וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמן כן קובע: חמישה דברים שהכי משתלם לקנות עכשיו

ישי אורבך בשיתוף קל אוטו, בשיתוף קל אוטו

28.2.2019 / 7:55

אל תגידו שגילינו לכם, אבל עוד שנייה המחירים עולים וכולנו נשלם ביוקר. רוצים לחסוך על הרכב, על כרטיסי טיסה ועל המנוי לנטפליקס? עכשיו זה בדיוק הזמן לקנות אותם

צרכנות נבונה דורשת מעקב אחר עליית מחירים. אם פעם נאלצנו לספוג את ההפתעות בקופה, הרי שכיום עומדים לרשותנו מגוון כלים שיכולים לעזור לנו להתכונן. רוצים לדעת איזה מוצרים עומדים להתייקר בחודשים הקרובים? קבלו את הרשימה שתחסוך לכם כסף:

1. רכב

החל ב-1 באפריל 2019, יחולו שינויים באופן חישוב המס על כלי רכב חדשים. שינויים אלו גורמים לעלייה בשיעורי המס המחושב על מכוניות חדשות, ומכאן הדרך לעליית מחירים ברורה וידועה. הפעם גם התאריך ידוע, והמחירים יעלו בסכומים של אלפי שקלים לרכב, החל ממכוניות קטנות, משפחתיות, היברידיות, ג'יפונים ועוד.

מכוניות למכירה. ShutterStock
החל ב-1 באפריל 2019, יחולו שינויים באופן חישוב המס על כלי רכב חדשים, לכן מומלץ להקדים את הרכישה ולבצעה מיד/ShutterStock

למרות הנטייה הטבעית להתעלם מאירועים ידועים וברורים, צרכנים נבונים מבינים שאם קיימת כוונה להחליף את הרכב בשנת 2019, מומלץ להקדים את הרכישה ולבצעה מיד. חברת 'קל אוטו' נערכה מבעוד מועד לעליית המחירים ומציעה כבר עתה לצרכנים מתוחכמים מגוון עסקאות חכמות גם ברכבי 'יד ראשונה 0 ק"מ' וגם ברכבי 'יד ראשונה מליסינג', בשני המקרים עם הנחה משמעותית ממחיר המחירון. "כיום הצרכן נבון. הוא יודע להשוות ולבדוק מה הוא מקבל, והוא יודע לנצל הזדמנויות", מסבירים לנו ב'קל אוטו'. "בנוסף, בפועל הרי מדובר באותו רכב מהיבואן - כולל הכול לרבות אחריות יבואן ולכן מה שאולי לפי כמה שנים עוד היה בגדר התלבטות היום כבר נחלת הכלל". בהחלט שווה בדיקה.

2. מוצרי טיפוח וקוסמטיקה

מחירי המזון ומוצרי הצריכה בישראל גם ככה גבוהים ב-19% מהממוצע במדינות ה-OECD (לפי נתונים שפרסם משרד הכלכלה ב-2018), ובקרוב הם עומדים להתייקר עוד קצת בגלל הכרזה של פרוקטר אנד גמבל על עדכון מחירים בארצות הברית, ברוסיה, בטורקיה ובארגנטינה ב-5%-10%.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אישה מתאפרת. ShutterStock
עדכון המחירים בעולם ישפיע גם עלינו/ShutterStock

ההתייקרות תחול לפי הערכות על מגוון מוצרים בקטלוג של ענקית מוצרי הצריכה הרב-לאומית ובהם מוצרי טיפוח, קוסמטיקה, משחות ומברשות שיניים, חיתולים, נייר טואלט ומטליות מטבח. למזלנו, שום דבר מזה לא יתקלקל גם אם נקנה היום ונשמור בבוידעם.

3. כרטיסי טיסה

כאן כבר מדובר על תהליך מחזורי שקורה כל שנה: מחירי הטיסות יורדים בחורף ומזנקים חזרה לקראת הקיץ. חוץ מזה, נוסחה שפותחה על ידי כלכלנים מאוקספורד גילתה שהכי משתלם להזמין כרטיס טיסה כשמונה שבועות לפני מועד החופשה.

טיסה נוסעת מטוס. ShutterStock
הכי משתלם להזמין כרטיס טיסה כשמונה שבועות לפני מועד החופשה/ShutterStock

אם בא לכם ממש לרדת לרזולוציות נמוכות ולחסוך עוד כמה שקלים, קחו בחשבון שאותו מחקר גם הראה שאם מזמינים את הכרטיס בשעות אחר הצהריים משלמים פחות בהשוואה להזמנת כרטיס זהה בבוקר ובערב. עניין של ביקוש והיצע, כנראה.

4. דירה

סיכום נתוני הלשכה המרכזית לסטטסיטיקה לשנת 2018 הראה ירידה בשיעור של 1.4% במחירי הדירות, אך מתחילת ינואר 2019 הם חזרו לעלות במרבית אזורי הביקוש. בינתיים מדובר בעלייה מינורית של כ-0.2%, אולם מובן שזה לא הזמן לשבת על הגדר.

זוג עובר דירה. ShutterStock
זה לא הזמן לשבת על הגדר אם יש לכם יכולת לקנות דירה/ShutterStock

יש לכם הון עצמי פנוי? קיבלתם סכום כסף לא צפוי? ייתכן שישתלם לכם לקנות עכשיו דירה או למחזר מיד את המשכנתא הקיימת. אל תגידו שלא הזהרנו.

5. מנוי לנטפליקס

עם 700 הפקות מקור בעלות מצטברת של 12 מיליארד דולר, כנראה שהכתובת הייתה על הקיר - נטפליקס מעלה מחירים ומיליוני צופים בעולם יושפעו מכך. החדשות הטובות הן שכרגע זה קורה רק עם תעריפי המנויים בארצות הברית ובמחיר של עד שני דולר, אך החדשות הרעות הן שזה כנראה גם יגיע לכאן.

בית הנייר עונה 3 טריילר. צילום מסך
להצטרף עכשיו וליהנות מהתכנים לפני שמחירי המינויים יתעדכנו. מתוך הסדרה "בית הנייר"/צילום מסך

חשוב לציין שב-2016 כבר ניסתה נטפליקס להעלות מחירים ואז נטשו אותה 600 אלף מנויים. עם זאת, כל עוד המחירים של נטפליקס ימשיכו להיות אטרקטיביים בהשוואה לאלטרנטיבות אנחנו נמשיך לצפות בתכנים שלה - בטח אם נקנה את המנוי ממש עכשיו.

ישי אורבך בשיתוף קל אוטו, בשיתוף קל אוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully