וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיו עמד לחגוג יום הולדת, קים הייתה אם לתינוק: סיפורי הנרצחים בפיגוע

קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, שימשה כמזכירה בעת שהתכוננה לבחינות ללשכת עורכי הדין, והותירה אחריה בעל ותינוק בן שנה וחצי. זיו חג'בי, הנרצח הנוסף בפיגוע, הותיר אחריו שלושה ילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע. קרוביהם ספדו: "נפלו עלינו השמיים"

צילום: הלל מאיר טי.פי.אס ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל ויוסי אלטר

פיגוע ירי בברקן - כל העדכונים

-פיגוע ירי אירע באזור התעשייה בברקן שבדרום השומרון
-הנרצחים בפיגוע - קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי
-החשוד: בן 23 מהכפר שוויקה, עובד המפעל
-הנרצחים נמצאו כפותים וככל הנראה נורו מטווח קצר
-לא ברור איך היורה הצליח לחדור למפעל מאובטח עם נשק
-היום כתב המחבל בפייסבוק: "אלוהים, תבשר לי מה שאני מייחל לו"
-כוחות צה"ל ומשטרה פתחו בסריקות ובחסימות כבישים

קים לבנגרונד-יחזקאל, בת 29 מראש העין, וזיו חג'בי בן ה-35מראשון לציון, הם הנרצחים בפיגוע הירי באזור התעשייה ברקן שבדרום שומרון - כך הותר היום (ראשון) לפרסום. יחד איתם נפצעה אישה נוספת, שעבדה גם היא במפעל "אלון", באורח בינוני. המחבל, אשרף אבו שחם מהכפר שוויקה שבאזור טול כרם, עובד כחשמלאי במפעל ומהחקירה עולה כי הוא כפת את הנרצחים בטרם ירה בהם מטווח קצר.

קים וחג'בי נפצעו אנושות וקיבלו טיפול רפואי על ידי צוות מד"א, בטרם נקבע לבסוף מותם. המחבל נמלט מהמקום וכוחות הביטחון החלו במצוד אחריו. לפי דיווחים פלסטיניים הם פשטו על ביתו.

לקריאה נוספת:
"שמעתי רעש והתחבאתי מתחת לשולחן": הפיגוע בברקן - דקה אחרי דקה
גבר ואישה נרצחו בפיגוע ירי בברקן שבשומרון; החשוד נמלט
המחבל בברקן כתב בפייסבוק לפני הפיגוע: "אלוהים, תעזור לי להצליח במעשה שלי"

קים לבנגרונד-יחזקאל ההרוגה בפיגוע הירי בבקרן. מערכת וואלה! NEWS
למדה משפטים והתכוננה לבחינות הלשכה. קים לבנגרונד-יחזקאל ובנה/מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי שנרצח בפיגוע באזור התעשיה ברקן בשומרון, 7 באוקטובר 2018. ., מערכת וואלה! NEWS
היה אמור לחגוג יום הולדת 33 השבוע. זיו חג'בי/מערכת וואלה! NEWS, .

לבנגרונד-יחזקאל התחילה לעבוד במפעל לפני שנה, כמזכירה של סמנכ"ל החברה. היא הותירה אחריה בעל, גיא, בן ושמו קאי, בן השנה וחצי, שני הורים ואחות. לפני כן למדה משפטים, ועבדה במפעל כשהתכוננה לבחינות הלשכה. "הבן שלה רק למד לדבר", אמרה אילנה והב, הסייעת בפעוטון של בנה של קים. "המילים הראשונות שלו היו 'קים' ו'אימא'".

נטלי קבסה, חברת המשפחה, אמרה כי השניים עברו מברקן לפני כשנה. לדבריה, לבנגרונד-יחזקאל עוד "הספיקה לשים את הילד במעון עוד הבוקר. היא היתה חייכנית וטובת לב, עם נתינה. אנחנו לא מעכלים את האסון הכבד, נפלו עלינו השמיים. לא מעכלים את האסון".

הלוויתה של לבנגרונד-יחזקאל צפויה להתקיים הלילה בשעה 22:00 בבית העלמין בראש העין.

הודעות שנשלחו להרוג בירי בשומרון. באדיבות המצולמים
הודעות שנשלחו לזיו בעקבות הדיווחים על הפיגוע, היום/באדיבות המצולמים
זיו חג'בי הגבר שנרצח בפיגוע בברקן. באדיבות המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
זיו חג'בי, שנרצח בפיגוע, בסליחות בכותל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות המשפחה

חג'בי, שהיה אמור היה לחגוג את יום הולדתו ביום חמישי הקרוב, הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים: תאומים בני שבע ואחד בן ארבע. בני משפחתו וחבריו של זיו חג'בי התקשו לעכל את הבשורה. "ראינו את הידיעה על הפיגוע בברקן, וישר שלחנו לו SMS, הוא לא עונה", סיפר חברו, בני. "אני שואל אותו 'זיו הכל בסדר?' - לא עונה. אשתו בכתה בטלפון. אבא של זיו בישר לה על מותו, הוא אמר לה: אין לך מה להגיע, הוא מת. היא ממוטטת עכשיו".

לדברי בני, חג'בי עבד במפעל כשלוש שנים ושימש כחשב, ולפני כן עבד אצל משרד רואי החשבון זיו האפט. "הוא נעים הליכות, שקט, נותן כבוד, לא מציק לאף אחד, אבא טוב, בעל טוב, איש משפחה למופת", ספד לו. "הייתה לו סבלנות אדירה עם הילדים, צנוע, ענו. הייתי אומר לו 'למה אתה צריך את הנסיעות האלה לשומרון'. הוא לא חשב שזה אזור מסוכן".

המפעל אחרי הפיגוע:

עריכה: יוסי אלטר

"הוא אהב את החיים ואת העבודה שלו", סיפרה איריס חג'בי, אימו של זיו. "הוא השאיר שלושה ילדים קטנים ואישה מקסימה. הלך לעבודה וזה מה שקיבל בסוף... הוא רק רצה לעשות טוב לאנשים, שלא יהיה חסר לאף אחד, שלכולם יהיה טוב. למה אני צריכה לקבור את הבן שלי בגיל 35? מה עשיתי רע בחיים שלי... מה תגיד אשתו לילדים - תאומים בני שבע וילד בן ארבע. עכשיו אין להם אבא".

על רגעי האימה שבהם נודע לה כי בנה הוא בן ההרוגים בפיגוע סיפרה: "כששמענו על ברקן התחלנו לבדוק טלפונים... התקשרתי אליו הוא לא ענה לי לטלפון, התחלתי להיכנס ללחץ ואז הבנו כשהתקשרנו לבילינסון ואמרו שהביאו רק את הפצועה". היא ציינה כי בני המשפחה לתרום את קרניות עיניו של בנה לאחר מותו ואף קראה לגזור עונש מוות על היורה. "אני רוצה להעביר מסר: אני לא מוכנה שאף אחד מאלו שפוגעים בחיי אדם יישאר בחיים. אני רוצה שהמשפחה שלו תסבול. הבן שלי יצא לעבוד ולא למלחמה. הקם להורגך השכם להורגו"

זירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. רויטרס
זירת הפיגוע, היום/רויטרס

אסף דעבול, חבר של חמו של חג'בי, העיד: "אני מכיר את המשפחה היטב. אני מוזמן בעוד שבועיים לחתונה של האח של האלמנה, לא יודע אם היא תתקיים. זיו בחור נחמד, בחור זהב, אבא לתפארת, אדם מקסים".

דעבול סיפר כי חג'בי "רצה לעזוב את העבודה לפני שלושה חודשים. הוא התקשר לחמו, והתייעץ איתו לגבי זו. בעבודה רצו שיישאר והעלו לו את השכר ונתנו לו תנאים טובים יותר. מי יודע אם הוא היה עוזב אולי זה לא היה קורה לו?".

לדבריו, "אשתו קיבלה את הבשורה בדרך לא דרך, התקשרה כמה פעמים לבעלה והיא התקשרה למקורב במשפחה שעובד בזק"א. אמרה לו את השם והוא אמר לה "השם ירחם"".

הלוויתו של חג'בי תיערך מחר בשעה 14:00 במושב ניר ישראל.

דיווח: צה"ל פשט על ביתו של המחבל

אחרי הפיגוע כוחות צה"ל ומשטרה, בהם מסוק ויחידת "עוקץ", החלו בחסימות כבישים בשומרון וביצעו סריקות אחרי המחבל. בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי בחיפושים השתתפו גם מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית. עוד דווח כי הכוחות נכנסו לכפר שבו מתגורר המחבל, באזור טול כרם, ופשטו על ביתו.

תיעוד כוחות צה"ל בכניסה לשוויקה:

תיעוד כוחות צה"ל בכניסה לשוויקה

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, מפקד האוגדה, תת-אלוף ערן ניב ומפקד החטיבה, אלוף-משנה עידן כץ בזירת אירוע הירי באזור התעשייה ברקן, 7 באוקטובר 2018. דובר צה"ל
חיילי צה"ל בזירת הפיגוע, היום/דובר צה"ל

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בפתח ישיבת הממשלה ואמר כי "מדובר בפיגוע טרור מאוד קשה שבו נרצחו שני ישראלים באכזריות רבה וגם נפצעה אזרחית שלישית. כוחות הביטחון במרדף אחרי הרוצח הנתעב אני בטוח שיתפסו אותו ומעמיק אותו לדין ונמצה איתו את הדין בהקדם".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "צה"ל וכוחות הביטחון מנהלים מצוד נרחב אחר המחבל בן הבליעל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן. זה רק עניין של זמן עד שנשים עליו את היד".

(עדכון ראשון: 14:00)

תיעוד של החשוד נמלט מזירת הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. מצלמות אבטחה, צילום מסך
מנוסת המחבל/צילום מסך, מצלמות אבטחה
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
זירת הפיגוע, היום/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית
זירת אירוע הירי באזור התעשיה ברקן בשומרון. הלל מאיר, תצפית, תצפית TPS
הכניסה למפעל, אחרי הפיגוע/תצפית TPS, הלל מאיר, תצפית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully