וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק נראה לכם שאי אפשר: הדרכים לממן הוצאה כספית שחובה לשלם

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר, כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר

20.2.2019 / 8:27

מתכוננים לחתונה? המשפחה מתרחבת ואתם חייבים לשדרג את המכונית? לעתים עלינו לממן הוצאה כספית הכרחית וכדאי להיערך לכך מראש. קבלו ארבע דרכים שיוכלו לעזור לכם להתכונן פיננסית לשינוי

שטרות של שקל. ShutterStock
יש לדעת כיצד להיערך נכון להוצאה כספית מתוכננת/ShutterStock

ישנם מקרים בחיים שמחייבים הוצאה כספית חריגה. לדוגמה, קניית מכונית גדולה יותר בעקבות התרחבות המשפחה, מימון אירוע חגיגי כמו חתונה, או שיפוץ הכרחי לבית. מדובר בהוצאה כספית שאינה מפתיעה אותנו ולכן יש להיערך אליה נכון מבחינה כלכלית, כדי להצליח לממן אותה. הנה ארבע אפשרויות שיכולות לעזור לכם להשיג את סכום הכסף הדרוש.

תכנון פיננסי

התנהלות כלכלית מחושבת טובה ויפה לכל ימות השנה, קל וחומר כשאפשר לצפות להוצאה גדולה בעתיד. תשעה חודשי הריון מהווים מספיק זמן להתכונן להחלפת המכונית מקומפקטית למשפחתית וגם חתונה או שיפוץ אפשר לתכנן זמן מה מראש, כך שתוכלו לצמצם את ההוצאות השוטפות ולחסוך כסף.

התאימו את ההוצאה הכספית ליכולות שלכם. אם אינכם יכולים להרשות לעצמכם שיפוץ כולל בבית, אולי רצוי לשפץ רק את האזור שבו השינוי הכי אקוטי, דוגמת המטבח או חדר האמבטיה.

ותרו על הוצאות שאינן בגדר חובה. אם אתם מתכוננים ללידה ולהוצאות הרבות שמתלוות לתינוק חדש שמצטרף למשפחה, כדאי לשקול היטב האם הכרחי לצאת לחופשה במלון או לרכוש גאדג'טים יקרים שמהווים מותרות.

נצלו היטב את כוח הקנייה שלכם. קניית מוצרים בהנחה ושימוש בקופונים והטבות שמעניקים מועדוני לקוחות יחסכו לכם כסף רב.

טבלאות של הוצאות והכנסות. ShutterStock
כשההוצאות וההכנסות ברורות, גל יותר לתכנן המאזן התקציבי/ShutterStock

הלוואה

נטילת הלוואה עשויה לסייע במימון הוצאה כספית גדולה. שוק האשראי התקדם מאוד בשנים האחרונות וכיום ישנן הלוואות חוץ בנקאיות בתנאי החזר מגוונים ובמסלולים שונים, אשר הופכים את האפשרות הזו לגמישה יותר מבחינתכם. ככלל, מומלץ לערוך סקר שוק, כדי לדעת אילו הלוואות מתאימות לכם.

ההלוואות החוץ בנקאיות ניתנות לרוב בתהליך קצר ובחלק מהמקרים לא נדרשים ביטחונות. הלוואה החוץ בנקאית עשויה להעניק "מרחב נשימה" ולאפשר פריסת תשלומים נוחה, לעתים אף ללא צורך בערבים או ביטחונות.

ההלוואה החוץ-בנקאית ניתנת על ידי גופים פיננסיים, שאינם בנק, ושמהווים מקור אשראי נוסף. גופים פיננסיים אלה הם גופים המפוקחים על ידי רגולטור, כך שמדובר בהלוואה מגוף מוכר ובטוח. כמו כן, חלק מהגופים הפיננסיים מאפשרים כיום לבצע את תהליך בדיקת הזכאות להלוואה ונטילת ההלוואה באמצעות האינטרנט בתהליך פשוט.

כל אלה הופכים את ההלוואה החוץ בנקאית לפתרון מצוין, הן אם מדובר ברצון לסגור את המינוס והן כדי לממן את הוצאה כספית חריגה.

זוג צעיר מחשב חישובים פיננסיים. ShutterStock
ההלוואות החוץ בנקאיות הן מידיות, בחלק מהמקרים ללא צורך בביטחונות ואינן משפיעות על מסגרת האשראי בבנק/ShutterStock

שימוש בחסכונות ותזמון נכון

אנחנו חוסכים שקל לשקל במשך חודשים ושנים, בדיוק לרגעים האלה שבהם נצטרך סכום כסף גדול. אם יש לכם קופת גמל, קרן השתלמות או תכנית חיסכון, שתוכלו לפתוח בסמוך למועד ההוצאה, תהיה לכם יכולת לממן את ההוצאה הרלוונטית באופן חלקי או מלא. לעתים אפשר להשתמש בחיסכון ולהוסיף אליו הלוואה חוץ בנקאית בסכום מסוים, שתשלים את סכום ההוצאה הרצוי.

לתזמון ההוצאה הכספית יש חשיבות רבה. אתם אלה ששולטים בעיתוי ההוצאה ותמיד עדיף "להתאפק" מעט ולחכות למועד הנכון, שבו תוכלו ליהנות מחיסכון כספי שנפתח, או להתאים את ההוצאה הצפויה להחזר החודשי של ההלוואה.

הגדילו הכנסות

יש גבול ליכולת שלנו לצמצם הוצאות מבלי לפגוע באיכות החיים ובצרכים הבסיסיים, וגם אם המשפחה תהדק חגורה ותוציא כסף על דברים הכרחיים בלבד, עדיין כדאי להשתמש ביכולות, בכישרון ובחלק מהזמן הפנוי, כדי לנסות להגדיל את ההכנסות החודשיות ובכך לחסוך יותר.

יש כיום שפע של דרכים להגדלת הכנסה ושוק העבודה מאפשר עבודה מהבית, גמישות וחצאי משרות, שניתן לשלב בהתאם ללו"ז. שיעורים פרטיים, כתיבה שיווקית, צורפות, מכירה באינטרנט, תכנות, עריכת וידאו ועוד אפשרויות העומדות בפניכם. גייסו את הכישרון שלכם ובדקו איך אפשר לשלב עבודה נוספת במהלך היומיום. גם אם מדובר בפרק זמן קצר, זו עדיין דרך שיכולה לעזור לכם להיערך טוב יותר מבחינה כספית.

לעתים עליכם להוציא סכום כסף גדול במצב שבו חשבון הבנק שלכם במינוס, או שאין ברשותכם סכום גדול וזמין בעתיד הנראה לעין. זה לא צריך לרפות את ידיכם ולגרום לוויתור על שדרוג המכונית או מימון חתונה. התנהלות כספית מתוכננת והגדלת ההכנסות יכולות לגרום לשינוי בכיוון הנכון, לייצב אתכם כלכלית ולחסוך חלק מהסכום הנדרש. הלוואה חוץ בנקאית יכולה אף היא להוות פתרון מצוין, למימון מלא או חלקי של ההוצאה, והחזרת ההלוואה בתנאים הנוחים לכם תאפשר לעשות מה שתכננתם וליהנות מהשינוי בחייכם.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני.

* מספר רישיון 54414.

כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר, כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully