וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין עומס, מזג אוויר נוח והמחירים יורדים: זה הזמן לחופשה בצפון

11.9.2019 / 8:31

הילדים חזרו לבית הספר, מזג האוויר מתחיל להיות נעים יותר וגם נסראללה נרגע - זה בדיוק הזמן לצאת לחופשה בצפון. סידרנו לכם כמה המלצות איפה כדאי לטייל, מה כדאי לראות ואיפה שווה לישון. הבונוס: גם המחירים יורדים. אז צאו לצפון, דווקא עכשיו

החופש הגדול מאחורינו, וזו בדיוק התקופה המושלמת לצאת לחופשה. כן, קראתם נכון. אחרי שעמישראל גדש בהמוניו את כל האתרים והאטרקציות בישראל, אחרי שהיה כמעט בלתי אפשרי לטייל מרוב חום ולחות, ואחרי שהילדים חזרו לשגרה - הגיע הזמן לצאת לנופש, אבל נופש אמיתי. אפילו נסראללה נרגע קצת עם האיומים שלו, אז הכל מוכן לחופשה צפונית עם בונוס - המחירים יורדים בצורה משמעותית, והרווח הנקי הוא רק שלכם.

אז אספנו עבורכם כמה המלצות על בילויים ואטרקציות מסוגים שונים באזור הגליל העליון והגולן. קחו את הילדים, העמיסו את הציוד על הרכב - וסעו צפונה.

מטיילים באתר החרמון. אתר החרמון, אתר רשמי
הרבה יותר משלג. מטיילים באתר החרמון/אתר רשמי, אתר החרמון

1. נוף ואטרקציות: החרמון

במקום לקום בארבע בבוקר, לנסוע 300 שעות בפקקים מזדחלים, לעמוד בתורים שלא נגמרים ולהתרגז על הצפיפות - למה שלא תקיצו טבעית, תגיעו אל החרמון, תיכנסו בשמחה אל האתר הצפוני ותעבירו שעתיים-שלוש כיפיות? נכון, זו לא העונה לסקי ואין אמנם שלג, אבל זה עדיין אחד המקומות הכי יפים בישראל.

ולא רבים יודעים, אבל החרמון פעיל גם בעונת הקיץ. במזג האוויר הצונן והנעים של 2,000 מטר מעל פני הים, תוכלו ליהנות במקום מאטרקציית ריחוף הרים, מזחלות אקסטרים, אבובי קיץ, רכבי קרטינג וכמובן נסיעה ברכבל המפורסם אל הפסגה (הערה חשובה: הכניסה באמצע השבוע היא לקבוצות מוזמנות בלבד, ובסופי שבוע פתוח לקהל הרחב).

שיט קייקים בכפר בלום, 9 באפריל 2016. קייקי כפר בלום,
יש זרימה. קייאקי כפר בלום/קייקי כפר בלום

2. אתגרי: קייאקי כפר בלום

בסופו של דבר, אין אטרקציה יותר כיפית משיט קייאקים או ראפטינג בחצבאני ובירדן. האטרקציה הוותיקה "קייאקי כבר בלום" כבר בת 30 ואם עוד לא התנסיתם בה, הגיע הזמן לשוט עם המשפחה בקייאקים.

חובבי האדרנלין יכולים להתנסות במסלול האתגרי והסוער, שאורכו 8 קילומטרים, ומשלב מפלים וקטעי זרימה מהירים (השיט מגיל 10 ובסירות ראפטינג בלבד). יש גם מסלול רגוע יותר, המסלול המשפחתי, שאורכו 4 קילומטרים ונמשך כשעה וחצי והשיט בו מותר מגיל 5. אם הילדים לא יחושו רוויה, באתר הקייאקים כפר בלום יש גם פארק חבלים אתגרי, אומגה לתוך הנהר, קיר טיפוס וירי בחץ וקשת. אחרי שהם יקרסו למיטה מוקדם מהרגיל, אתם תודו לנו.

לפרטים:
שיט משפחתי - 100 שקלים לאדם
שייט אתגרי - 130 שקלים לאדם
שייט משפחתי + אומגה - 120 שקלים לאדם

סדנת שוקולד דה קרינה. עדי פרץ,
ללקק את האצבעות. סדנת שוקולד ב'דה קרינה'/עדי פרץ

3. שוקולד: "דה קרינה"

בקיבוץ היפהפה עין זיוון, שנמצא בצפון רמת הגולן, שוכן מפעל השוקולד הקסום "דה קרינה" שהוקם על ידי קרינה צ'פלינסקי, דור שלישי למשפחת שוקלטיירים מארגנטינה. במפעל תוכלו לעבור סיור מרתק, לראות כיצד מכינים בעבודת יד כמה סוגי שוקולד ולבסוף להשתתף בסדנת שוקולד שהילדים יעופו עליה. הסיור והסדנה אינם ארוכים, ולפיכך מתאימים לילדים.

לפרטים:
סיור וסדנא לילד 64 שקלים, לנוער ומבוגרים 69 שקלים.
טלפון: 04-6993622, בתיאום מראש.

יקב בהט עין זיוון. ניר יהב
מבקבקים ונהנים. סדנת ביקבוק ביקב בהט/ניר יהב

4. יין: "יקב בהט"

אחרי השוקולד, צריך אלכוהול. במרחק של שלושה צעדים מ"דה קרינה" נמצא יקב בהט. מדובר ביקב קטן ומקומי, שאפשר לטעום בו יין (נפלא) מתוצרת מקומית, לקבל הסבר על אופן הכנתו, לקבל הצצה מאחורי הקלעים, לנשנש גבינות מסוגים שונים ולטעום את אחת הפיצות הטובות שאכלנו מזה הרבה זמן.

לילדים מוצעת סדנת ביקבוק קצרה של יין תירוש שכוללת סיור, היכרות עם תהליך הפקת היין וציור על תווית אישית. הכניסה ליקב היא למעשה בר יין יפהפה ואנחנו ממליצים לכם לשבת בו, לשתות יין ולבלות. דרך אגב, הבעלים של היקב, עופר בהט, הוא אחד האנשים המקסימים שפגשנו ולא כדאי לכם להחמיץ שיחה איתו.

לפרטים:
עלות הסדנה: 35 שקלים.
שעות הפעילות: א'-ה', 10:00-17:00. שישי וערבי חג - 10:00-14:30.
טלפון: 04-6993710.

עוד בוואלה!

המקום הכי יפה שאתם פוסחים עליו בדרך לצפון

לכתבה המלאה
טיילת הירדן טיילת עמי. איל שפירא, מערכת וואלה!
מקום נהדר לפיקניק. טיילת הירדן/מערכת וואלה!, איל שפירא

5. פיקניק: טיילת הירדן

בסמוך לכפר בלום, לא רחוק משדה נחמיה, שוכנת טיילת קסומה שמהווה עבור אלו שגרים שם מסלול הליכה נחמד, ועבור המטיילים שמגיעים - מסלול טיול מרתק.

הטיילת נמצאת ממש בחיבור של שלושת הנחלים - דן, חצבאני ובניאס. היא מוצלת ולכל אורך השנה זורמים לצדה מים. אפשר לפרוש מחצלות על אחת מפינות הצל המקסימות במקום, לשבת על כוס יין (או לשדרג לפיקניק שלם, למיטיבי הלכת), להסתכל על הצמחייה היפה, להקשיב למים הזורמים וליהנות. זו פשוט פינת חמד פסטורלית ולא כדאי לפספס אותה.

מלון פסטורל כפר בלום. סטודיו גולן,
מרחבים של ירוק. מלון פסטורל/סטודיו גולן

6. לינה: מלון "פסטורל"

מלון "פסטורל" הוא אחד המלונות הטובים והיפים בצפון. הוא נמצא בתוך כפר בלום ומשכך - קרוב לכל האטרקציות השוות של הגליל העליון והגולן. המדשאות האינסופיות שמעטרות אותו הופכות אותו למלון ביתי, משפחתי וחמים. הוא משתרע על פני 53 דונמים של מרחבים ירוקים מקסימים (הילדים לא ירצו להיכנס לחדרים מרוב משחקים על הדשא) ויש בו כמעט 200 חדרים. האוכל שמוגש בו עשיר וטעים, וגם מתחם הספא בו נהדר, רחב-ידיים ומומלץ מאוד. אחד הדברים השווים ביותר במלון הוא הקרבה הפיזית (חמש דקות ברגל) לקייאקי כפר בלום ולטיילת הירדן, אך בסופו של דבר שמנו לב שלמרות שלל האטרקציות מסביב - הדבר היחיד שהילדים רצו זה ללכת לבריכה היפהפייה והגדולה שנמצאת אף היא דקות הליכה ספורות מהמלון.

בנוסף למזג האוויר שנהיה נעים יותר ולעומס שהולך ופוחת, יש יתרון נוסף לצאת לחופש שלא בחופש הגדול: ירידה במחירי המלון. אם בחודש אוגוסט שילמתם באמצע שבוע על חדר דה-לוקס 1,440 שקל ללילה (על בסיס לינה וארוחת בוקר. תוספת לילד - 380 שקל), הרי שבספטמבר (לא כולל ראש השנה) תשלמו 1,140 שקל. עם זאת, בסוף השבוע תשלמו מעט יותר. עבור חצי פנסיון תיפרדו כעת מ-1,440 שקל ללילה (בסוף שבוע - 1,740 שקל).

מה שמייחד את מלון פסטורל הוא החיבור העמוק שלו לעולמות התרבות. לא רק שכל מבנה במלון מוקדש לזרם יצירה אחר (מוזיקה, תיאטרון, ספרות, קולנוע וכו'), כל חדר מוקדש לדמות משפיעה אחרת בעולם התרבות. לאורך כל השנה מתקיימות בו תכניות תרבות עשירות שפונות לקהלים מסוגים שונים: משפחות, ילדים ומבוגרים בלבד. גולת הכותרת של המלון היא סדרת סופי השבוע "פסטורליה בצלילים" שמציעה בכל שנה 10 סופי שבוע של מוזיקה ותרבות עם הרבה מאוד הופעות, הרצאות, קונצרטים וטיולים. במהלך החגים מתקיימים בדרך כלל סופי שבוע שמיועדים למשפחות, וכוללים הצגות ילדים, מופעי מוזיקה וסדנאות יצירה.

מלון פסטורל כפר בלום. סטודיו גולן,
המחירים יורדים קצת. מלון פסטורל/סטודיו גולן
מלון  פסטורל. יח"צ,
אורחי מלון פסטורל יכולים ליהנות גם בבריכה הסמוכה בכפר בלום/יח"צ

*הכותב היה אורח של מלון פסטורל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully