יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019/ראובן קסטרו

"מכינים אותנו לכישלון, אך לא להצלחה"

8.1.2020 / 0:00

הפריצה בדה וויס שהותירה אותה מפוחדת ומסוחררת, ההחלטה להתקרב לדת בעקבותיה, הרצון לשמוע יותר נשים יוצרות והחלום על ילדים: רגע אחרי שיר חדש ורגע לפני מופע גדול בתל אביב ב-6.2, יובל דיין מדברת בגילוי לב על השינוי המוזיקלי שעברה ועל ההתמודדות עם חרדות. ריאיון

אחרי תקופה ארוכה שבה לא הוציאה שיר חדש, הוציאה המוזיקאית יובל דיין לפני כחודש שיר חדש שכתבה והלחינה בשם "מי אוהב?". השיר הוא סנונית ראשונה מתוך שיתוף פעולה רחב יותר של דיין עם המוזיקאי המרתק תמיר מוסקט, שהפיק לה מוזיקלית את השיר. בריאיון באולפן וואלה! NEWS מודה דיין שהעבודה עם מוסקט בהחלט מבשרת על שינוי כיוון מוזיקלי מבחינתה: "יש בתמיר משהו שנותן לאמן אומץ לטפס לשלב הבא ולהגיד דברים בצורה יותר נחרצת. המוזיקה שעשיתי בעבר מזוהה עם משהו בניחוח יותר מרחף, שמיימי, שזה צד שקיים בי, אבל יש בי גם צד אחר, דומיננטי יותר, של לומר את הדברים בפנים בצורה ישירה, ותמיד מכוון אותי לשם. אחרי שהוא דחה שיר אחרי שיר שלי, כששלחתי לו את השיר "מי אוהב?" - הוא מיד אמר לי 'וואו, זה שיר שאני מרגיש שאת אומרת בו מה שאת באמת רוצה לומר. יש בו קסם', ואז הכול קרה".

ב-6 בפברואר תופיעי בהאנגר 11 בתל אביב במסגרת פסטיבל זאפה גולדסטאר סאונדסיסטם ותחזרי שם לאלבום "לבי ער". בהסתכלות לאחור, מה היה באלבום הזה שכל כך תפס את הקהל?

"האלבום הזה יצא כשהייתי בת 21-22. את הדרך התחלתי בגיל 16-17, זאת אומרת שבגיל 21 הרגשתי שהתפתחתי בשני מישורים במקביל: גם כמוזיקאית - כלומר ככותבת ומלחינה - וגם כאדם. אי אפשר להפריד בין חיים של אמן לבין יצירה מוזיקלית שלו, זה משפיע אחד על השני. אני חושבת שהרגשתי אז יותר בנוח לעמוד על הבמה, ויותר לעמוד מאחורי הטייטל הזה של זמרת, של אחת שכותבת שירים וזה מה שהפך את האלבום הזה לאלבום טוב".

צפו כאן בריאיון המלא עם יובל דיין שבו היא מדברת על החרדות, החלום על ילדים ודה וויס

צפו: הריאיון המלא עם יובל דיין

במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, ע' סאונד: תומר פירסט, צלם: מתן גולדשטיין, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן
"לחיות חיים של אמן - ביום אחד אתה נמצא למעלה, יום אחד למטה, והכול מאד סוער. זה לא דבר טבעי, אבל יחד עם זאת יש בזה גם הרבה ברכה, וזה מאוד מרגש. אתה פוגש אנשים, ומקבל תגובות וחיבוקים"

הפרסום הגדול אצלך בדה וויס קרה בעצם בן לילה. איך זה השפיע עליך כבן אדם צעיר?

"אני חושבת שאותי זה קצת הבהיל בהתחלה. כלומר, אני לא כל כך חשבתי שזה יקרה. לא ציפיתי לדבר כזה, שאתה הולך ברחוב וכולם מדברים איתך על האודישן שלך ושיש לזה המון צפיות ביוטיוב ושזה נהיה כזה ויראלי. החברים בבית הספר, המורים שיש איתם דיסטנס, המנהלת, פתאום כולם מדברים רק על זה. אותי זה קצת שיתק, אני מודה. בסופו של דבר אתה מבין, 'אוקיי, אני קיבלתי איזשהו קול, איזשהו כישרון, ואיך אני משתמשת בו כדי לעשות פה יותר טוב בסך הכול'".

איך שומרים שההצלחה לא תעלה לראש?

"מי אמר לך שלא עלה לי לראש? (צוחקת). שמע, כל החיים מכינים אותנו למה יקרה אם חס וחלילה ניכשל, אבל אף אחד לא אומר לך מה קורה כשמצליחים. אבל זה בדיוק הרגע שבו החינוך מהבית נכנס. ההורים שלי אמרו לי תמיד 'אנחנו תמיד כאן, אנחנו תומכים בך'".

והפרישה שלך רגע לפני גמר דה וויס היה חלק מהסיפור הזה של 'בוא נרגיע'?

"לגמרי. הרגשתי כאילו מישהו מושך את האדמה תחתיי ואני לא מספיקה לעמוד בקצב. זאת אומרת, זה משהו שגם צריך ללמוד - איך לקבל אהבה, איך לקבל את כל האהדה הזו ולהישאר שפוי, יציב ומסודר על הקרקע".

וההתקרבות שלך לדת זה גם חלק מהעניין של ההתמודדות עם הלחצים והפחדים?

"העניין הרוחני של מוזיקה ויהדות הוא תדר די דומה. אני מרגישה שזה חלק מעולם ערכים שמעניינים אותי, וכן, לא ספק, יש בעולם הזה דברים ששומרים עלי וכלים להתמודד עם הדברים הגדולים מאד בגיל מאד מאד צעיר".

היו גם רגעי חרדות, סליחה על המילה המפוצצת?

"ברור. לחיות חיים של אמן - ביום אחד אתה נמצא למעלה, יום אחד למטה, והכול מאד סוער. זה לא דבר טבעי, אבל יחד עם זאת יש בזה גם הרבה ברכה, וזה מאוד מרגש. אתה פוגש אנשים, ומקבל תגובות וחיבוקים, ובסופו של דבר, בזמן שאנחנו מדברים סביבנו מסתובבים אנשים שהיו חולמים להיות איפה שאני נמצאת, כך שיחד עם זה, זה ממלא אותי בהרבה הכרת-תודה והרבה הרבה שמחה".

צפו: יובל דיין מבצעת באולפן וואלה! NEWS את שירה האחרון "מי אוהב?" (סטילס: ראובן קסטרו)

"מי אוהב" - במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, ע' סאונד: תומר פירסט, צלם: מתן גולדשטיין, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן
"בניגוד לכל שאר השופטים, כשאני יושבת שם ומסתכלת על הרעד הזה שיש למתמודדים בעיניים, אני יודעת בדיוק מאיפה הוא מגיע ואני גם הרגשתי כשישבתי שם בכיסא שאני יכולה לתת להם את מה שהיה חסר לי באותם רגעים"

השנה את הצטרפת לדה וויס כמנטורית לצד שלומי שבת וחלקתם כיסא. כמתמודד כאמור חווית הרבה לחצים וקשיים. איך את כמנטורית סייעת לאותם מתמודדים לצלוח את הקשיים האלו?

"אני חושבת שבניגוד לכל שאר השופטים, כשאני יושבת שם ומסתכלת על הרעד הזה שיש למתמודדים בעיניים, אני יודעת בדיוק מאיפה הוא מגיע ואני גם הרגשתי כשישבתי שם בכיסא שאני יכולה לתת להם את מה שהיה חסר לי באותם רגעים. זה מאוד מאוד פשוט, זה איזשהו מבט עיניים שנותן לך אחיזה במציאות רגע, כי הסיטואציה הזו מאוד מלחיצה. אתה צריך לצקת את כל האופי שלך ואת כל הכישרון שלך והייחודיות שלך לדקה וחצי של שיר. זו סיטואציה לא פשוטה".

ברדיו בחו"ל שומעים רק נשים. גם במצעדים זה רק נשים: אדל, אריאנה גרנדה, ריהאנה, ביונסה וכו' וכו'. ובישראל זה לא המצב ככה כל כך.

"אני יודעת, יש לי איזושהי תחושה מבפנים שאנחנו מה-זה עם הפנים לכיוון של שינוי. זאת אומרת, אם נשב כאן עוד עשור נניח ונסכם את העשור הבא, אז התמונה תהיה ממש אחרת. זו התחושה האישית שלי".

למה?

"כי אני מרגישה שיש יותר אומץ ויש יותר מקום לדבר הזה שנקרא אישה שבאה ויוצרת ומשמיעה את קולה, ולאט לאט זה קורה. ואנחנו כיוצרות במדינה צריכות יותר להתגבש ולהחזיק ידיים ויש לי ממש תקווה שבסופו של דבר זה לגמרי יתאזן. כי יש לנו הרבה מה להגיד".

הרשת החברתית עזרה לך מאוד להתקדם ולהגיע למעמד שלך. מה את יכולה להגיד לצעירים שרוצים לפרוץ היום בעידן הזה?

"אני חושבת שבגלל שאנחנו בעידן שיש בו הרבה מהכול, אז העצה שלי יכולה להיות שבן אדם שרוצה טיפה לצוף מעל הים הזה צריך להיות מאוד מדויק ומזוקק במה שהוא רוצה לומר. שזה יהיה ברור וחד משמעי ולא מפוזר על כמה דברים".

מה החלום המקצועי שלך?

"בעקרון להגיע לכמה שיותר אנשים. לכתוב לאמנים ולהתפתח ולהופיע על במות גדולות, אבל בסוף בסוף - להישאר על האדמה".

כלומר, חו"ל זה לא אופציה?

"למה לא?"

כי לא אמרת.

"אין לי איזושהי צ'ק-ליסט שאני צריכה לסמן שם".

ואחרי "מיקה שלי" בתיאטרון, גם קולנוע וטלוויזיה מפתה אותך לעשות?

"מה שיבוא".

ומה לגבי חלום אישי?

"אם אני אספר, אז זה כבר לא יהיה אישי. סתם, לא, זה ברור, וגם יודעים את זה עלי, שיש לי חלום להגיע לתא המשפחתי וילדים. גם טיפול במוזיקה זה משהו שממש ממש מעניין אותי ומעסיק אותי. לא יודעת באיזו דרך אבל אולי גם בזה אני אתעסק מתישהו".

יובל דיין תופיע ב-6 בפברואר בהאנגר 11 בתל אביב במסגרת פסטיבל זאפה גולדסטאר סאונדסיסטם ותארח את שלומי שבת

צפו: יובל דיין מבצעת באולפן וואלה! NEWS את שירה "בדיוק כמו הירח" (סטילס: ראובן קסטרו)

"בדיוק כמו הירח" - במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, ע' סאונד: תומר פירסט, צלם: מתן גולדשטיין, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן
יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
טיפול במוזיקה. יובל דיין/ראובן קסטרו
seperator

קרדיטים:

במאי: דובי קליין, צילום סטילס: ראובן קסטרו, סאונד: אילן לוי, צלם: מתן גולדשטיין, תאורה: יוסי אדיזס - לייטויזן, הפקה: חגית ברק ושי ורקר, עיצוב אולפן: אביחי ברוך, עורך וידאו: ניר חן, מפיקה ראשית: רחלי ורדי

יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
חולמת על תא משפחתי. יובל דיין/ראובן קסטרו
יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
מחוברת לקרקע. יובל דיין/ראובן קסטרו
יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
לא התאכזבה מהרייטינג של דה וויס. יובל דיין/ראובן קסטרו
יובל דיין באולפן וואלה!NEWS דצמבר 2019. ראובן קסטרו
קולנוע וטלוויזיה? הולך. יובל דיין/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • יובל דיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully