סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019/ראובן קסטרו

מתחילים בבום

24.12.2019 / 0:00

הביקורת בתחילת הדרך שדווקא חיזקה אותם ("רצינו להוכיח לכולם"), האבהות ששינתה את בן אל ("התבגרתי, אני מכור לילד") וההלם מהתעשייה בארה"ב ("אתה מוצא את עצמך מתחרה בברונו מארס"): אחרי עשור של שיא אחרי שיא, סטטיק ובן אל לא מוותרים על החלום האמריקאי. ריאיון

אחרי עוד שנה מקצועית נפלאה, נדמה שמה שמרגש יותר מכל את סטטיק ובן אל הוא דווקא ההישגים האישיים והפרטיים של כל אחד מהם. סטטיק (לירז רוסו) התארס לבת זוגו שרית פולק והוא צפוי להתחתן איתה בחודש מאי, ואילו בן אל תבורי הפך לאבא לתו פרינס בדיוק לפני שנה. בריאיון מיוחד לוואלה! תרבות עם הצמד הכי מצליח בישראל, מודה בן אל כי לידת בנו שינתה את חייו. "זה ביגר אותי מאוד. בשנה אחת התבגרתי יותר ממה שלא התבגרתי ב-27 שנים. פתאום אתה אחראי על יצור קטן. ילד זה דבר מדהים. אני כל כך מאושר להיות אבא".

איזה אבא אתה?

"אני אבא טוב. אני משתדל להיות טוב. אנחנו עובדים קשה ואין הרבה זמן, ולכן כל דקה שאני יכול אני מנסה לסחוט את המיץ ולהיות איתו".

סטטיק, איך האירוסין שינו אותך מקצועית ואישית?

"אני חושב שהשינוי מגבר שיוצא עם בחורה בצורה קבועה לגבר שמאורס לה הוא לא כזה שינוי קריטי. מה שכן, זה הוסיף לי הרבה שמחת חיים, הוסיף לי אירוע גדול לצפות לו. בסופו של יום, הצעתי לה נישואין, הייתה טבעת, הייתה חגיגה, יום אחרי זה אנחנו קמים כמו יום לפני".

הריאיון המלא עם סטטיק ובן אל:

סטטיק ובן אל באולפן וואלה! NEWS, דצמבר 2019/במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, ע' סאונד: חיים מרקו, צלמים: מתן גולדשטיין, אייל קליין, בני בן דוד, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורכת וידאו: נועה לוי, מפיקה ראשית: רחלי ורדי
"כשאתה מוציא שם סינגל, אתה מתחרה שם בשמות כמו אריאנה גרנדה, ברונו מארס, פוסט מאלון, זה אנשים שאתה כאילו ב'אהלן אהלן' מתחרה איתם, שניכם מוציאים באותו זמן סינגל. זה מטורף"

סטטיק ובן אל הכירו בסך הכול לפני ארבע שנים, כששיתפו פעולה עם המפיק ג'ורדי (הנחשב לצלע השלישית בהרכב) בשיר "#דוביגל" של הראפר רון נשר. השיר הראשון שהוציאו יחדיו היה "ברבי", ומשם שיר רדף שיר ושיא רדף שיא. כל שיר שבר שיאי צפיות, הצליח לכבוש את הרדיו והיוטיוב והפך את הצמד להרכב המוזיקלי המצליח ביותר בעשור האחרון. ב-2016 הצטרפו כשופטים ל"כוכב הבא לאירוויזיון" בקשת 12 וב-2018 הוחתמו על ידי איש העסקים הישראלי-אמריקני חיים סבן בחברת ההקלטות קפיטול רקורדס וניסו את מזלם מעבר לים. הם הוציאו גרסה באנגלית ל"טודו בום" עם ג'יי באלווין שלא הביאה להם את הפריצה המיוחלת, אך רק חישלה אותם והבהירה להם שהשוק האמריקאי הוא שוק ענק, מורכב וכמעט בלתי אפשרי לחדירה.

"זה פשוט שוק ענק, ענק", אומר בן אל. סטטיק מהנהן ומסכים: "קודם כל, יש שם פלחי שוק שלא קיימים פה בישראל. השוק הלטיני, לדוגמא. זה מטורף שיש שוק כזה. זה עולמות אחרים ותחרות ברמות אחרות לגמרי. כשאתה מוציא שם סינגל, אתה מתחרה שם בשמות כמו אריאנה גרנדה, ברונו מארס, פוסט מאלון, זה אנשים שאתה כאילו ב'אהלן אהלן' מתחרה איתם, שניכם מוציאים באותו זמן סינגל. זה מטורף".

ואתם לא מוותרים על השוק הזה. מה צפוי לקרות בשנת 2020 מבחינתכם שם?

סטטיק: "קודם כל היא נפתחת עם סינגל מאוד חזק שיוצא ב-10 בינואר"
בן אל: "תגיד בעזרת השם"
סטטיק: "בעזרת השם? אבל אני יודע שהוא חזק. אפשר להגיד בעזרת השם שהסינגל יעבוד".
בן אל: "לא, בעזרת השם שהוא ייצא".
סטטיק: "אה, אז בלי נדר ייצא סינגל ב-10 בינואר".

השמועות הן שהסינגל הוא עם (הראפר) פיטבול.

סטטיק: "יש שמועות שאני ברזילאי. מה נעשה עם השמועות? בכל מקרה, השנה מתחילה בבום ועכשיו צריך לעבוד קשה ולעשות שהבום יימשך כל השנה".

בהתחלה אמרו שאתם תופעה חולפת אבל אתם הוכחתם לכולם שאתם כאן כדי להישאר. גם לכם בהתחלה היו חששות כאלה שזו אולי הצלחה רגעית של שנה-שנתיים?

בן אל: "וואלה, לא חושב, אני לא חושב שהיה משהו כזה. הפוך, רצינו להוכיח שאנחנו כאן כדאי להישאר".

סטטיק: "אז זה דווקא חיזק אותנו. אני חושב שאנחנו מגיעים לאיזה שלב בסטטיק ובן אל שאתה מנסה להמציא את החדש. כל סינגל הרי המצאנו את החדש ועכשיו אתה מנסה כאילו להגיד לעצמך 'אתה יכול אפילו יותר חדש מזה, יותר קיצוני מזה', אז אני חושב שזה אתגר תמידי להישאר. מה שאני מנסה להגיד זה שאנחנו תמיד במגמת עלייה ושיפור. מההתחלה, גם אז היה וגם היום".

סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"רצינו להוכיח שאנחנו כאן כדאי להישאר". סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו

בואו נדבר קצת על "הכוכב הבא". אחרי ההצלחה של נטע והכישלון של קובי, מה השנה אתם מחפשים?

בן אל: "אני לא חושב שאנחנו מחפשים משהו. אתה בא לשם, אתה שומע, גם עכשיו אני לא יודע מי הכי ראוי להיות באירוויזיון".

סטטיק: "לפני העונה של נטע היית שואל אותי מה אני מחפש, לא הייתי אומר לך משהו שדומה לנטע. לפני העונה של קובי, לא הייתי אומר לך משהו דומה לקובי. אני יכול להגיד שעם הזמן הבנו גם מה זה יכול לעשות לקריירות של אנשים שהם אולי לא ייסעו לאירוויזיון כמו מרגי למשל. מרגי הוא כוכב ענק, והכוכב הבא נתן לו את הדחיפה הראשונה. הוא צעיר, מסוגל וכישרוני. יש לו את כל מה שצריך ו'הכוכב הבא' זה מה שהכניס אותו לתודעה. אז אנחנו מבינים שזו אחריות. בסופו של דבר אנחנו היינו שם והעברנו אותו שלב אחרי שלב".

בן אל: "אני חושב מה עכשווי, מה הטעם שלנו".

ומה באמת קורה כשיש ביניכם חילוקי דעות? אם אתה חושב שצריך פה כחול, ואתה חושב שצריך אדום?

בן אל: "זורמים. אם הוא באמת מאמין באותו מתמודד, אתה זורם איתו".

סטטיק: "בדרך כלל זה ילך לצד של הכחול".

סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא יודע מי הכי ראוי להיות באירוויזיון". סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו
"בן אל מתקשר אלי בשבוע שעבר ואומר 'שמע, סטטיק, ביום שלישי יש אולפן. יש מצב שאני אצא יותר מוקדם? שאלתי אותו 'למה?', הוא אומר לי 'אני הולך לראות את תו'. אמרתי לו 'מה, אני אמא שלך?'"

אני יודע שתגידו שאין דבר כזה, אבל נסו בכל זאת לספר לי על מה המחלוקות ביניכם, על מה אתם מתווכחים או חלוקים?

סטטיק: "אני חושב שזה בעיקר דברים של אולפן".
בן אל: "אני לא חושב שיש מחלוקות יותר".
סטטיק: "נכון, אבל אם זה קורה אז זה בעיקר סביב משהו אמנותי. למשל בתוך האולפן, זה כן צריך להיות ככה, זה לא צריך להיות ככה, הבית הזה כן טוב, הבית הזה לא טוב".

כלומר, חילוקי דעות טובים כאלה, שמפרים אתכם.

סטטיק: "תמיד, זה לא היה שורד כל כך הרבה זמן אחרת".
בן אל: "אני חושב שבגלל שאנחנו כל כך הרבה זמן ביחד אז כבר נהיה ששנינו משדרים על אותו גל"

סטטיק, איזה מין אבא הוא בן אל?

"הוא אבא מכור. תו זה כמו הסם שלו, הוא צריך את זה כל הזמן. הוא מבקש ממני דברים כאילו אני האמא שלו או המחנכת שלו בכיתה. שמע סיפור אמיתי - הוא מתקשר אלי בשבוע שעבר ואומר 'שמע, סטטיק, ביום שלישי יש אולפן. יש מצב שאני אצא יותר מוקדם? שאלתי אותו 'למה?', הוא אומר לי 'אני הולך לראות את תו'. אמרתי לו 'מה, אני אמא שלך? תלך תראה את תו'. אבל הוא ככה. הוא מכור. הוא חושב שזה מפריע לכולם אז הוא מבקש רשות, הוא לא מבין כמה זה נורמלי".

בן אל: "לא נעים לי להבריז. לכן אני מודיע שבוע מראש".

כשאתה בחו"ל אתה בטח מאוד מתגעגע אליו.

בן אל: "אני עושה מלא פייס-טיים איתו. הוא מת על זה. ישר שהוא רואה אותי הוא צועק 'אבא, אבא'".

סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"לא נעים להבריז מאולפן". סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו
"נכנסים לאולפן. אין כלום בראש. כלום. לא רעיון כללי, לא שם, לא מילה, כלום. ואז אומרים 'בואו נתחיל לעבוד על משהו כזה וכזה', או למשל מבקשים מג'ורדי לתת איזה ביט. או מנסים כלי נגינה כלשהו. ופשוט זה יוצא"

אחרי שהגשמתם חלומות נהדרים השנה, ונבחרתם על ידי כמה תחנות רדיו להרכב העשור, מה החלום המקצועי הבא שלכם?

סטטיק: "קודם כל להצליח בארצות הברית. זו פסגה, זה כמו האוורסט, זה להגיע להר הזה שכל כך הרבה לא הצליחו להגיע לפסגה שלו".

בן אל: "ולכבוש אותו".

סטטיק: "אבל זה תלוי גם באימון. אנחנו עובדים פה קשה כל הזמן וזה תלוי בנו ובמשא שאנחנו נושאים איתנו בתיק".

איך תישמע המוזיקה של סטטיק ובן אל עוד עשור?

בן אל: "וואו. אין לי מושג איך יישמע הסינגל הבא אפילו".

סטטיק: "זה באמת נכון. זה קופץ כל כך קיצוני מסינגל לסינגל, שאתה לא יודע לאן זה יגיע אפילו.
כשאנחנו נכנסים לאולפן, אין לי מושג מה הולך לצאת. אין לי מושג. זה ממש לא מתוכנן. בזמן האחרון אני מדבר עם הרבה אמנים ושואל אותם איך הם כותבים. ואז אני חושב איזה אנשים שקולים ומחושבים הם".

למה, איך אתם כותבים שירים?

סטטיק: "לא יודע להגיד לך, זה פשוט מכה".

תן דוגמא. למשל מהשירים האחרונים שלכם.

"נכנסים לאולפן. אין כלום בראש. כלום. לא רעיון כללי, לא שם, לא מילה, כלום. ואז אומרים 'בואו נתחיל לעבוד על משהו כזה וכזה', או למשל מבקשים מג'ורדי לתת איזה ביט. או מנסים כלי נגינה כלשהו. ופשוט זה יוצא".

לריאיון המלא, שבו בן אל עושה חיקוי של ליאור נרקיס - צפו למעלה

סטטיק ובן אל בהופעה באולפן וואלה, 18 בדצמבר 2019. ראובן קסטרו
"זה פשוט קורה באולפן". סטטיק ובן אל/ראובן קסטרו
seperator

במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, ע' סאונד: חיים מרקו, צלמים: מתן גולדשטיין, אייל קליין, בני בן דוד, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורכת וידאו: נועה לוי, מפיקה ראשית: רחלי ורדי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully