וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משה איבגי הורשע במעשה מגונה וזוכה משני אישומים מחמת הספק

9.1.2020 / 14:48

לאחר חשיפת הפרשה בוואלה! NEWS, השחקן הורשע בביצוע שני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו. הוא הכניס את ידו מתחת לגופייה שלבשה והצמיד אותה לגופו ללא הסכמתה. השופט: "גרסאותיו של איבגי תמוהות, עדותו לא אמינה". סנגור השחקן: "אולי זה היה חוש הומור רע"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: ליר שפילגר

בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (חמישי) את השחקן משה איבגי באישום אחד של שני מעשים מגונים באישה שעבדה עמו במהלך צילומים לסרט ב-2012. השופט זיו אריאלי זיכה אותו מחמת הספק בשני אישומים של מעשים מגונים והטרדה מינית מצד שלוש מתלוננות נוספות. גזר דינו יוכרע בדיון נוסף.

במהלך חודש אוגוסט 2012 השתתף איבגי בסרט קולנוע, ובאחד מימי הצילומים ישבה א' לבושה בגופייה. השחקן ניגש לא' מאחור וליטף את גבה לכל אורכו, תוך שהוא מכניס את ידו מתחת לגופייתה. כל זאת שלא בהסכמתה ולשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים. א' הופתעה ושאלה: "וואו, מה אתה עושה?", בתגובה ענה לה איבגי: "הפירצה קוראת לגנב". באירוע אחר, במהלך הפסקה ביום צילומים לסדרת הטלוויזיה "הבורר", נצמד השחקן לגופה של א', חיבק אותה בחוזקה, קירב את פיו לאוזנה ולחש לה כי היה רוצה "לזיין" אותה.

לקריאת הכרעת הדין המלאה

משה איבגי, המואשם במעשה מגונה, השלום, חיפה 9 בינואר 2020. יואב איתיאל
הורשע באישום אחד. איבגי בבית המשפט, היום/יואב איתיאל

בית המשפט קבע כי עדותו של איבגי הייתה "פתלתלה ומתחמקת" שאינה ראויה לאמון. הוא טען כי האירוע הראשון נעשה בהומור, והאירוע המתואר השני בגדר "ניסיון חיזור לגיטימי".

התביעה חזרה בה מהאישום השני שיוחס לאיבגי בשל סירובה של המתלוננת להעיד. באישום השלישי, נקבע כי המתלוננת ג' סיפרה כי השחקן נגע בה באופן לא ראוי. "עדותו של הנאשם לא הותירה רושם מהימן - הוא התחמק ממסירת גרסה, תוך שהוא משבץ את עדותו בטענות ובגרסאות אשר חלקן כבושות, חלקן תמוהות וחלקן טענות בעלמא ללא ביסוס עובדתי", נכתב בהכרעת הדין. עם זאת, בית המשפט קבע כי נותר ספק בנוגע לאופן התרחשות המגע בין השניים וזיכה אותו מאישום זה.

באישום הרביעי תואר כי במהלך מפגש אקראי של איבגי עם המתלוננת ד' בתל אביב התפתחה שיחה בין השניים, ללא היכרות מוקדמת. ד' סיפרה כי היא בדרכה לטיפול פסיכולוגי בעקבות פגיעה מינית שחוותה בילדותה. במהלך השיחה הפנה השחקן למתלוננת שאלות בוטות לאופן בו נפגעה מינית, אם הייתה לה זוגיות מאז ואם היא מקיימת יחסי מין. בית המשפט קבע כי עדותה של המתלוננת אמינה והדגיש כי אמירותיו של איבגי "שמורה לאחרון גסי הרוח ויושבי הקרנות, ולא לאחד מבכירי שחקני הקולנוע והתיאטרון בישראל". אולם השופט חרץ כי על אף שהשאלות הפולשניות חצו את גבול הטעם הטוב, אין לראות בשאלות אלו משום "הטרדה מינית", כמשמעותה בחוק ולכן זוכה איבגי מאישום זה.

משה איבגי, המואשם במעשה מגונה, השלום, חיפה 9 בינואר 2020. יואב איתיאל
"משבץ את עדותו בטענות ובגרסאות תמוהות". איבגי, היום/יואב איתיאל

עורך הדין מיכאל כרמל, המייצג את איבגי, אמר בתום הכרעת הדין כי "יש לי 191 עמודים לקרוא. אחר כך נחליט אם לערער". עוד הוסיף כי "איבגי הביע שביעות רצון שהורשע במשפט משלושה אישומים וסבור שהורשע על לא עוול בכפו באחד בו הורשע. הוא לא כפר בעובדות, השאלה הייתה הפרשנות שלהן. אולי זה היה חוש הומור רע. בית המשפט לא קיבל את הפרשנות שלנו".

"אלמלא היה מדובר במר משה איבגי ודרך החקירה בתיק הזה הוא לא היה מגיע לבית המשפט. אני חושב שכל גבר היום שמחבק אישה ומציע לה הצעה מינית חשוף היום להרשעה במעשה מגונה לא רק משה איבגי" טען עורך הדין. לדבריו, הוא חושב שהשחקן ישוב לעבודתו: "אני מקווה בשבילו אבל צריך לשאול אותו".

בפרקליטות מחוז חיפה מאוכזבים מהכרעת הדין שלמעשה מזכה את איבגי מרוב העבירות שיוחסו לו, בהן האישום שהיה אמור להיות החמור מכולם. התובעת עורכת הדין אורלי רוזנטל נעמן, שניהלה את התיק עם התובעת עו"ד הילה כץ, מסרה לאחר הכרעת הדין כי "בימים הקרובים תלמד הפרקליטות את הכרעת הדין ותתקבל הכרעה באם יש מקום להגיש ערעור".

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם - ארגון השחקנים בישראל, גינה את מעשיו של איבגי. "זהו יום עצוב מחד בו אדם בעל זכויות רבות בשח"ם ובתרבות הישראלית מורשע בגין עבירות חמורות כאלו ומאידך יש לראות מעשיו בחומרה הנדרשת ולהוקיע התנהגויות מעין אלו. אנו מחזקים את המתלוננות וקוראים לכל השחקניות והשחקנים לא לפחד ולפנות לגורמים הרלוונטיים", מסר.

15 מתלוננות, הרשעה אחת

הפרשה נחשפה באתר וואלה! NEWS במסגרת תחקיר בו טענו נגד איבגי עשר נשים, אליהן התווספו עוד חמש עם החשיפה התקשורתית. עם זאת, הפרקליטות הצליחה לגבש אישומים רק בגין תלונותיהן של ארבע מהן. מהאישום החמור ביותר זוכה איבגי, לאחר שהמתלוננת המדוברת סירבה להופיע בבית המשפט ולמסור את עדותה.

מאז עלתה הפרשה לכותרות, בחר איבגי לקחת צעד אחורה וחדל להשתתף בפרויקטים בתעשייה. איבגי מכחיש את המיוחס לו מכל וכל וטוען כי "תפרו לו תיק". לדבריו, הוא לא ביצע את העבירות והתלונות נגדו הוצאו מהקשרן. עוד טען כי התלונות נופחו על ידי המתלוננות כל אחת מסיבותיה היא, אם על רקע מניע כלכלי, שידול של המשטרה להגיש תלונה על משהו שלא נחשב פלילי, או בעקבות "המסע התקשורתי שאורגן כנגדו וכנגד גברים נוספים בעלי כוח והשפעה".

(עדכון ראשון: 9:26)

הכרעת הדין - משה איבגי, המואשם במעשים מגונים והטרדה מינית, השלום, חיפה 9 בינואר 2020. שלומי גבאי
ההכנות להכרעת הדין/שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully