וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוט מובייל הטעתה צרכנים ותשלם קנס של כמיליון שקל

1.11.2018 / 11:06

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן הטילה קנס של 965,600 שקל על הוט מובייל לאחר שזו הציעה ללקוחות שינוי בתוכנית המנוי בתמורה לקבלת מוצרים בחינם - אך בפועל חייבה את הצרכנים עבורם. הוט מובייל: "מדובר באירועים בודדים משנת 2014-2015"

שירות לקוחות. ShutterStock
שירות לקוחות/ShutterStock

עיצום כספי בסך 965,600 שקל יוטל על חברת הוט מובייל. הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן החליטה על הטלת העיצום בעקבות מידע שהגיע לרשות ותלונות צרכנים על הטעייה מצד החברה. על פי המידע הציעו נציגי הוט ללקוחות להפחית את עלויות המנוי בכפוף "לקבלת" מוצרים שונים כגון טאבלטים, אוזניות, מצלמות וכו' ללא עלות כך שעלות החבילה הכוללת תהיה לרוב זהה לעלויות המינוי טרם השדרוג או נמוכה ממנה. בפועל, הצרכנים חוייבו עבור מוצרים אלה.

בנוסף, נציגי המכירות לא החתימו את הצרכנים על חוזי רכישה ולא מסרו העתקים של חוזי הרכישה. כמו כן, לא נאמר לצרכנים כי בעת פתיחת אריזתו של מוצר על ידי נציג השירות, מאבד הצרכן את זכות הביטול. החברה פנתה אל צרכנים שונים לצורך שיחות מכירה, ברוב שעות היממה, שלא פסקו גם לאחר שהצרכנים ביקשו באופן מפורש מהנציגים כי החברה תחדל מפניותיה אליהם.

הוט מובייל: "טרם קיבלנו כל עדכון מהרשות"

בתחילה עמד הקנס על סכום של 1,207,000 שקל אך בהתאם לחוק ומכיוון שלחברה אין הפרות קודמות, הופחת הקנס ב-20%

בתחילה עמד הקנס על סכום של 1,207,000 שקל אך בהתאם לחוק ומכיוון שלחברה אין הפרות קודמות, הופחת הקנס ב-20%. כוונת החיוב נשלחה למנכ"ל חברת הוט מובייל. לחברה קיימת זכות טיעון על פי הוראות חוק הגנת הצרכן, הן כנגד הכוונה להטיל עיצום כספי והן לעניין סכום הקנס וזאת בתוך 45 ימים ממועד מסירת ההודעה.

"הרשות תמשיך להילחם בכל העסקים שעושים שימוש בפרקטיקה מטעה בה מבטיחים לצרכנים מוצרים הניתנים 'במתנה' לכאורה ובפועל גובים עבורה תשלום", אמרה ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"ל אסדרה ומנהל וראש אגף חקירות ומודיעין בפועל. "זוהי תופעה שיש לעקור מהשורש בכל ענף. ברוב המקרים מדובר בהפרות שנעשו כלפי צרכנים מוחלשים ותמימים שקלים לשכנוע. במקרה של הפרה - הרשות תשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה ביניהם השתת עיצומים כספיים וכתבי אישום פליליים".

מהוט מובייל נמסר בתגובה: "טרם קבלנו כל עדכון מהרשות, ככל הידוע לנו מדובר על בדיקה שהתקיימה לפני 3 שנים ביחס לאירועים בודדים משנים 2014-2015 הקשורים בפעילותו של נציג מסוים. חשוב לציין כי הוט מובייל מקפידה על הוגנות ושקיפות מרביים מול הלקוחות ונהלי מכירה נהירים בהתאם להוראות הדין".

עוד באותו נושא

פתחה יוגורט דנונה ונדהמה: חתיכות ניילון ושיער אדם

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully