דברים מוזרים עונה 3, מאיה הוק. נטפליקס,
דברים מוזרים עונה 3, מאיה הוק/נטפליקס

הדואט שאינו נגמר

22.7.2019 / 13:51

שמונת פרקי העונה השלישית של "דברים מוזרים" הביאו עמם הרבה מאוד רגעים מצחיקים, מרגשים, עצובים ומפתיעים. בחרנו חמישה שיישארו איתנו עד שהעונה הרביעית תגיע. שימו לב, ספוילרים לכל העונה

1. הוקינס, שירו איתנו

ב-99% מהמקרים זה פשוט לא היה עובד. שיא המתח בפרק האחרון של העונה, השעון מתקתק וחיי הגיבורים עומדים על הכף, שמונה שעות טלוויזיה שנבנו אל הרגע הזה - ובדיוק אז, בוחרות שתי דמויות לפצוח בדואט לשיר אייטיז קיטשי. היינו אמורים לטעון שזה אובר קיל, שזאת דריכה מוגזמת על כפתור הנוסטלגיה, שזו צ'יזיות שמאפילה על עונה שלמה. כל זה לא קרה הפעם.

בעונה השלישית של "דברים מוזרים" מרגישים האחים דאפר בטוחים מספיק כדי לסמוך על תחושת הבטן שלהם. התחושה הזו אומרת שצופי הסדרה מגיעים אליה בגלל ההרפתקה, אבל לא פחות מכך בגלל חוויית הנוסטלגיה וגלריית הדמויות הנהדרת שלה. גייטן מטראצו וגבריאלה פיזולו נושאים יחד את הסצנה הבלתי צפויה הזאת בקלילות מרשימה (כולל הנזיפה החמודה של סוזי בדסטין על כך שלא יצר קשר, וגם שכח נוסחה שהיה אמור להכיר), מפרקים את המתח ומתמסרים לשיר הזוגי שלהם. כל זאת בזמן שמפלצת רודפת אחרי מכונית הילדים והופר וג'ויס עומדים חשופים בתור בסיס רוסי סודי.

התגובות הקומיות של כל יתר הדמויות לסיטואציה הביזארית והעריכה החכמה, לא רק גורמים לסצנה הזאת לעבוד אלא גם הופכים אותה לאחד מהרגעים המקסימים בתולדות הסדרה.

2. הכאב הוא טוב

זאת הייתה עונה מורכבת עבור הופר, כזו שבמהלכה הפגין הרבה מאוד רגשות סותרים וסוערים. הבולטים שבהם נולדו מההורות המחודשת שנחתה עליו עם אימוצה של אילבן. אחרי הטרגדיה של אובדן בתו, הפך ההורה המגונן שבתוך הופר לכלי הרס. בהיעדר יכולת לבטא את הקושי של לראות את אל מתבגרת ומתפתחת מצפייה במערבונים ישנים לעניין בבנים - הוא בחר לייצר שרשרת אירועים שתוביל לפירוק יחסיהם של מייק ואילבן.

ובעוד הפירוק הזה עצמו הוביל להתפתחות אישית (בעיקר במקרה של אילבן), בכל אותו הזמן מצאו רגשותיו המורכבים ביטוי במכתב שהקדיש לבתו. העובדה שאילבן גילתה אותו רק לאחר אובדנו, הפכה את הגילוי הזה על תחושותיו האמיתיות למרגש ונפלא במיוחד. "רגשות. אלוהים. האמת היא שבמשך זמן כה רב, שכחתי שהם קיימים", כתב לאל. "הייתי תקוע במערה עמוקה ואפלה, ואז השארתי כמה אגוס ביער ונכנסת אל חיי. ובפעם הראשונה זה המון זמן, התחלתי להרגיש את הדברים האלה שוב. התחלתי להרגיש שמח".

בעודו מתוודה על געגועיו למשחקי הלוח, לצפייה המשותפת במערבונים ולארוחות האגוס המוגזמות יחד, הוא מחבק את השינוי שעוברת אל ומכה על חטא שניסה לעצור אותו, ומוסיף טיפ חשוב לחיים. "אני יודע שזה נאיבי. זה פשוט… לא איך שהחיים עובדים. הם נעים קדימה. תמיד קדימה, בין אם תרצה בכך או לא. וכן, לפעמים זה כואב. לפעמים זה עצוב ולפעמים מפתיע. את יודעת מה? תמשיכי לגדול ילדה. אל תתני לי לעצור אותך. עשי טעויות ותלמדי מהן, וכשהחיים יפגעו בך - וזה יקרה - זכרי את הכאב. הכאב הוא טוב, הוא מעיד שיצאת מהמערה".

3. לא בעניין שלך, סטיב

רובין (מאיה הוק) היא ככל הנראה הדמות הכיפית ביותר של העונה השלישית, ותוספת נפלאה לחבורת הגיבורים של "דברים מוזרים". הבחירה ברגע אחד שלה קשה משום שהיו כל כך הרבה - החל מספירת הכישלונות הרומנטיים של סטיב, דרך פיצוח הקוד הרוסי בקניון ועד סצנת החקירה במרתפי הבסיס הרוסי הסודי. אבל מתוך המבחר הזה, בולט רגע אחד מפתיע ומרגש, שמתרחש דווקא על רצפת השירותים של הקניון.

אחרי שרמזה קודם לכן לסטיב שהייתה אובססיבית לגביו, והובילה אותו לחשוב שהייתה מאוהבת בו כמו כל כך הרבה תלמידות תיכון אחרות, מבהירה רובין שהאובססיה נבעה מכך שסטיב הפריד בינה לבין הנערה שאהבה. בכך הופכת רובין לדמות הלהט"ב הראשונה בסדרה, אבל לא פחות חשוב מכך - גם סוגרת מעגל באבולוציה של סטיב. מי שהחל כחתיך בנאלי שיורה "הומו" לכיוון כל מי שאינו מוצא חן בעיניו, מקבל את נטייתה המינית של חברתו בטבעיות מוחלטת.

לא רק שמדובר במהלך לא מובן מאליו בשנות השמונים, הוא מוביל לעליית מדרגה במערכת היחסים בין השניים. זו לא תשוקת נעורים ומתח מיני שמובילים אותם להימשך זה לזו, אלא ההערכה ההדדית למי שהם האחד עבור השנייה.

4. ווילר בשביל ווילר

אם להיות כנים לחלוטין, דמויות ההורים ב"דברים מוזרים" הן לא בדיוק מודל החיקוי הטוב ביותר. בחלקים לא מבוטלים לאורכה נראה שהם שוכחים מקיומם של ילדיהם, או במקרה של ג'ויס נזכרים בהם רק בעת צרה. ואף שראוי לומר להגנתה של הסדרה שלא מעט הורי אייטיז היו כאלה בגרסאות מעט פחות קיצוניות, היא חסרה רגעים קטנים כמו זה שמתרחש בין קארן (קארה בונו) וננסי (נטלי דייר) לאחר פיטוריה מהוקינס פוסט.

במקום להתרעם על "חוסר האחריות" של בתה באובדן העבודה, קארן מוצאת בניסיון הדיכוי של בתה את אותם הקשיים שליוו אותה בחייה. ובמקום להטיף לה להתאים את עצמה למציאות, קארן מעודדת את ננסי להמשיך להתעקש. "רוב האנשים פשוט מפסיקים לנסות", היא אומרת לה, "אבל את לא כזאת. את לוחמת". הרגע הקטן והמרגש הזה של אם ובת מכונן במיוחד עבור המשך דרכה של ננסי.

דברים מוזרים עונה 3. צילום מסך
לב אל לב. מתוך "דברים מוזרים" עונה 3/צילום מסך

5. הגאולה של בילי

על אף שמתחילת דרכו בסדרה הוא צויר כנבל, "דברים מוזרים" עשתה לא מעט כדי לשכנע אותנו שמתחת למעטה הקשוח והאלים של בילי מסתתרת טראומה. הפלאשבקים של העונה השנייה והמסע של אילבן אל מעמקי התודעה שלו, חשפו בפנינו את התהליך שהפך את בילי לדמות החלקלקה שלמדנו להכיר. העובדה שבעונה הזו הוא הפך בעצמו למארח של יצור זדוני ששלט בו שלא ברצונו, רק מגדילה את הסימפתיה אליו.

אבל הפלוס הגדול באמת שעומד לזכותו הוא זה הקורבן שעשה כדי להגן על אילבן, ברגעי ההכרעה של העונה. כש"מצליף המוחות" (Mind Flayer) ניסה להביא למותה של אילבן - המכשול הגדול בדרכו למימוש שאיפותיו. זה היה גם הרגע שבו מקס סוף סוף מצאה בתוכה את הקשר שנגדע בין האחים בגלל כל מטעני העבר, והביאה את הרגע העצוב הזה לשיא רגשי מיוחד במינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully