וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה דב צפוי להיסגר - ישראייר וארקיע עדיין מוכרות כרטיסים

24.1.2019 / 10:37

פרסום ראשון: מבדיקת הרשות להגנת הצרכן עולה כי למרות ששדה דב עתיד להיסגר ב-1 ביולי ממשיכות ארקיע וישראייר למכור כרטיסי טיסה ממנו גם לאחר תאריך זה. במכתב חריף שנשלח לחברות דורשת הרשות את הפסקת הנוהג

מנחת מטוסים בבסיס שדה דב, תל אביב. ראובן קסטרו
שדה דב/ראובן קסטרו

הרשות להגנת הצרכן שלחה מכתב חריף למנכ"לי ארקיע וישראייר בדרישה כי יפסיקו למכור כרטיסי טיסה משדה דב המתוארכים לאחר מועד הפינוי שניקבע לו - ה-1 ביולי 2019. לטענת הרשות מדובר בהטעיית צרכנים.

על פי הרשות שיווק ומכירת כרטיסי טיסה לאחר ה-1 ביולי באופן המוצג באתר האינטרנט של חברות ארקיע וישראיר, לרבות בשלב הרכישה של הכרטיס, עלול להטעות צרכן בפרט מהותי בעסקה בניגוד לסעיף 2 לחוק הגנת הצרכן - מקום יציאת טיסה הוא פרט מהותי לצרכן בעת רכישת כרטיס טיסה.

לאור זאת, פנה הממונה על הרשות להגנת הצרכן, עו"ד מיכאל אטלן, אל מנכ"לי ארקיע וישראייר והעמיד אותם על חובתם החוקית לחדול מיד משיווק כרטיסים במתכונת הנוכחית כאשר הצרכן אינו מעודכן בדבר סגירתו של השדה. עוד הדגיש כי הפרת חוק הגנת הצרכן מקימה עילת תביעה אזרחית ועילה לקיום הליכי אכיפה מנהלית ובפלילית על ידי הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

מטוס ארקיע. ארז מיכאלי
"לנתב"ג אין כל יכולת להכיל אפילו 5% מפעילות שדה דב". מטוס ארקיע/ארז מיכאלי

בנוגע לתקוותן של החברות לדחות את מועד סגירתו של השדה כתב הממונה כי "ניסיונות לשנות את ההחלטה המדינית בעניין גורלו של שדה דב או לדחיית המועד שלה אינם נותנת לגיטמציה להטעות את הצרכנים". לגבי כרטיסים שנמכרו כבר, הממונה ביקש מהחברות לאתר את רוכשי הכרטיסים ולהשיב להם את כספם, או להסדיר את העסקה עם כל אחד מהם לשביעות רצונו ובלבד שהצרכנים יבינו מהחברות את המצב המשפטי האמתי של שדה דוב על כל המשתמע מכך.

"זכות קיומה של הרשות היא להיאבק נגד פרקטיקות צרכניות שיש בהן הטעיית הצרכן", אמר אטלן. "לא יעלה על הדעת כי כאשר צרכן רוכש כרטיס טיסה החברות לא יבהירו לו כי שדה דב נסגר ב-1 ביולי ולא ברור מה יעלה בגורל הכרטיס - מדובר בהטעייה שיש להפסיק במהירות האפשרית בטרם הנזק לצרכנים יהיה גדול לכן נאלצתי לפעול מיידית ולהנחות את החברות לחדול מלמכור את הכרטיסים הללו. אני אשקול בהמשך את מיצוי הדין על ההפרות שכבר בוצעו".

מארקיע נמסר בתגובה: "לאור העובדה כי לנתב"ג אין כל יכולת להכיל אפילו 5% מפעילות שדה דב ולאור התיקון בחוק שדה דב המאפשר לשר הביטחון להאריך את פעילות השדה, ממשיכה ארקיע למכור כרטיסים לטיסות משדה דב לאילת, וזאת בהעדר כל חלופה אחרת. כך גם עושות כל החברות הפועלות בקווים הפנים ארציים משדה דב. האפשרות בדבר הפסקת הפעילות התעופתית בשדה דב היא בידיעת הציבור, ולמען הסדר הטוב, ארקיע שילבה במסמכי ההזמנה הערה על כך".

את תגובת ישראייר לא ניתן היה להשיג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully