וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהחלטת משרד הכלכלה: שני לחמים בפיקוח יתייקרו ב-3.85%

16.12.2018 / 16:55

הלחמים שמחירם יעלה הם חלה או מאפה שמרים 500 גרם ולחם אחיד כהה פרוס וארוז 750 גרם. העלייה באה לידי ביטוי ב- 19 אגורות עבור חלה וכ-26 אגורות עבור לחם אחיד כהה ופרוס. מחירם של הלחמים האחרים בפיקוח לא יעלה

לחם אחיד. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
לחם אחיד/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

משרד הכלכלה פרסם היום (ראשון) כי על פי המתווה המתגבש עם המאפיות, מתוך חמשת הלחמים הנמצאים בפיקוח, מחירם של שני לחמים יעלה ב-3.85%, ושאר הלחמים יהיו ללא שינוי. הלחמים שמחירם יעלה הם חלה או מאפה שמרים 500 גרם ולחם אחיד כהה פרוס וארוז 750 גרם - העלייה באה לידי ביטוי ב- 19 אגורות עבור חלה וכ-26 אגורות עבור לחם אחיד כהה ופרוס.

הלחמים שנותרו ללא שינוי הם, לפי משרד הכלכלה, מוצרי הלחם הבסיסיים ביותר: לחם אחיד כהה 750 גרם, לחם לבן 750 גרם ולחם לבן פרוס וארוז 500 גרם. ממשרד הכלכלה נמסר כי "בהינתן המלצת ועדת המחירים לעלות את מחירי הלחמים בפיקוח באופן אחיד, נעשתה התאמה כך שהם לא יחולו על מוצרי הלחם הבסיסיים ביותר. הסיכום טעון אישור ועדת המחירים והגורמים המשפטיים".

בשבועות האחרונים, חל גל התייקרות המוצרים במשק. לטענת החברות, העליות מגיעות בעקבות עלייה בגובה שכר המינימום שקידמו שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. על פי חישוב שנעשה עבור וואלה! NEWS, התייקרות החשמל, המים והארנונה צפויה להוביל לעלייה של 370 שקלים בחודש להוצאות משק הבית הישראלי הממוצע.

לקריאה נוספת:
"הממשלה נרדמה בשמירה": דאגה מגל עליית מחירי החשמל, המים והמזון
"שותים לאזרחים את הכסף": מאות מחו על יוקר המחיה בצומת השלום

טבלת עליית מחירים לכתבה של דנה ירקצי, 12 בדצמבר 2018. מערכת וואלה!
מוצרים נוספים שמחירם יעלה/מערכת וואלה!

לפי החישוב, גל ההתייקרות ישפיע על הוצאות משק הבית הממוצע הישראלי, ללא התייחסות לעלייה במוצרי המזון, הטיסות, שער הדולר ועוד. הטבלה מציגה את התוספת השקלית עבור כל אחד מעשירוני ההכנסה לעליית מחירי החשמל, המים והארנונה, כאשר העשירון הראשון הוא בעל ההכנסה הנמוכה ביותר (2,500 שקלים נטו), והעשירון העשירי הוא בעל ההכנסה הגבוהה ביותר (41 אלף שקלים נטו). חישוב העלייה התבסס על סקר הוצאות משקי הבית של הלמ"ס בשנת 2015, אליו התווספו העליות במחירים כפי שדווחו על ידי הרשויות.

מהנתונים עולה כי בעשירון ההכנסה הראשון צפויה עליית מחירים בסך כ-200 שקלים ושיעור עליית המחירים עומד על 0.66%. בעשירון השישי התייקרות המוצרים תעלה את הוצאותיו החודשיות של משק הבית ב-370 שקלים ובשיעור 0.23%. לעומת זאת, סכום הוצאות עשירון ההכנסה העשירי הצפוי הוא 626 שקלים ושיעור עליית המחירים הוא 0.13%.

ביום שישי האחרון, מאות מפגינים חסמו את צומת עזריאלי בתל אביב במחאה על עליית המחירים ויוקר המחיה. מול קריית הממשלה הסמוכה, לבושים אפודים צהובים, מחו המשתתפים על גל ההתייקרות בחשבונות החשמל, המים ומוצרי המזון. במהלך ההפגנה התפתחו עימותים בין המפגינים למשטרה, שעצרה עשרה ממובילי המחאה בגין הפרת הסדר הציבורי ותקיפת שוטרים.

עוד באותו נושא

גם מחירי החלב והלחם עולים: גל ההתייקרות במשק - כמה זה יעלה לכם?

לכתבה המלאה
מפגינים חוסמים את צומת השלום בתל אביב במחאת "האפודים הצהובים" על עליית המחירים, 14 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
מפגינים בצומת השלום בת"א, ביום שישי/ראובן קסטרו

"אנחנו יוצאים לרחובות כדי לעצור את הההתייקרויות, לפעול לפירוק המונופולים מכוחם ולהורדת יוקר המחיה המכביד על כלל אזרחי ישראל", אמרו מובילי המחאה. "אנחנו חיים במדינה שבה הטייקונים שותים לאזרחים את הכסף בקשית, והשלטון עוזר להם. משפחות לא מצליחות לגמור את החודש, קשישים צריכים לבחור בין לחם או תרופות או חימום הבית, נכים חיים בעוני, והציבור נאבק מדי יום על ההישרדות שלו. ישראל היא מדינה עם יוקר מחייה גבוה ביחס לעולם המערבי, ואנחנו הישראלים לא פראיירים ולא ניתן לזה להימשך".

  • עוד באותו נושא:
  • לחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully