הנוקמים: מלחמת האינסוף. פורום פילם,
הנוקמים: מלחמת האינסוף/פורום פילם

למה מי מת? כל מה שרציתם לדעת על העתיד של מארוול

2.5.2019 / 20:14

הגיבורים שהלכו לבלי שוב ואלה שיחזרו לחיינו באיזושהי צורה, הסופר-נבל הבא והסצנה שפספסתם ורצתה להגיד לכם משהו: אילן קפרוב עושה סדר ביקום המופרע של מארוול אחרי "סוף המשחק"

מעטות הסיטואציות בחיים שאינן מתאימות לציטוט של צ'רצ'יל, וכך גם לגבי עתיד היקום הקולנועי של מארוול, שהדרך הכי טובה להתייחס אליו היא באחת האמירות הכי מפורסמות של המדינאי הבריטי האגדי - "זה לא הסוף, אפילו לא תחילתו של הסוף. אבל בהחלט ייתכן שזה סופה של ההתחלה".

על אף תחושת סגירת המעגל שהביא עמו, "הנוקמים: סוף המשחק" מקביל למעשה לכרך ראשון בסדרה ארוכה של ספרים. סאגת אבני האינסוף הגיע לסיומה, והיא מפנה כעת את מקומה לטובת רעיון גדול חדש שיעמוד במרכזו של "הכרך" הבא, ושלל הסרטים והסדרות הכלולים בתוכו.

הרבה שאלות, תחזיות והשערות סובבות את מה שצפוי לנו מעבר לאופק ביקום הגיבורים המצליח ביותר בהיסטוריה. לפני שנצלול אליהן, חשוב להתריע כי הכתבה שלפניכם כוללת ספוילרים רבים למי שטרם צפו בסרטים. עם האזהרה הזאת, נתחיל בשאלה שנראית על פניו ברורה למדי.

הנוקמים: סוף המשחק. פורום פילם,
כל סוף הוא התחלה של משהו אחר. מתוך "הנוקמים: סוף המשחק"/פורום פילם

מה יהיה הסרט הבא של מארוול?

הסיפור הגדול של היקום המורחב הסתיים אמנם, אך הוא עדיין כולל סרט אחד נוסף. בניגוד למה שחשבו רבים, "ספיידרמן: הרחק מהבית" - שמיועד להגיע לבתי הקולנוע בעוד חודשיים - ייכלל אף הוא בשלב 3 של מארוול. נשיא האולפנים, קווין פייגי, אישר את הפרטים הללו ובכך פתח את הדלת לשורת ספקולציות לגבי מהות הסרט.

האם "ספיידרמן: הרחק מהבית" יתרחש לפני היעדרותו בת חמש השנים של פיטר פארקר, כלומר לפני עלילת "סוף המשחק", או מיד לאחר שובו? לשאלה הזו אין כרגע תשובה חד-משמעית. נשיאת סוני לשעבר, איימי פסקל, הבהירה בעבר כי עלילת הסרט תחל דקות ספורות לאחר תום "הנוקמים: סוף המשחק". אם זו אכן הכוונה, הרי שהסצנה בה פיטר מתאחד בדמעות עם נד היא נקודת הפתיחה של הסרט, אך אין לכך כל אישור רשמי.

ההחלטה לכלול את הסרט השני בעלילות ספיידרמן בסיום השלב השלישי נראית הגיונית למדי. "סוף המשחק" אמנם הסתיים בניצחון גיבורי כדור הארץ על תאנוס, אך הניצחון לווה במחיר כבד ועם השלכות הרות גורל. לפני שתתפנה לבנות את עתידה, תרצה מארוול לאחות את השברים, לנסות להתמודד עם הכאוס ולהחזיר את הטון הכיפי למרכז הבמה. העובדה שספיידי החדש הוא קליל וקומי הרבה יותר מקודמיו, אמורה לסייע במטרה הזו.

מתוך הסרט ספיידרמן: רחוק מהבית. פורום פילם,
קצת כיף לפני שממשיכים לבכות. מתוך "ספיידרמן: הרחק מהבית"/פורום פילם

מה צפוי לקרות בשלב 4 של היקום המורחב?

לא מעט סרטים וסדרות כבר הוכרזו ובהמשך גם נתייחס אליהם, אבל מבחינה רעיונית אנחנו מגששים כמעט לגמרי באפלה לגבי העוגן הסיפורי של השלב הבא. לעת עתה, לא הוכרז כל כנס או אירוע עתידי שבו תחשוף מארוול את הלו"ז העתידי של סרטיה. ואף שההנחה המקובלת היא שבסופו של דבר תעשה זאת (אולי אחרי "ספיידרמן: הרחק מהבית"), לא בטוח שנקבל הפעם את מפת הדרכים המלאה מראש. סיבה עיקרית לכך היא שכמו במקרים של "סוף המשחק", לעתים שם הסרט הוא כשלעצמו ספוילר עצום.

כך, נותרנו עם הספקולציות, ואלו לוקחות אותנו אל נקודת ההשוואה היחידה שקיימת כרגע - חוברות הקומיקס. אם לשפוט על פי המגמה שאליה הלכו הגיבורים בגרסה המודפסת, הרי שהמושג "יקום" צפוי לקחת חלק מרכזי הרבה יותר בעתיד. אם הפוקוס של שלושת השלבים הראשונים ביקום הקולנועי היה כדור הארץ, לא מעט רמזים מובילים אותנו כעת אל החלל הגדול. אלו לא רק שומרי הגלקסיה שישובו להרפתקה שלישית, אלא גם גיבורים כמו קפטן מארוול, אדם וורלוק (שעל בואו נרמז בסצנת הפוסט קרדיטים של "שומרי הגלקסיה 2") וחבורת גיבורים קוסמיים חדשה בשם "הנצחיים". ואלו רק הדברים שאנחנו יודעים עליהם. האבולוציה הזו הגיונית, מכיוון שבאופן טבעי לסדרות קולנועיות, המגרש בו יתנהל הפרק הבא בהתפתחות היקום יצטרך להיות גדול ומורכב יותר. סף הגירוי עלה ועוד איום השמדה על כדור הארץ המותש יהיה כבר רק עוד ממה שראינו.

ואם כבר מגמות, התחזית הבאה ודאית הרבה יותר: ברוח התקופה, עתיד מארוול יהיה מגוון הרבה יותר מגדרית, אתנית ומינית. בעולם שמציב את הגיוון והביטוי לקהלים שונים בחשיבות כה גבוהה, האולפן המצליח מכולם יהיה חייב לעמוד בחזית השינוי. נותר רק לקוות שהביצוע יהיה פחות צורמני ונדוש מזה שקיבלנו ב"סוף המשחק".

קפטן מארוול. פורום פילם,
היא העתיד. מתוך "קפטן מארוול"/פורום פילם

אילו גיבורים יעזבו ומי יישארו?

איירון מן, הגיבור שפתח את הדלת ליקום המורחב והפך למנהיג הנוקמים, סיים את דרכו סופית ורשמית. בעוד המגן של קפטן אמריקה הועבר אל סם וילסון, גם סטיב רוג'רס הקשיש לא ימשיך הלאה. חוזיהם של רוברט דאוני ג'וניור וכריס אוונס במארוול הסתיימו, ושני השחקנים הבהירו כבר מזמן שהם אינם מעוניינים לשוב בשום קונסטלציה. דמות משנה נוספת שסיימה את חלקה היא היימדייל, מגן גשר הבייפרוסט בממלכת אסגרד.

מכאן והלאה הדברים מתחילים להסתבך. על פניו גם ויז'ן, לוקי והאלמנה השחורה קיפחו את חייהם במאבק מול תאנוס, אבל שני הראשונים יככבו בשתי סדרות שונות על אודותיהם בשירות הסטרימינג החדש, דיסני פלוס, עם השחקנים המקוריים שמאחוריהם. את האלמנה השחורה נזכה לפגוש שוב על המסך הגדול בסרט פריקוול שכבר זכה לאור ירוק. גם במקרה הזה סקרלט ג'והנסון תמשיך ללכת בנעליה של נטשה רומנוף.

גאמורה קיפחה גם היא את חייה עבור אבן הנשמה ב"מלחמת האינסוף", אך "סוף המשחק" השיב גרסה מוקדמת שלה. אמנם מדובר בגאמורה נטולת כל זיכרון להרפתקאותיה עם שומרי הגלקסיה, אבל היא עדיין עומדת טכנית לרשותו של ג'יימס גאן - אם יחליט להשתמש בה בסרט השלישי בעלילותיהם.

דמות נוספת שעתידה לא ברור היא לוקי. הנבל האהוב עבר דרך ארוכה במרוצת הסרטים, עד שהפך לסוג של גיבור, רגע לפני שנקטל על ידי תאנוס בתחילת "מלחמת האינסוף". אבל האם לוקי באמת הפסיק להתקיים? באחת מהסצנות המשעשעות של "סוף המשחק", גרסת 2012 שלו גונבת את הטסרקט כתוצאה מההתערבות הבלתי מוצלחת של טוני גרסת 2018 באירועי העבר. המשמעות היא שלפחות בציר זמן אחד הוא ממשיך להתקיים. עוד על כך בהמשך.

נוקם מקורי נוסף שככל הנראה לא ימשיך אל עתיד היקום הוא הוקאיי, אך גם במקרה הזה לא ייעלם לחלוטין מחיינו. גם הדמות הזאת תזכה לסדרה משלה בדיסני פלוס.

חוזהו של כריס המסוורת' הסתיים אף הוא ב"סוף המשחק", אך בעוד הסרטים הראשונים של תור לא עוררו בו רצון להמשיך, התחייה המופלאה של הדמות מאז "תור: ראגנארוק" עשויה לשנות את דעתו. המסוורת' כבר רמז במספר ראיונות כי הוא מרוצה מהשדרוג שעבר אל הרעם, והסיום של "סוף המשחק", בו הצטרף ל"אסגרדי הגלקסיה", עשוי לרמוז על דרכו החדשה - לאחר שהעביר את המלוכה על אסגרד לוואלקירי.

מי שבוודאות ימשיכו איתנו לעתיד של היקום המורחב הם ספיידרמן, הפנתר השחור, קפטן מארוול, שומרי הגלקסיה ודוקטור סטריינג'. ובעוד עתידם של אנטמן והצרעה עדיין מעורפל, ההנחה היא שגם הם ישובו לפחות לסיבוב אחד נוסף.

ומה לגבי הענק הירוק? במקרה הזה נדמה שהיעדר המידע המוחלט פועל דווקא לרעה. מארוול לא הביעה כל עניין בסרט ייעודי נוסף על הרפתקאות ברוס באנר. גם כך, מאז תחילת הדרך הוא נראה מעט תלוש בחבורת הגיבורים. ובהיעדרם של הנוקמים וחברו החדש-ישן תור, קשה לראות איך ישתלב בעלילת ההמשך.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בורסת השמות רותחת. גיבורי מארוול/מערכת וואלה!, צילום מסך

אילו גיבורים חדשים צפויים להצטרף?

דילול השורות בקרב הגיבורים הוא רק תירוץ עבור מארוול לפתוח דלת לשורה של גיבורים וגיבורות חדשים. מכיוון שכל כך מעט מידע זורם לגבי השלב הבא, בורסת השמות האופציונליים עצומה בשלב זה. כדי לא להתפזר, ננסה להיצמד למה שידוע בוודאות או לכל הפחות בסבירות גבוהה.

אם כך, אחד המצטרפים החדשים יהיה וורלוק - בן אנוש שנוצר בידי בינה מלאכותית וניחן בכוחות על רבי עוצמה. בין היתר, הוא מסוגל לעטוף את עצמו בתוך פקעת דמוית גולם שמאפשרת לו להירפא ולהשיב את כוחותיו. עיקר מעלליו בקומיקס התרחשו במרחבי הגלקסיה, עניין שמתאים לכיוון המסתמן של היקום המורחב.

הריבוניים, אותו גזע של אלים מוזהבים שיצר את וורלוק, אחראי גם ליצירת "הנצחיים", חבורת גיבורים חדשה שצפויה להצטרף ליקום המורחב.

שם חדש נוסף שכדאי להתחיל לשנן הוא שאנג-צ'י. במה שללא ספק יהיה ניסיון לשחזר את הצלחת "הפנתר השחור" ולחבר קהילות ומעריצים חדשים. הסרט על אודות המתנקש המיומן יתבסס על צוות שחקנים שמוצאם אסייתי, ובמאי עם שורשים זהים - דסטין דניאל קריטון ("בית זמני").

ומה לגבי השמועות? אחת המועמדות המובילות להצטרף לחבורת הגיבורים החדשה היא קמאלה קאן, הגיבורה המוסלמית הראשונה בתולדות מארוול. בגרסת הקומיקס, קאן היא נערה פקיסטנית שמגלה כי קיימים בגופה גנים של האיניומנס, שמאפשרים לה ללבוש ולפשוט זהויות, ומקבלת את התואר "מיס מארוול" אחרי שקרול דנברס הופכת לקפטן מארוול. הקשר בין קאן לדנברס, וכמובן מוצאה, הופכים אותה לקלף כמעט מתבקש בחפיסת הגיבורים החדשה. פייגי עצמו כבר הודה בעבר כי ירצה מאוד לראות אותה על המסך הגדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקופת צינון. אקס מן/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה תהיה ההשפעה של עסקת דיסני-פוקס על היקום המורחב?

עסקת הענק, שנסגרה רשמית בחודש מרץ, החזירה אל חיקה האוהב של מארוול גלריה עצומה של דמויות שבהן נמנעה לעסוק עד כה, אך בעוד המעריצים כבר פינטזו על חיבור בין הנוקמים לאקס-מן והגעת דדפול, נראה שבמארוול לא ממהרים להציג את הצעצועים החדשים לעולם.

אחת הסיבות היא שסאגת אקס-מן הנוכחית עדיין לא הסתיימה, כש"הפיניקס האפלה" צפוי להגיע לאקרנים ביוני הקרוב. ההנחה הרווחת היא שדיסני תעדיף להעניק למוטנטים כמה שנים של צינון בטרם תבחר להציג אותם מחדש לעולם. ראשית, מפני שהתוכניות הרב-שנתיות של האולפנים נעשו לפני שהרכישה הסתיימה, אבל אולי חשוב מכך - מכיוון שהבחירה כיצד לשלב אותם ועם אילו דמויות היא נושא מורכב ובעל השלכות על היקום כולו.

באשר לדדפול, החדשות הטובות הן שדיסני לא מתכוונת לוותר על הדמות. מעריצים רבים הביעו דאגה שהאולפן השמרני לא יסכים לקבל לשורותיו גיבור וולגרי ופרוע כזה, אך יו"ר דיסני, אלן הורן, אישר בכנס סינמקון בתחילת אפריל כי נזכה לראות אותו שוב בשנים הקרובות. כמה זמן יחלוף עד אז והאם הגרסה שלבסוף תגיע לאקרנים תהיה בוטה ומשוחררת פחות מזו שהתרגלנו אליה? השאלה הזאת נותרת בינתיים ללא מענה.

מנגד, נראה שארבעת המופלאים - מותג שסבל משתי גרסאות כושלות שונות - דווקא יזכו להזדמנות במארוול כבר בשנים הקרובות. דיווח של הבלוג Wegotthiscovered חשף כי תוכניות ראשוניות לסרט חדש כבר נמצאות בפיתוח ומסתמן כי גם במקרה הזה, הפוקוס של הרפתקאות חבורת הגיבורים יהיה אי שם בחלל החיצון.

ואם כבר ארבעת המופלאים, ישנו גם סרט האנתולוגיה של דוקטור דום, עליו הופקד לפני העסקה נואה האולי המוערך ("פארגו", "לגיון"). הסרט אמור היה להעניק סוף סוף גאולה קולנועית לאחד הנבלים הגדולים בתולדות מארוול, במה שהוגדר כמותחן גיאו-פוליטי, אך למרות שכתיבת התסריט הסתיימה, הוא אינו כלול בתוכניות הרשמיות של האולפנים, והעובדה שהאולי עצמו פנה לעסוק בפרויקטים אחרים מרמזת על גורל הפרויקט.

כאן אנחנו נכנסים שוב לעומק ממלכת הקונספירציות, ומביטים קדימה אל העתיד. דוקטור דום, נבל רב עוצמה ופופולרי במיוחד בקרב המעריצים, הוא מועמד מסקרן במיוחד לרשת את תאנוס כסופר-רשע הבא. אם אכן יהיה האיש הנבחר, זו יכולה להיות פרשנות מעניינת במיוחד לכך שאין עוד צורך בסרט אנתולוגי נפרד שיעסוק בו. שוב: בשלב זה אין כל אישור להשערה הזו, ורשימת הנבלים האופציונלית של מארוול יכולה לפרנס בקלות כתבה נפרדת וארוכה לא פחות מזו.

הנוקמים: מלחמת האינסוף. פורום פילם,
מתי מפגש הענקים הבא? "הנוקמים: מלחמת האינסוף"/פורום פילם

האם נזכה לראות אי פעם כינוס נוסף של הנוקמים על המסך הגדול?

לנוכח ההכנסות העצומות של הסרטים ותעשיית המוצרים המשלימים שסובבת אותם, קשה להאמין שמארוול ודיסני יוותרו על האפשרות לייצר עוד סרטי ענק בעתיד. בגרסת הקומיקס עברו הנוקמים שלל שינויי חברים ומנהיגים לאורך השנים, והעובדה שהיקום הקולנועי אמור להמשיך לפעול גם בעתיד כשרשרת של סיפורים שקשורים ביניהם, מובילה אותנו להעריך בסבירות גבוהה שמפגש של החבורה החדשה יתרחש מתישהו.

יחד עם זאת, בכירי מארוול כבר אישרו כי מפגש הענקים הבא לא יתרחש בשנים הקרובות, והיא תתרכז מעתה בדברים אחרים: בניית המעטפת הסיפורית החדשה שלה, פיתוח גיבורים קיימים והצגת חדשים. על פי הלו"ז שמיד נציג כאן, לא נראה שקיימת כרגע משבצת לסרט שכזה בתאריכים שכבר שוריינו.

פלאח הסרט שומרי הגלקסיה חלק 2.
2023 באופק. שומרי הגלקסיה

איזה סרטים וסדרות כבר אושרו על ידי מארוול לשנים הקרובות?

במרץ 2018 הכריזה דיסני על לא פחות מ-26 תאריכים ששוריינו עד פברואר 2023 לטובת סרטי האולפנים, מתוכם תשעה שמיועדים למארוול. הצרה היא שלצד התאריכים הללו לא שובצו שמות או תאריכים, ולכן ננסה לעשות סוג של התאמה בין הסרטים שהוכרזו לבין המועד שאנחנו עשויים לפגוש בהם בקולנוע.

ספיידרמן: הרחק מהבית (5 ביולי, 2019)

הסרט היחיד עם תאריך מוגדר הוא זה שיגיע אלינו כבר בקיץ הקרוב, וינעל את השלב השלישי ביקום המורחב של מארוול. אחרי ההצלחה הגדולה של "השיבה הביתה", הפרק החדש יתחקה אחר הטיול של פיטר פארקר וחבריו לאירופה, שהופך במהרה למשימה בשליחות ניק פיורי לצדו של גיבור מסתורי בשם מיסטריו.

בגרסת הקומיקס, אותו מיסטריו (או בשמו האמיתי, קוונטין בק) נחשב לאחד מאויביו המושבעים והמסוכנים ביותר של איש העכביש. "ספיידרמן: הרחק מהבית" צפוי לשבור את התבנית הזאת, ולהציג את מיסטריו כסוג של מנטור מבחינת פרקר.

הסיבה לשילוב הבלתי צפוי הזה היא גזע של חוצנים דמויי אדם בשם יסודנים (Elementals), שמגיע כדי להטיל את אימתו על היבשת הישנה. היסודנים הם חבורה של ארבעה יצורי ענק, וכל אחד מהם שולט ביסוד טבעי אחר: אש, מים, רוח ואדמה. מיסטריו, כפי שנרמז בטריילר, מכיר את היסודנים ולכן עשוי לשחק תפקיד מפתח בהבסתם.

לצדם של טום הולנד וסמואל ל. ג'קסון יככבו גם זנדאיה, מריסה טומיי, ג'ייק ג'ילנהול, ג'ון פאברו, קובי סמולדרס ומייקל קיטון. ג'ון וואטס, שביים בהצלחה את הסרט הקודם, ישוב לכיסא הבמאי.

הטריילר של "ספיידרמן: הרחק מהבית"

האלמנה השחורה (תאריך יציאה משוער: 1 במאי, 2020)

לאורך השנים, סרט מקור על קורותיה של נטשה רומנוף היה אחת מן הדרישות החוזרות והנשנות של מעריצי מארוול. כעת, כשהוא סוף סוף צפוי להגיע, חשיבותו גדולה עוד יותר בעקבות מאורעות "סוף המשחק". הפרטים על אודותיו נשמרים בשלב זה תחת ערפל כבד, כך שמכאן והלאה אנחנו מדלגים שוב אל מרחב הספקולציות.

כזכור, כבר ב"איירון מן 2" קיבלנו את סיפור המקור של רומנוף, שאומנה להפוך למתנקשת בגיל צעיר על ידי הקג"ב. על כן, ההנחה הרווחת היא שהסרט יהיה פריקוול שיתרחש לפני עלילת "איירון מן 2", כלומר מתישהו בסביבות שנות התשעים, ויהווה סוג של מותחן ריגול בכיכובה של הסוכנת הקטלנית וחברותיה.

האם ישנו סיכוי שטוויסט כלשהו בעלילה יאפשר להחזיר את רומנוף לחיים בעולם שאחרי "סוף המשחק"? לא ניתן לפסול את האפשרות הזאת על הסף. מנגד, העובדה שמארוול נמנעה מטוויסטים מופרכים שכאלה בעבר, בצירוף הרצון לרענן את השורות, מפחיתה על פניו את ההיתכנות שלה.

מה שידוע בוודאות הוא שסקרלט ג'והנסון תשוב לגלם את האלמנה השחורה, כשלצדה פלורנס פיו ("מרצ'לה") - שגברה בין היתר על דר זוזובסקי בדרך לתפקיד סוכנת ריגול נוספת בסרט. עוד יככבו: דיוויד הרבור ("דברים מוזרים") ורייצ'ל ווייז. קייט שורטלנד ("סינגל מילפית") תביים.

האלמנה השחורה. פורום פילם,
סוף סוף הגיע זמנה. האלמנה השחורה/פורום פילם

הפנתר השחור 2 (תאריך יציאה משוער: 31 ביולי, 2020)

עם הכנסות של 1.3 מיליארד דולר ומועמדות לאוסקר, לא היו הרבה דברים בטוחים יותר בתעשיית הבידור מסרט המשך לעלילות הפנתר השחור, אך לעת עתה אנו ניזונים בעיקר מספקולציות לגבי העלילה. אם מצמצתם במקרה במהלך "סוף המשחק", ייתכן שפספסתם את הסצנה בה רומנוף מדברת עם הולגרמות של הגיבורים ברחבי העולם, חמש שנים לאחר נקישת האצבעות של תאנוס, ובהם גם מנהיגת חיל המשמר של מלך ווקאנדה, אוקויה בכבודה ובעצמה.

כשהיא מתבקשת לדווח על הנעשה בווקאנדה, מספרת אוקויה על פעילות ססמית ערה מתחת לאוקיינוס בקרבת הממלכה ועושה זאת בטון מבטל למדי, אבל בהכירנו את מארוול - הסבירות שהשורה הזאת נכנסה כך סתם לסרט אינה גבוהה.

אחד המועמדים המובילים לגרום לאותה רעידה תת-מימית הוא נאמור, מוטנט שנראה כמו הגרסה המקבילה של מארוול לאקוומן. כמוהו, גם נאמור הגיע מממלכת אטלנטיס וניחן ביכולות טלפתיות, כוח על אנושי, מהירות וסיבולת יוצאי דופן ועוד. אך בעוד חלק מגרסאות הקומיקס כללו אותו אפילו באחת מחבורות הנוקמים, באחרות הוא נחשב לאויבם המר של ווקאנדה ושל הפנתר השחור. לאורך השנים הוזכר שמו פעמים רבות בהקשר של הופעה עתידית ביקום המורחב, והקריצה הקטנה הזאת עשויה להיות הסנונית שמבשרת על כך.

כך או כך, סרט ההמשך צפוי להחזיר לפעולה את כל הצוות של הפרק הקודם, ובראשו התסריטאי-במאי ריאן קוגלר.

הפנתר השחור. פורום פילם,
מלך המלכים. מתוך "הפנתר השחור"/פורום פילם

שאנג-צ'י (תאריך יציאה משוער: 6 בנובמבר, 2020)

מצטרף חדש ליקום המורחב הוא אמן הלחימה שנולד בחוברת קומיקס משלו ב-1972, כאות כבוד לברוס לי הגדול. שאנג-צ'י אמנם לא ניחן ביכולות על טבעיות, אך השליטה האבסולוטית שלו בשלל עצום של תורות לחימה, כמו גם הידע שצבר באיזון הגוף והנפש, הופכים אותו לתוספת חזקה במיוחד לסט הדמויות של מארוול.

אפילו ספקולציות לגבי עלילת הסרט לא ממש קיימות כרגע, אך חלק לא מבוטל מתוכו יהיה הומאז' לתרבות המזרח הרחוק בכלל וסרטי הקונג-פו בפרט.

דוקטור סטריינג' 2 (תאריך יציאה משוער: 7 במאי, 2021)

סטיבן סטריינג' שיחק תפקיד מרכזי בשני סרטי הנוקמים, עניין שמעיד על החשיבות שרואים בו קברניטי מארוול לקראת המשך דרכו של היקום המורחב. האופן בו יתמודד סטריינג' עם העתיד מסקרן במיוחד, שכן החלק העיקרי בתפקידו - השמירה על אבן הזמן - הפסיק להתקיים לאחר שתאנוס השמיד את אבני האינסוף בתחילת "סוף המשחק".

לאבן הזמן, כזכור, היתה חשיבות רבה בהגנה על כדור הארץ, כיוון שסייעה לאנשי המנזר העתיק להציב "חומות מגן" בפני אינספור יצורים מיתיים שבאו מתוך מציאויות מקבילות. אחד מהם הוא נייטמר (Nightmare), שד שמוצאו מיקום מקביל בשם "ממד החלום", ושואב את כוחותיו מרדיפת קורבנות אנושיים בשנתם. התסריטאי רוברט סי. קרגיל סיפר כבר בשנה שעברה על הכוונה להביא את אחד מאויביו המרים של סטריינג' בגרסת הקומיקס אל המסך הגדול.

צופי הסרט הראשון בוודאי זוכרים שבסיומו נשבע קארק מורדו (צ'יווטל אג'יופור), המנטור של גיבור העל, לטהר את העולם מקיומם של מכשפים. קרגיל תיאר את התפתחותו של מורדו בסרט ההמשך כ"מגניב ברמות של לוקי". את זה עוד נצטרך לראות, אבל די ברור שלסטריינג' תהיה הרבה מאוד עבודה בסרט הבא.

דוקטור סטריינג'.
תהיה לו הרבה מאוד עבודה. דוקטור סטריינג'

הנצחיים (תאריך יציאה משוער: 5 בנובמבר, 2021)

חבורת הגיבורים החדשה שצפויה להצטרף לגלריה הנרחבת של מארוול מגיעה עם קילומטראז' של ארבעה עשורים בקומיקס. הנצחיים הם יצירי כפיהם של הריבוניים (Eternals), גזע של אלים כל יכולים שאחד מהם - אגו, אביו של פיטר קוויל - כבר הוצג בפנינו ב"שומרי הגלקסיה 2". על פי הגרסה הכתובה, הריבוניים ביקרו בכדור הארץ לפני שנים ארוכות והשתמשו ב-DNA של בני האדם כדי ליצור גזע על בשם הנצחיים.

הסיפור מסתבך, מכיוון שהריבוניים לא הסתפקו בגזע אחד ויצרו גם את ה-Deviants, שהתבררו כבעלי כוונות בלתי טהורות בעליל. בשלב זה לא ברור אם מארוול תרצה לצלול ליריבות בין שני הגזעים או שתכוון את הנצחיים אל אתגר אחר במרחבי הגלקסיה. מנגד, העובדה שהיא מציגה לעולם גזע של בני אנוש אלמותיים מלמדת שהיריב בו יאלצו להיאבק יהיה חזק לא פחות.

אנג'לינה ג'ולי צפויה לככב בסרט לצדו של קומיל ננג'יאני ("חולי אהבה", "עמק הסיליקון"). קלואי ז'או, קולנוענית שהיתה מזוהה עד כה בעיקר עם יצירות אינדי, למשל "הרוכב" המופתי, לוהקה לביים.

שומרי הגלקסיה 3 (תאריך יציאה משוער: 6 במאי, 2022)

אחרי הדרמה הגדולה מאחורי הקלעים, במהלכה פוטר ואז הוחזר הבמאי ג'יימס גאן בגלל פרשת ציוצים ישנים, יצא הסרט השלישי בעלילות החבורה הכי עליזה בגלקסיה מההקפאה שאליה נכנס. יחד עם זאת, פרק הזמן בו בילה גאן מחוץ לשורות מארוול הוביל אותו להתחייב דווקא למתחרה הגדולה, DC קומיקס, שם ינסה לגאול את "יחידת המתאבדים" בסרט ההמשך שמתוכנן לצאת בתחילת העשור הבא.

כחלק מהסכם האיחוד המחודש, הסכימו במארוול להמתין עד שגאן יסיים את התחייבויותיו ל"יחידת המתאבדים 2". המשמעות היא שעל אף שטיוטת תסריט כבר נכתבה, "שומרי הגלקסיה 3" עצמו ככל הנראה לא ייכנס להפקה עד 2021 לפחות, ודבר לא ידוע עליו עדיין בשלב זה - מלבד האפשרות המלהיבה שתור יהיה חלק ממנו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרמות סביב הסרט יכולות לפרנס סרט נפרד. שומרי הגלקסיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומה בטלוויזיה?

הפלקון וחייל החורף (The Falcon and The Winter Soldier)

צמד הסיידקיקס של קפטן אמריקה ישלבו כוחות בסדרה חדשה, שמוגדרת על ידי פייגי כבעלת השפעה משמעותית על יקום מארוול ביום שאחרי "סוף המשחק". מכאן, אין אלא להמר שעלילת הסדרה תעקוב אחר ניסיונו של סם להתרגל לנעליו הגדולות של סטיב רוג'רס. הסדרה צפויה לעלות במהלך 2020.

לוקי (Loki)

גם במקרה של הסדרה שתעסוק בנבל הנהדר, רב הנסתר על הגלוי. לוקי קיפח את חייו כבר בחלק הראשון של "הנוקמים: מלחמת האינסוף", אבל הסרט שאחריו סיפק לנו מפלט בדמות ציר זמן שאליו נמלט לוקי לאחר שגנב את הטסרקט. בתוך המציאות האלטרנטיבית הזאת, האפשרויות עבור לוקי באמת בלתי מוגבלות.

שמועות מסביב לסדרה גורסות כי הטריק העלילתי הזה יאפשר ללוקי לקפוץ לנקודות מרכזיות לאורך ההיסטוריה האנושית, ומתוקף היותו אל התכסיסים, להופיע בצורות שונות ולהשפיע על מהלך האירועים בהתאם לרצונו.

כך או כך, טום הידלסטון ישוב לגלם את לוקי בסדרה, שמיועדת לעלות במהלך 2021.

תור: העולם האפל.
והפעם, בלי אח שלו. לוקי

וונדה-ויז'ן (WandaVision)

צמד האוהבים הגיבורים ישובו לחיינו, אחרי שגם ויז'ן נפל קורבן לתאוותו של תאנוס לאבני הנצח בסיום "מלחמת האינסוף". הסדרה, שעונתה הראשונה אמורה לארוך כשש שעות בסך הכל, אמורה לגולל את קורותיהם של ויז'ן ושל וונדה מקסימוף (מכשפת השני), אך בריאיון קצר שהעניקה אליזבת אולסן במהלך הקרנת הבכורה של "סוף המשחק", הפכו פרטי הסדרה למבלבלים מעט.

אולסן טענה שהטון של הסדרה יהיה "בסגנון שנות החמישים", אלא שלא היא ולא ויז'ן היו קיימים אז - ודאי שלא מאוהבים - ואין כל התפתחות עלילתית שמובילה אותנו לפרק הזמן הזה. אהובה הרי אינו בין החיים. כך שכל האפשרויות פתוחות: החל במסע בזמן דרך ציר זמן אלטרנטיבי. תשובות נקבל עם עליית העונה הראשונה, במהלך 2020.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully