Primary Advertiser

מפעל הפיס יעניק השנה כ-57 מיליון ש"ח לפרויקטים בתחומי התרבות והאמנות

26.1.2021 / 10:02

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות פרסמה קולות קוראים עבור רשויות מקומיות, כמו גם אמנים ויוצרים בשלל תחומים. דולין מלניק, ראש אגף תרבות במפעל הפיס: "המחויבות שלנו לתמוך התעצמה בשנה החולפת לאור המשבר הפוקד את התחום". להגשת בקשות למענקים - היכנסו

מפעל הפיס מופע קרקס. ערן בארי,
מפעל הפיס נרתם/ערן בארי

משבר הקורונה מוסיף להכות ואחד הנפגעים המרכזיים הוא עולם האמנות והתרבות בישראל, שכבר קרוב לשנה לא יכול לחזור לשגרה.

מי שממשיך להירתם לטובת סיוע בנושא הוא מפעל הפיס, שהודיע כי יעניק בשנה הקרובה כ-57 מיליון ש"ח עבור פרויקטים בתחומי התרבות והאמנות ברשויות המקומיות, כמו גם מענקים נוספים לאמנים ויוצרים במגוון רחב של תחומים, דוגמת אמנויות הבמה, קולנוע, טלוויזיה, ניו מדיה, ספרות, שירה ועיצוב.

מפעל הפיס פרסם אתמול (שני) קולות קוראים עבור פרויקטים שונים בתחומים אלו, כאשר המועד האחרון להגשת בקשות במסגרת הקול קורא הוא 1.3.2021. את כל הבקשות למענקים ניתן להגיש באופן מקוון בלבד, באתר מועצת הפיס לתרבות ולאמנות.

בין הפרויקטים שהתווספו השנה לראשונה ניתן למצוא כאלו ברוח התקופה, כולל פופארט, רזידנסי ו-וידיאו קליפים. במקביל, מועצת הפיס פרסמה קול קורא לרשויות המקומיות, לקידום פרויקטים בדגש על כאלו המותאמים לקורונה, דוגמת מופעי תרבות במרחב הציבורי, יוזמות תרבות לגיל השלישי, סדנאות אמנות ותרבות בתחומים שונים בקהילה ועוד.

דולין מלניק, ראש אגף תרבות במפעל הפיס, מסרה: "מועצת התרבות של מפעל הפיס פועלת במהלך כל השנים למען עולם התרבות הישראלי. בשנה החולפת מחויבותנו התעצמה לאור המשבר הפוקד את התחום והעמקנו את ההשקעה באמצעות מענקים, שיתופי פעולה עם גופים נוספים כמו רשות הטבע והגנים ותמיכה בהופעות של אמנים בגנים הלאומיים, מופעי בימות פיס במלונות הקורונה, תמיכה במופעי תרבות ברשויות המקומיות ועוד. אנו רואים את האמנים נאבקים על מנת להמשיך ולשרוד את תקופת הקורונה ויוצאים כעת עם קול קורא חדש, כדי לסייע ולתמוך בהם וברשויות המקומיות".

אמנים, גופי תרבות ורשויות מקומיות: הגישו בקשות למענקים - כאן

מפעל הפיס מופע. ערן בארי,
פרויקטים לאמנים ולרשויות מקומיות/ערן בארי

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully