גלי כהן. Carlie Sings Photography, באדיבות המצולמים
באדיבות המצולמים/Carlie Sings Photography

מאבק עובדות המין עולה הילוך: חשפנית עבר פותחת הכל

11.5.2020 / 10:14

צווי הסגירה למועדונים גרמו לחשפניות שעבודתן נלקחה מהן לצאת למאבק נגד ההחלטה החד צדדית, ושיחת הזום "שתי חשפניות, זונה אחת" פתחה צוהר לעולמן הפרטי ואפשרה לשמוע גם את העמדה שלהן, שלא נלקחה בחשבון - שוחחנו עם חשפנית עבר, שהיה לה הרבה לומר

חשפניות פודקאסט/מערכת Sheee

בפברואר השנה הוציאה משטרת תל אביב צווי סגירה לשלושה מועדוני חשפנות גדולים שפעלו בעיר. הבנות, שעבודתן נלקחה מהן החליטו לצאת למאבק נגד ההחלטה ונגד ארגוני הנשים שתמכו בה, ובמסגרת המאבק, החלו להפעיל מנגנוני הסברה שיאפשרו להם להביע את עמדתן שאף אחד לא טרח להתעניין בה, ולפי צו השעה, גם זה קרה בזום.

את הפייסבוק ואת האינסטגרם שלנו כבר ראית?

בשיחת הוידאו "שתי חשפניות וזונה אחת" לקחו חלק, כאמור, שתי חשפניות וזונה אחת, שאפשרו, בפתיחות מדהימה - לכל מי שרצה לשאול שאלות, פשוטות ומסובכות כאחד - לעשות זאת. ביום רביעי ה-13.5.2020, יתרחש מפגש זום נוסף שפתוח לקהל הרחב, ולקראת האירוע שוחחנו עם גלי כהן, חשפנית לשעבר, מורה לטנטרה בהווה, ואחת מהפעילות במאבק.

גלי כהן היא אמנם חשפנית לשעבר ומורת טנטרה בהווה, אבל מעידה על עצמה שהחשפנות היא חלק מהמהות שלה, ושכשיתאפשר, יש סיכוי טוב שהיא תחזור לרקוד במועדון בסופי שבוע. סגירת מועדוני החשפניות גרמה להרבה עובדות מין לצאת ולמחות, כשהן מתרעמות על שלילת התעסוקה שלהן, ומבלי לברר איתן קודם האם הן באמת מרגישות מנוצלות: "בחברה שלנו יש מקום למיניות מאד ספציפית -עם החבר או עם הבעל. אם זה סטוץ אז זה זול, ואם זה תמורת כסף אז זה בכלל פסול. תנו לי להחליט מה אני עושה עם הגוף שלי, אני אחליט אם זה משפיל או לא" אומרת כהן, ומרחיבה "אומרים שזה למענן, אבל בפועל לא שואלים אותן, וגם לא דאגו להן לחלופה. לי אישית העבודה נתנה לי הרבה מאד ביטחון עצמי, עזרה לי להרגיש סקסית, עבורי זו הייתה עבודה שענתה לי על הרבה דברים, וכן, זה גם אחלה כסף."

גלי כהן. אסור להשתמש
"אני אחליט אם זה משפיל או לא" גלי כהן/אסור להשתמש
גלי כהן. אסור להשתמש
"העבודה נתנה לי הרבה מאד ביטחון עצמי, עזרה לי להרגיש סקסית" גלי כהן/אסור להשתמש

גם לרצות לעבוד בעבודה כדי להרוויח ממנה כסף זה בסדר, מדגישה כהן, ומסבירה כי המחשבה האוטומטית לפיה עובדות מין אוטומטית הן מנוצלות וחלשות, היא מוטעית ונובעת מסטיגמה לא הוגנת. "גם לא כולם עובדים בהייטק רק כי זה חלום חייהם - בסופו של דבר כולנו עובדים בשביל כסף, ואם מישהו בוחר לעבוד במשהו מתוך בחירה כלכלית זו עדיין בחירה שלו".

כמובן שישנם מקרים לא נעימים, היא מודה, אבל זה בדיוק כמו בכל עבודה, יש ימים שנהנים יותר ויש ימים שפחות "אני תמיד בחרתי עם מי לעבוד ועם מי לא. ברגע שמישהו מתנהג טיפה לא נעים, אני קמה, וגם במועדון רגיל יש כאלה שידברו אלייך לא יפה. אני הייתי יוצאת למועדונים רגילים לפני שהייתי חשפנית, ודווקא בתור חשפנית הרגשתי יותר בטוחה, כי יש שומרים בכל מקום, ויש לך יותר שליטה על הסיטואציה, וזו החוויה שלי ושל רוב הבנות שאני מכירה".

לפרטים נוספים: עמוד הפייסבוק When She Works, עמוד הפייסבוק של "ארגמן" ארגון נשים עובדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully