וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטיפים שיעזרו לכם לנקות את הדברים הכי קשים בבית

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

11.4.2019 / 12:51

מה משותף לווילון אמבטיה, מזרן ואריחי הקרמיקה באמבטיה? כולם פריטים שלא זוכים להתנקות באופן קבוע - ושמאוד, אבל מאוד כדאי לנקות במסגרת הניקיונות לקראת פסח. אז איך נפטרים מהצהוב הדוחה שעל הכריות ומה צריך לדעת לפני שמנסים לנקות מערכות ישיבה מזמש? התשובות בפנים

אישה מנקה את הבית. ShutterStock
מה קורה כשנתקלים בצורך לנקות פריטים לא שגרתיים ומורכבים לניקוי?/ShutterStock

שמחה רבה, אביב הגיע פסח בא - ויחד איתו גם תקופת הניקיונות הגדולה. כולנו יודעים שחשוב להזיז את הרהיטים הכבדים, לטאטא מאחוריהם, לנקות את המקרר, התנור, המדיח ומכונת הכביסה, לשאוב את האבק ולא לשכוח לנקות גם את התריסים והפאנלים. אבל מה קורה כשנתקלים בצורך לנקות פריטים לא שגרתיים ומורכבים לניקוי? קבלו מדריך מהיר שיעשה לכם קצת סדר בניקיון.

ניקיון באמבטיה: וילון אמבטיה ואריחי קרמיקה

האמבטיה היא המקום שבו אנחנו מתנקים בעצמנו ולכן לא פלא שהיא מתלכלכת בקלות. אנחנו מניחים (או לפחות רוצים לקוות) שאת הברזים, הכיורים, האסלה והאמבט עצמו אתם מנקים אחת לשבוע - לכן נתמקד בשני אלמנטים שבדרך כלל לא זוכים לטיפול הראוי להם: אריחי הקרמיקה ו-וילון האמבטיה.

אז איך מנקים?

לפני שרצים לקנות חומר ניקוי יקר שמכיל גם כימיקלים, כדאי לדעת שאת אריחי האמבטיה אפשר לנקות בצורה זולה וטבעית: תמיסת חומץ שמורכב מחצי כוס חומץ רגיל ושתי כוסות מים רותחים. רוצים אקסטרה הלבנה? הוסיפו שתי כפות מלח לימון - ואת כל היופי הזה שפשפו על האריחים באמצעות סקוטץ'. לסיום - שפכו מים רותחים על האריחים. אל תשכחו לבדוק אם הצטברו כתמי עובש בפינות תקרת האמבטיה. במידה וכן, תוכלו לנקות אותם באמצעות מברשת גסה שטבלתם במלבין כלשהו, או באמצעות חומר ניקוי ייעודי.

את וילון האמבטיה תוכלו לנקות באחת משתי שיטות: או להוריד אותו, לרסס את קצהו בחומר מסיר כתמים ולכבס אותו בתכנית כביסה עדינה, או לטבול את הקצה שלו (החלק שנוטה להתלכלך) בקערה עם 3 כוסות מים וכוס חומץ, או כוס אקונומיקה. השרו למספר דקות ואז שפשפו את האזור המוכתם במברשת עם שיערות קשות.

חדר רחצה. ShutterStock
ישנן כמה שיטות לנקות וילון אמבטיה/ShutterStock

ניקיון במיטה: מזרן, כריות ושמיכות

ידעתם שהמזרן שלכם מלא במיקרו-יצורים (דוגמת קרדית האבק) שניזונים מהעור היבש שאתם משילים במהלך הלילה? כנראה שלא, אבל עכשיו אתם יודעים וזו סיבה מספיק טובה להפשיל שרוולים ולנקות אותו כראוי.

אז איך מנקים?

פזרו על המזרן - לכל אורכו ורוחבו - אבקת סודה לשתייה (בנדיבות!) והברישו אותה פנימה בעדינות באמצעות מברשת ייעודית לניקיון. המתינו חצי שעה ואז קחו שואב אבק ושאבו את כל המזרן: מלמעלה עד למטה, לאורך ולרוחב - כולל התפרים והשקעים. הסודה תנטרל את הריחות וגם תספח את השמנים והלכלוך מהמזרן. רוצים להיפטר מכתמים שמצאתם על המזרן? ערבבו כפית של נוזל ניקוי כלים עם כוס מים פושרים, הכניסו ל"שפריצר" והתיזו בנדיבות. לאחר מכן, שפשפו את המזרן באמצעות מטלית לחה והוציאו אותו לייבוש בשמש ישירה; קרני השמש יחטאו את המזרן באמצעות פירוק של החלבונים שהצטברו עליו (ואגב כך ייעלמו גם הבקטריות). נתקלתם בכתמי דם? תערובת של כפית נוזל כלים, כפית מלח לשולחן ורבע כוס מי חמצן בריכוז 3% תעשה את העבודה: מרחו אותה על הכתם, המתינו 5 דקות לייבוש והברישו את השאריות. אפשר גם לטבול מטלית לבנה במי חמצן ולשפשף בשנית את הכתם.

גבר מסיר כיסוי מזרן. ShutterStock
המזרן סופג לא מעט עור יבש ואבק שמזין המון מיקרו-יצורים שלא היינו רוצים לישון איתם/ShutterStock

כריות ושמיכות

אם אתם ישנים עם שמיכה סינטטית - אין בעיה לכבס אותה תוך הקפדה על הוראות היצרן. אם השמיכה עשויה סיבים טבעיים, השתמשו ב-33% מכמות אבקת הכביסה. לאחר מכן, הוסיפו שניים-שלושה כדורי טניס עטופים בגרב קשורה אל מייבש הכביסה. הפעולה הזו מסייעת למילוי לחזור לצורתו הטבעית. אם, לעומת זאת, אתם מתכרבלים בשמיכת פוך טבעי - אין ברירה ומומלץ לשלוח אותה לניקוי יבש (אחרת המילוי עלול להיפגע).

לגבי כריות: את כיסויי הכריות מומלץ לכבס יחד עם הסדינים אחת לשבועיים. את הכריות עצמן יש לכבס בהתאם להוראות היצרן לפחות 3 פעמים בשנה - בהנחה שאתם לא נהנים מהמראה המרוט והצהוב שהן נוטות לסגל לעצמן לאורך הזמן (תוצר של זיעה, ריר וכל מיני דברים כיפיים בסגנון). אם אתם ישנים על כריות סינטטיות שהצהיבו, יש לנו טיפ שיחזיר אותן ללובן בוהק: מלאו כחצי אמבטיה במים ושפכו פנימה כוס נוזל לניקוי כלים, כוס אקונומיקה וכוס מרכך כביסה. השרו את הכריות בתמיסה ולאחר מכן יבשו אותן בצל מלא. הכריות יחזרו להיות לבנות (ונקיות) כמו חדשות. לגבי כריות במילוי נוצות: קראו היטב את הוראות היצרן. אם ניתן - כבסו אותן בתכנית עדינה במכונת הכביסה ויבשו בצל.

אישה במיטה מתחת לשמיכה. ShutterStock
מתי לאחרונה כיבסתם את השמיכה?/ShutterStock

ניקיון בסלון: רהיטי ישיבה מזמש

משום מה, התרגלנו לחשוב על זמש (עור נאפה הפוך) כאתגר ניקיון רציני, בזמן שהשד לא כל כך נורא; נכון, אי אפשר לנקות אותו עם מים או חומרי ניקוי "רגילים", אבל עם קצת סבלנות והתעמקות - כמובן - בהוראות היצרן, תוכלו לנקות את כורסת הזמש שלכם בלי בעיה.

אז איך מנקים?

כאמור, חשוב מאוד לעקוב אחר הוראות היצרן בכל הקשור לכורסאות וספות הזמש שלכם, כדי לא לגרום להן נזק בלתי הפיך. שימו לב: בשום פנים ואופן אין להשתמש במים או במגבונים לחים כדי לנקות זמש, שכן אלה ישאירו אחריהם כתמים בלתי ניתנים להסרה. במקום, רכשו מברשת ייעודית לניקיון זמש והברישו איתה את הספה/כורסא בתנועות מהירות, קצרות ועדינות לכיוון אחיד. מעדיפים שיטה אחרת? קנו תרסיס לניקוי זמש ונייר זכוכית מספר 0. רססו את החומר על הכורסא/ספה ולאחר מספר שניות שפשפו את העור בעדינות באמצעות נייר הזכוכית. אחרי יממה תוכלו לצבוע את העור בחומר מיוחד וחסר צבע - ולומר 'ביי ביי' לכתמים, עד לפעם הבאה.

באדיבות אתר דפי זהב ניקיון בתים

הללי ז'בוטינסקי בשיתוף זאפ דפי זהב, בשיתוף זאפ דפי זהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully