הישראלים שעשו את השנה בעולם יום העצמאות גיא נתיב דנה אידיסיס סטטיק ובן אל נינט טייב נדב לפיד. עיבוד תמונה
הישראלים שעשו את השנה בעולם יום העצמאות גיא נתיב דנה אידיסיס סטטיק ובן אל נינט טייב נדב לפיד/עיבוד תמונה

הלב מתרחב: 5 הישראלים שעשו את זה השנה בחו"ל

הבמאי גיא נתיב, המוזיקאים סטטיק ובן אל, הזמרת והשחקנית נינט טייב, יוצרת הטלוויזיה דנה אידיסיס והבמאי נדב לפיד הם 5 הישראלים שהסבו לנו הכי הרבה גאווה השנה בזכות הישגיהם מעבר לים. שאלנו אותם על רגע שנחקק בהם בשנת השיא - ומה הם מאחלים לישראל. מיוחד

גיא נתיב

הבמאי גיא נתיב עשה השנה היסטוריה כשהפך לבמאי הישראלי השני אי פעם שזוכה בפסלון האוסקר. נתיב, שזכה בפסלון בקטגוריית הסרט הקצר על סרטו המטלטל "Skin", אמר על הבמה הכי נחשקת בעולם: "סביי וסבותיי היו ניצולים. את מה שהם עברו בשואה רואים היום באמריקה ובאירופה. הסרט הזה הוא על לחנך ילדים לדרכים טובות יותר". בימים אלו מקדם נתיב את סרטו באורך מלא "Skin" (אותו שם, אך סרט שונה) שעוסק אף הוא בגזענות.

איזה סרט ישראלי אתה אוהב לראות ביום העצמאות?

"השוטר אזולאי".

מה הזיכרון הכי חזק שלך מטקס האוסקר?

"רגע ההכרזה. 'והזוכה הוא 'Skin!'. רגע שלא אשכח לעולם".

מה הספר הראשון שתקרא לבת שלך?

"'ארץ יצורי הפרא'".

מנגל על פחם או על גז?

"גז. פחם לא בריא".

מה אתה מאחל לישראל בשנה הבאה?

"פחות שנאה, פילוג וגזענות, יותר קבלה, והתנעת תהליך מדיני אמיתי עם חזון ואומץ והבנה עמוקה ששלום הוא לא ברירת מחדל אלא הכרח לקיומו של עם ישראל בארץ ישראל".

אוסקר 2019 גיא נתיב ג'יימי ריי ניומן. AP
גאווה עצומה. גיא נתיב ורעייתו ג'יימי עם פסלוני האוסקר/AP

דנה אידיסיס

דנה אידיסיס יצרה השנה יחד עם יובל שפרמן את הסדרה "על הספקטרום", שזכתה בפרס הראשי בפסטיבל Series Mania, ולאחר מכן הוקרנה בהצלחה רבה ב-yes וזכתה לשבחים רבים. היא נמכרה להקרנה במדינות רבות, ובקרוב יופק לה עיבוד דובר אנגלית.

מה הזיכרון הכי חזק שלך מכל מה שעברת השנה עם "על הספקטרום"?

"היו הרבה רגעים חזקים והיה משמח שהסדרה קיבלה כל כך הרבה אהבה. הרגע שזכור לי במיוחד היה ב-4 בפברואר, התאריך שהדמות של ארז מדברת עליה לאורך הסדרה כמועד בו תעבור דירה. רצו אז ברשת כל מיני ברכות שאיחלו לו מזל טוב על המעבר לדירה משלו. זה שימח אותי והצחיק אותי, כי כל זה קרה הרבה זמן אחרי יציאת הסדרה, וריגש אותי שארז ושאר הדמויות עדיין נמצאים בראש ובלב של הקהל".

מה הסדרה הישראלית האהובה עלייך אי פעם?

"שאלה קשה! יש כל כך הרבה. אני לא אשכח את חווית הצפייה ב'שבתות וחגים' בתקופה שהייתי בתיכון. זה עורר בי השראה וגרם לי להבין שזה מה שאני רוצה לעשות כשאהיה גדולה. מבין הסדרות החדשות יותר: 'התסריטאי', שהיתה כל כך טובה עד שגרמה לי לרצות לפרוש מהמקצוע".

מה הספר הישראלי הראשון שקראת או שתקראי לבת שלך?

"לגבי עצמי - זה בטוח לא הראשון, אבל יש לי זיכרון ילדות חזק מ'הפיל מניו יורק' של דודו גבע וקובי ניב. לגבי הבת שלי - אני מספרת לה סיפורים מהראש שלי, כי זה מה שהיא הכי אוהבת".

מה תאחלי לישראל לשנה הבאה?

"שלום".

דנה אידיסיס. ינאי יחיאל,
סדרה מופלאה. דנה אידיסיס/ינאי יחיאל

נינט טייב

לאחר שקצרה שבחים על משחקה ב"בשבילה גיבורים עפים", ממשיכה המוזיקאית נינט טייב לעשות חיל בעולם. באחרונה התבשרנו שהיא קיבלה תפקיד ראשון בסרט ההוליוודי "Tell Me Why I Don't Like Mondays" בבימוי מרקוס תומפסון, שיעסוק בטבח שארע בבית ספר בסן דייגו בשנת 1979 על ידי ברנדה אן ספנסר. נינט אף נבחרה להופיע בפסטיבל וודסטוק המחודש שמתקיים במלאת 50 שנה לפסטיבל המיתולוגי המקורי. בפסטיבל אמורים להופיע שמות ענקים כמו ג'יי-זי, מיילי סיירוס, דה קילרז ואימג'ין דרגונז. ומי שבינתיים מתגעגע לנינט יוכל לראות אותה בקרוב בכמה הופעות בישראל (27 במאי בזאפה חיפה, למחרת בזאפה תל אביב וב-4 ביוני בזאפה הרצליה).

מה השיר הישראלי האהוב עליך?

"'יש לי סיכוי' של אביתר בנאי"

מה הזיכרון הכי חזק שלך מהשנה האחרונה?

"זיכרון חזק מאוד הוא הרגע שמייקל לאנג, אחד ממייסדי פסטיבל וודסטוק המקורי, ניגש אלי מאחורי הקלעים לאחר הופעה שלי, לפני כשנה, לחץ לי את היד ואמר שהייתי 'Incredible'. המבט בעיניים שלו בהחלט חרוט לי בזכרון ויילך איתי עוד זמן רב. בעיקר כשבסופו של דבר הוא החליט להזמין אותי להופיע בוודסטוק 2019 שהוא מפיק. אפילו בעודי כותבת את זה כאן, עדיין קשה לי לעכל שאהיה חלק מהפסטיבל המרגש הזה".

מהו הספר הישראלי הראשון שקראת לילדה שלך?

"'תפילילה'. סיפור הילדים היפה ביותר שקראתי. לפעמים הייתי מקריאה אותו גם לעצמי לפני השינה".

מה תאחלי לישראל לשנה הבאה?

"אני רוצה לאחל לישראל אהבת חינם בין אחיה ובין שכניה, שנזכה להתפתח ולצמוח ולקבל עוד ועוד מקום בעולם ליצירות ישראליות מדהימות. רק אהבה".

נינט טייב עם כובע ומטפחת בפסטיבל הסדרות של קאן אפריל 2018. GettyImages
קריירה ממריאה. נינט טייב/GettyImages

נדב לפיד

נדב לפיד הפך השנה לבמאי הישראלי הראשון שסרטו זוכה בדב הזהב, הפרס הראשי בפסטיבל ברלין, בזכות "מילים נרדפות". הסרט עורר תהודה רבה בצרפת, כיכב על שער כתב המיתולוגי "מחברות הקולנוע" וצפוי להיות מוקרן בעוד עשרות פסטיבלים מסביב לעולם בחודשים הקרובים.

מה הזיכרון הכי חזק שלך מכל מה שעברת השנה עם "מילים נרדפות"?

"כל מה שקורה עכשיו וממשיך לקרות - הצופים בישראל, הצופים בצרפת, ההזמנות להקרנות הסרט בכל העולם, המבקרים שאוהבים, ואלה שזועמים ולא מסוגלים להירגע וממשיכים לזעום. וגם תמונה שקיבלתי, של חדר שלם מלא באנשים שלבשו מעילים כתומים לכבוד יואב, הגיבור. ומכתב מבחור שכתב לי כי הסרט, כך חש, הוא חייו שלו, ושולח אליו הורים וחברים כדי שיידעו מה עבר וכיצד הרגיש.

מה הספר הישראלי הראשון שקראת או שתקרא לבן שלך?

"'עוץ לי גוץ לי' - כדי שיבין את עוצמתם של הקטנים"

מי הכדורגלן הישראלי האהוב עליך בכל הזמנים?

"ואליד באדיר, הקפטן"

מה תאחל לישראל לשנה הבאה?

"אתה פוגש בישראל לא מעט אנשים מסעירים, מפתיעים וחריפים, אבל המדינה עצמה היא אבן ששוקעת בים. אני מקווה שהיא תתנער משמיכת הבינוניות והגסות שהתכסתה בה, ושתרצה לחיות חיים שיש בהם יופי".

נדב לפיד. ראובן קסטרו
חיים שיש בהם יופי. נדב לפיד/ראובן קסטרו

סטטיק ובן אל

הצמד המוזיקלי הכי מצליח בישראל עבד השנה לא מעט גם בארצות הברית בניסיון לחדור לשוק האמריקאי, זאת לאחר שהוחתמו בענקית המוזיקה של חיים סבן - חברת התקליטים הגדולה בעולם. בין השאר הם הוציאו כמה גרסאות באנגלית לשיריהם, בראשם גרסה ל"טודו בום" שבה אירחו את הזמר הלטיני הרותח ג'יי באלווין, וזכו לכתבה נרחבת מצד מגזין הבידור האמריקאי הנחשב "וראייטי". הדרך אמנם עוד ארוכה עד שיהפכו לכוכבי ענק גם מעבר לים, אבל הם לגמרי בכיוון הנכון.

מה השיר הישראלי האהוב עליך בכל הזמנים?

סטטיק: "'אהבת פועלי הבניין'".
בן אל: "'לתת' של בועז שרעבי"

מה הזיכרון הכי חזק שלך מכל מה שעברתם השנה?

סטטיק: "טקס הגראמיז"
בן אל: "הגראמיז, קל".

שוקובו או גומיגם?

סטטיק: "שוקובו".
בן אל: "גומיגם".

מה הספר הישראלי הראשון שתקרא לבן שלך?

בן אל: "'מעשה בשלושה תימנים'. סתאאם".

מה תאחלו לישראל לשנה הבאה?

סטטיק: "שבעזרת השם הכל יהיה בסדר, טודו בום".
בן אל: "שבעזרת השם נדע רק טוב, כל אחד ואחת מאיתנו, אמן".

קובי מרימי הכוכב הבא סטטיק ובן אל תבורי. אבי כהן, אבי כהן
אחד שוקובו, שני גומיגם. סטטיק ובן אל/אבי כהן, אבי כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully