נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019/ראובן קסטרו

לא תסובבו אותי

8.8.2019 / 0:06

חוסר הביטחון בתחילת הדרך ("הכול השתנה כשפגשתי את אייל גולן"), ההשפלה שעברה בנתב"ג ("הבנתי שהם רק עושים את העבודה שלהם"), והתמיכה בנתניהו ("מלא ערבים בעדו"): נסרין קדרי, שבאה לאולפן וואלה! NEWS, מודה: "לא הייתי מסתובבת אלי בדה וויס". צפו בריאיון ובביצועים

שלוש המילים היחידות ששרה נסרין קדרי בלהיט הגדול של השנה "שבט אחים ואחיות" הן "אני מזרח מערבי". לא בכדי נבחרו המילים האלו שתושרנה על ידי קדרי. אין מילים שמייצגות בצורה מדויקת יותר את הזמרת הנפלאה, שתופיע ב-9 בספטמבר בקיסריה (כל הכרטיסים נמכרו, ולכן נפתח מועד להופעה חדשה - ב-10 באוקטובר). היא זמרת עם קול קטיפה חרוך שמצליחה לחבר בצורה ייחודית פופ עם מוזיקה ערבית, אתני עם עדכני, ישן עם חדש, מזרח עם מערב. בימים אלו היא כובשת את המסך כמנטורית ב"דה וויס" (רשת 13), עובדת על אלבום חדש, מופיעה ללא הרף ומשחקת בתיאטרון ובטלוויזיה. היא הגיעה לאולפן וואלה! NEWS לריאיון על מוזיקה, חוסר ביטחון וחלומות גדולים.

צפו בריאיון המלא:

צפו בריאיון עם נסרין קדרי:

סטילס: ראובן קסטרו, בימוי: דובי קליין, סאונד: אילן לוי, צלם: מתן גולדשטיין, הפקה: חגית ברק ורוית כהן-צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי

בטח כיף לך להתבשר חודש מראש שקיסריה סולדאאוט חודש מראש.

"ברוך השם. אני מגיעה לשם בפעם השנייה. זה עוד וי שאני מסמנת אותו בקריירה שלי, עוד נקודה מאוד חשובה. זה כיף גדול. זה לא מובן מאליו. מאז היציאה שלי מ'אייל גולן קורא לך' עד כה נראה לי שסימנתי וי על כל דבר שרציתי".

ואת גם עובדת על אלבום חדש.

"נכון, אוטוטו יוצא אלבום רביעי".

יש בו משהו שונה לעומת הקודמים?

"יש בו את נסרין שכולם אוהבים כרגיל. אני אוהבת לאתגר את עצמי לפעמים, אבל יש בו מוזיקת עולם, מוזיקה ערבית. יש בו הכל מהכל".

את משחקת בהצגות, בטלוויזיה. את שופטת, את מנטורית. את שרה כמובן, מופיעה. ממה את הכי נהנית?

"אני נהנית מהכל. אני עדיין לא ממש שחקנית מקצועית אבל לאט לאט אני רוצה לשלב פרויקטי משחק נוספים שמעניינים אותי. זה כיף לעשות עוד דברים מעבר למוזיקה".

מה למדת מהחוויה של "דה וויס"?

אני הבאתי לכיסא המנטור את המוזיקה ואת המטעמים שלי מהבית. בהתחלה זה באמת קשה, אתה לא רואה את המתמודד, אתה פשוט שומע אותו והוא צריך לגעת לך בלב ובנשמה ואחרי שאתה רואה אותו אתה לוקח אותו כפרויקט, עוזר לו נותן לו את הכלים. גם על במת "דה וויס" וגם בחוץ אני הכי מביאה את נסרין לשם, את האני שלי המשוגעת, העצבנית, המצחיקה, הלוחמת".

מאוד ממתגים אותך שם כמצחיקה והמשוגעת ואת פחות עוסקת בערביות שלך. אני טועה?

"אני זה הערביות שלי, המוזיקה שלי. אי אפשר לשכוח מאין הגעתי, אני מייצגת את המוזיקה הערבית ואת המוזיקה העברית-ישראלית".

צפו בביצוע של נסרין לשיר "אלבי מעאק" (מילים ולחן: חגי אוזן):

סטילס: ראובן קסטרו, בימוי: דובי קליין, סאונד: אילן לוי, צלם: מתן גולדשטיין, הפקה: חגית ברק ורוית כהן-צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי

חיממת את רדיוהד עם דודו טסה והכוויתים. מלבד הפסגה המדהימה הזו, איזה עוד רגע מרגש את לוקחת מהקריירה עד עכשיו?

"כל רגע שעשיתי עד עכשיו זה רגע מרגש, באמת לא מובן מאליו שהגעתי לאן שהגעתי. פרצתי גבולות ושברתי כל מוסכמות, נלחמתי ורצתי אחרי הלב שלי, עליתי על הבמות הכי גדולות שיש, גם עם רדיוהד אבל גם פה בישראל - בהדלקת המשואות וביום הזיכרון. זה מאוד מרגש אותי. אני מרגישה שאני חלק, אני מרגישה שאחרי כל השנים מעריכים אותי ואוהבים אותי. זה מאד מרגש אותי. לא ציפיתי להגיע לאן שהגעתי לפני התוכנית 'אייל גולן קורא לך'. הייתי חסרת ביטחון ולא הערכתי את עצמי. לא חשבתי להוציא אלבומים, לא חשבתי על פרסום. חשבתי שאלך לעבוד במועדון קטן, לשיר שם, ושאף אחד לא ישמע עלי. לא האמנתי בעצמי. ברגע שאייל נתן לי את ההזדמנות, הבנתי שאני מסוגלת להכול".

ממה נבע חוסר הביטחון שלך?

"החברים, המשפחה, הקהל. מכולם".

מה אמרו לך? תפסיקי עם השטויות ולכי תעבדי?

"אמא שלי בהתחלה אמרה לי כל הזמן 'תקשיבי, מה את צריכה את זה? לכי תעבדי. ילדה בגילך צריכה כבר למצוא חתן ולהתחתן'. זה פשוט לא עניין אותי. הלכתי אחרי הלב שלי, אחרי החלום שלי, ואני לא מתביישת להגיד שאני גאה בעצמי".

מה את חושבת על מהפכת MeToo?

"נראה לי שכל אישה עברה את זה".

הטרדה? גם את?

כן, אין אישה שלא הוטרדה, בין אם מילולית ובין אם פיזית. נראה לי שלפעמים לגברים יש תפיסה שאישה היא רכוש. היום אני לא ארשה לעצמי לא לדבר או לא לזעוק או לא להגיב כמו בעבר, כי אז לא היה חשבתי אפילו שמה שאני עוברת הוא לא נכון".

דיברת קודם על כך שאת שוברת מוסכמות. איך החברה הערבית מקבלת את זה?

"אני חושבת שהחברה הערבית מאוד מעריכה אותי. אני מקבלת טוקבקים מדהימים. הם כל כך גאים במקום שהגעתי אליו, הם תומכים בי ואני מקבלת פרגונים מדהימים".

אבל לצד המפרגנים, בטוח יש כאלה בחברה הערבית שלא ממש שמחו לשמוע שהתגיירת ושאת תומכת בנתניהו.

"הגיור הוא דבר שהוא אישי שלי. יש אנשים שיסכימו ושלא יסכימו, אני לא מסתכלת לא על הצד הזה ולא על הצד הזה, אני מסתכלת על עצמי, על מה שאני מרגישה וזה מה שאני עושה".

אמרת שאת בעד נתניהו. זה לא עורר סערה?

"יש מלא ערבים בעד נתניהו. אז מה? אמרתי משהו לא בסדר? אני אומרת את הדעה שלי והיא לא צריכה לפגוע באף בן אדם ולא צריכים לקחת את זה אישית, זה אני".

איך המשפחה מקבלת אותך היום לעומת העבר?

"המשפחה מפרגנת ותומכת, ובלי המילה של אמא שלי שהיא מאחלת לי ומתפללת עליי כל יום ומאחלת לי רק טוב, אני לא קמה בבוקר. אני צריכה לדבר איתה ולשמוע רק את התפילות שלה".

צפו בביצוע של נסרין לשיר "יש לי אותך" (מילים ולחן: דולב רם ופן חזות):

סטילס: ראובן קסטרו, בימוי: דובי קליין, סאונד: אילן לוי, צלם: מתן גולדשטיין, הפקה: חגית ברק ורוית כהן-צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי

נסרין קדרי השופטת היתה מסתובבת לנסרין המתמודדת?

"לא הייתי מסתובבת. אני לא בן אדם שיגיד לך 'תקשיב, אני זמרת טובה'".

במי היית בוחרת מבין המנטורים? בדורון?

"הייתי בוחרת בעברי. הוא שונה ממני, הוא יאתגר אותי, הוא ייקח אותו לעולם שלו ואני אקח אותו לעולם שלי".

שגריר ישראל בפנמה, רדא מנסור הדרוזי, כתב פוסט שכל המדינה דיברה עליו. הוא אמר שהושפל בנתב"ג. אחר כך שיבל כרמי מנסור סיפר בשידור שגם הוא הושפל בנתב"ג.

"גם אני עברתי את זה. באותה סיטואציה נפגעתי, אבל חזרתי הביתה ואמרתי 'דקה, הם מנסים לשמור באמת על המדינה הזו, לשמור על הדבר הזה שיש להם'. הם עושים את העבודה שלהם, בסך הכל כמו שאני עושה את העבודה שלי. מקווה שהיום הזה יבוא ובאמת נשמע רק טוב ודברים טובים ולא רעים ושהכל יסתדר".

איזה חלום את עוד רוצה להגשים?

"וואו, לטוס לקופקבנה ולאכול אננס".

נו, זה אפשרי, לא?

"לא, זה לא אפשרי כי אני עובדת מאוד קשה אבל זה יהיה כי אני חייבת חופש".

seperator

כתב: ניר יהב, צילום סטילס: ראובן קסטרו, בימוי: דובי קליין, סאונד: אילן לוי, צלם: מתן גולדשטיין, הפקה: חגית ברק ורוית כהן-צפרירי, עריכת וידאו: נועה לוי

נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
תומכת בנתניהו. נסרין קדרי/ראובן קסטרו
נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
לא האמינה בעצמה. נסרין קדרי/ראובן קסטרו
נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
בוחרת בעברי לידר. נסרין קדרי/ראובן קסטרו
נסרין קדרי באולפן וואלה, אוגוסט 2019. ראובן קסטרו
עד שאייל גולן הגיע. נסרין קדרי/ראובן קסטרו
דה וויס דורון מדלי עברי לידר נסרין קדרי שלומי שבת יובל דיין רשת  ווייס וייס. צילום מסך
לא מסתובבת. נסרין ב'דה וויס'/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully