וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזהרת המסע בסרי לנקה שינתה לישראלים את התכניות: "נהייה בלאגן"

25.4.2019 / 14:30

ישראלים רבים שכבר פינטזו על חולות לבנים ועצי קוקוס מתלבטים כעת אם להמשיך בתכניותיהם לטוס לסרי לנקה מוכת הטרור. בעוד שאזהרת המסע גורמת לכמה מהם לשנות מסלול ולמצוא יעד גלישה אחר, אחרים לא מתרגשים: "גם בנוגע לסיני יש אזהרות"

תיעוד המחבל בסרי לנקה/עריכה: שניר דבוש

סדרת הפיגועים שהרעידה את סרי לנקה ואזהרת המסע שפרסם היום (חמישי) המטה ללוחמה בטרור, תפסו ישראלים רבים שתכננו לנסוע לאי האקזוטי באמצע ההכנות לטיסה. סרי לנקה, השוכנת מדרום מערב להודו, נחשבת כיעד מועדף עבור רבים ברחבי העולם ובישראל, המחפשים חולות לבנים וצל עצי קוקוס או גלים גבוהים מושלמים לגלישה, הפכה למדינה מוכת טרור תוך פחות מיממה.

יוסי טיראן, בן 23 ממעלה אדומים, סיים לארוז את המזוודות לקראת טיול בן שלושה שבועות באי. "אני אמור לטוס בשבת בלילה, לשהות יומיים בתאילנד, ומשם להמריא לשלושה שבועות לסרי לנקה", סיפר לוואלה! NEWS. "תחילה אגיע לעיר ארוגם ביי, שם אשאר לתקופה ואז אמשיך את הטיול".

לקריאה נוספת:
"איום קונקרטי גבוה": אזהרת מסע לישראלים הנוסעים לסרי לנקה
המחבלים מסרי לנקה: צמד אחים, אישה ובני משפחות אמידות
ממשלת סרי לנקה: הפיגועים - נקמה על הטבח במסגדים בניו זילנד

סרי לנקה. shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
החלומות על גן עדן קיבלו תפנית. סרי לנקה/מערכת וואלה! NEWS, shutterstock

טיראן, שתכנן לטוס לבדו לטיול שאחרי השירות הצבאי, יידרש כעת לקבל החלטה בנוגע להמשך צעדיו בעקבות אזהרת המסע. "בניתי על הטיסה הזו, ופתאום כל הבלאגן", אמר. "זה טיפה מתסכל, גם המשפחה דואגת. שואלים אם אטוס בכל זאת. אין לי בעיה להפסיד את הכסף, אבל זו תחושה מבאסת. זה מקום מעניין, שמעתי עליו דברים טובים, אבל עכשיו זה מרתיע. צריך לחשוב מה עושים ואם שווה לקחת את הסיכון, מאוד מסוכן שם עכשיו. למרות שמלא ישראלים נוסעים, היום ומחר, אנשים עדיין לא נרתעים".

לדבריו, גם כעת, כשהכרטיס כבר ביד, המחשבה על שינוי המסלול קיימת. "אני כרגע לא כל כך יודע", אמר. "אנשים עדיין טסים... אלה ששם משדרים שהכול בסדר, ומי שלא בא, משדר חשש. לא בא לי אווירה כזו מדאיגה... שיש עוצר וכולם באבל. אני בודק עכשיו עוד כיוונים, אולי אבטל".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
שוטרים בזירה בכנסיית סנט סבסטיאן , אפריל 2019. רויטרס
שוטרים באחת מזירות הפיגועים בסרי לנקה, אתמול/רויטרס

יוסי בוחבוט, בן 23 מדימונה, תכנן לנסוע אף הוא ביום ראשון הקרוב עם עוד שלושה חברים לטיול של שבועיים. "החלטנו לטייל מחוץ לקולומבו בגלל המצב הביטחוני ולטייל באורגם ביי, שזה שמונה שעות מקולומבו", הסביר. "אנחנו מפחדים, לכן עשינו שינוי מסלול ומתרחקים כמה שאפשר מקולומבו - ששם זה הכי מסוכן. ההורים לא אוהבים את זה, בלשון המעטה. שמענו על האזהרה וחשבנו לבטל אבל עלויות הביטול גבוהות מאוד. אז מתרחקים כמה יותר מעיר הבירה ומתפללים שיהיה טוב".

כמו קודמיה, גם עמי קליין מתכננת לנסוע בשבוע הבא יחד עם שתי חברותיה אל האי מוכה הטרור, לטיול הגדול של אחרי הצבא. "אנחנו חולמות על הטיול הזה מלא זמן, לטוס ולגלוש", הסבירה. "כל זה קרה דווקא עכשיו, כשאנחנו משוחררות. באמת ישנה התלבטות. יש לנו קונקשן בהודו וחשבנו אולי להישאר בהודו אבל רוב הסיכויים שנגיע לסרי לנקה".

שוטרים וכמרים קתולים בזירת הפיצוץ בכנסייה נגומבו, סרי לנקה 21 באפריל 2019.. רויטרס
שוטרים וכמרים באחת הזירות בהן אירועו הפיגועים, אתמול/רויטרס

"החברים ששם אומרים שהאווירה מוזרה, אבל יש גלים וחוף", הוסיפה. "הם מספרים שיש עוצר וממליצים לא לצאת בערב, אז יש מסיבות קטנות לצד הגסטהאוסים, וגם אמרו שבחוף עצמו לא מרגישים את הלחץ". ההורים לדבריה, לא מודאגים במיוחד. "כל הורה אומר משהו אחר", ציינה. "הורים שלי זורמים. הם דואגים, אבל יודעים שאעשה מה שאני חושבת לנכון. ההורים של חברה ביקשו שלא תלך. הם אמרו לה, תחשבי - הרגע פוצצו שם 300 אנשים, למה לנסוע למדינה כזו? הם ממש נגד. הם לא יגידו לה מה לעשות, אבל הם ישמחו שהיא לא תיסע".

עמי קליין מבית שמש המתכננת לנסוע לסרי לנקה - 25 לאפריל 2019. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
"רוב הסיכויים שנגיע". עמי קליין/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

ומה באשר לאזהרת המסע? גם בסוגיה הזו אין לה תשובה חד משמעית. "אני מתלבטת איך להתייחס לזה", אמרה. "גם לסיני יש אזהרות, ועדיין היינו הרבה פעמים. מצד שני, לא נתייחס לזה באדישות, אני לא מרגישה בת 22 כל יכולה. הערב נשב לדבר על זה ונראה מה עושים".

סומך על המודיעין

את אורי לוי, המתגורר בשנה האחרונה בזנזיבר ומנהל את מלון ומסעדת "באדולינה", הדיווחים על סדרת הפיצוצים תפסו באמצע תכנון הטיסה לאי יחד עם בת זוגו ושלושה חברים מישראל. לוי, בן 32, במקור מקריית שמונה, כבר תכנן את חופשת הגלישה כמעט עד לפרט האחרון, אך אזהרת המסע עוררה תהיות בנוגע לקיומה.

אורי לוי, בן 32, במקור מקריית שמונה, בשנה האחרונה גר בזנזיבר, הבעלים של מסעדת בדולינה ומלון בדולינה. באדיבות המצולמת, אתר רשמי
אזהרת המסע משנה את התמונה. אורי לוי ובת זוגו/אתר רשמי, באדיבות המצולמת

"עד לפני יומיים המשכנו עם התכנית", סיפר. "התכתבנו עם אנשים שנמצאים שם, ואמרו לנו רק להתרחק מקולמבו. שבחופים הכול בסדר. אבל היום, כשיצאה אזהרת המסע הקונקרטית לצד הדיווחים על פיצוץ נוסף, אני מתרשם שהממשלה מנסה עדיין למצוא קבוצות טרור נוספות ועדיין לא מבינים לאן זה מתפתח".

"אני סומך על המודיעין בישראל", הבהיר לוי. "חשוב לי לא למות, אני רק רוצה לטייל. עד לפני ההודעה, הטיול המשיך כמתוכנן, היו ספקות אמנם, אבל אמרנו שלא משנים יעד. עכשיו זה משנה את המצב, מחפשים יעד חלופי. ההורים שלי ביקשו שלא אסע עוד לפני האזהרה, מיד אחרי הפיגוע. אמרתי שאברר יעדים חלופיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully