיקה ואינם כוללים הנחות חבר מועדון או מבצעים של חברות כרטיסי האשראי. הבדיקה כוללת דג קרפיון טרי במשקל, דבש לחיץ מפרחי בר 350 גרם ודבש בצנצנת מפרחי בר 350 גרם.

השוואה של דג ודבש. פרייסז,
השוואת מחירי דגים. הסכומים בשקלים/פרייסז

פער של 67% בין הדג היקר ביותר לדג הזול ביותר

נתחיל בדג - רק 4 רשתות שיווק מוכרות דג טרי במשקל: הרשת הזולה ביותר מבין הרשתות שנבדקו, היא רשת מחסני השוק - מחיר הדג הוא 17.90 שקלים. במקום השני רשת שופרסל דיל, מחיר הדג 19.90 שקלים. רשת השיווק יוחננוף במקום השלישי, מחיר דג במשקל הוא 24.90 שקלים. והרשת שמוכרת את הדג היקר ביותר, היא רשת שופרסל שלי. מחיר המוצר 29.90 שקלים. פער של כ-67% בין המוצר היקר ביותר לזול ביותר. נציין שרשתות ויקטורי, יינות ביתן, יינות ביתן סיטי, מגה בעיר, ורמי לוי לא דיווחו על מכירת דג טרי ביום הבדיקה.

וכמה עולה דבש? נתחיל בבקבוק לחיץ מפרחי בר במיכל של 350 גרם. המוצר הזול ביותר נמכר ברשת יוחננוף ומחירו 9.90 שקלים. במקום השני רשת ויקטורי -מחיר הדבש 11.90 שקלים. ומה בגזרה היקרה? רשת מחסני השוק - ורשת רמי לוי מוכרות את הדבש ב-19.90 שקלים, ו-22.90 שקלים בהתאמה. בשקלול לקילו מדובר במחיר של כ-56.71 שקלים, וכ-65.25 בהתאמה, מחיר הגבוה מהמחיר המומלץ של משרד החקלאות.

השוואה של דג ודבש. פרייסז,
השוואת מוצרי דבש. הסכומים בשקלים/פרייסז

איפה נמכר הדבש הזול ביותר בצנצנת?

ומה לגבי דבש בצנצנת של 350 גרם? המוצר הזול ביותר עולה 7.90 שקלים ברשת יוחננוף. במקום השני רשת רמי לוי - מחיר הצנצנת 8.90 שקלים. במקום השלישי רשת יינות ביתן, מחיר הצנצנת 9.90 שקלים. עוד בקטגוריה הזולה - רשת מחסני השוק, מחיר המוצר 11 שקלים.

ומי מוכר את המוצר היקר ביותר? רשת שופרסל דיל ושופרסל שלי. מחיר צנצנות הדבש ברשת 15 שקלים, בשקלול לקילו מדובר במחיר של כ-42.85 שקלים. עוד ברשימה, רשת מגה בעיר ורשת ויקטורי שמוכרות צנצנת ב-14.90 שקלים, בשקלול לקילו מדובר במחיר של כ-42.47 שקלים. עוד ברשימה, רשת יינות ביתן בסיטי שמוכרת צנצנת ב-12.90 שקלים, לקילו מדובר במחיר של-36.85 שקלים, מעט מעל המחיר המומלץ של משרד החקלאות.

"בכל יום אנו מעדכנים באתר ובאפליקציית פרייסז מליוני עדכוני מחיר", הסביר הבעלים והמנכ"ל של פרייסז, בועז יהב. "מסיבה זו, מומלץ תמיד לבצע את ההכנה לפני היציאה לקניות וגם לבדוק בעת הקניה בעזרת הכלים המתקדמים של האפליקציה. גם אם נחסוך 10% בלבד בכל קניה, הסכומים עשויים להצטבר לחסכון של אלפי שקלים רבים בשנה".

seperator

יש לכם תלונה צרכנית? מוזמנים לפנות לוואלה! עסקים במייל yael_g@walla.net.il

או בקבוצת הפייסבוק "אכלו לי שתו לי"

רוצים את חדשות העסקים ישירות לסמארטפון? עכשיו גם בטלגרם - הצטרפו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully