וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באר שבע אסרה על ניצול בעלי חיים בקרקס

30.1.2006 / 13:53

מועצת העיר קיבלה פה אחד את ההחלטה, שכבר התקבלה בתל אביב והרצליה בעבר. עמותת "אנונימוס", מובילת המאבק בארץ, מברכת

מועצת העיר באר שבע קיבלה לאחרונה החלטה האוסרת ניצול בעלי חיים במופעי קרקס. ההחלטה, שהתקבלה פה אחד, קובעת שבכל חוזה השכרה של שטח עירוני, יצוין במפורש כי השטח לא ישמש למופע קרקס הכולל בעלי-חיים. בשנה החולפת התקבלו בערים תל אביב והרצליה החלטות זהות.

עמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים מנהלת מאבק למניעת התעללות בבעלי חיים בקרקסים מזה 12 שנים. בעמותה אומרים, כי בעלי נחיים המנוצלים במופעי קרקס בהכרח סובלים. "החיות בקרקס כלואות בכלובים צרים ומבודדים כל היום", אומרת נטע כספין, רכזת המאבק בעמותה, "האילוף מבוסס על שיטות אכזריות כמו הרעבה, סימום ומכות חשמל, וכל זה כדי שבעלי החיים יבצעו תרגילים הנוגדים את טבעם וגורמים להם מצוקה, סבל וכאב פיזי".

גבריאלה גוטיס, חברת מועצת העיר באר שבע, אמרה: "קרקס מדראנו, שמרבה להגיע לישראל עם בעלי-חיים, תועד ונענש כאשר התעלל בבעלי-חיים. עם זאת, המצב החוקי במישור הארצי הוא אבסורדי, כי הוא לא מונע ממנו לשוב עם חיות לישראל פעם אחר פעם. הקרקס אף נתפס 'על חם' כשניסה להשתמש בישראל כתחנת מעבר להברחת חיות האסורות לסחר על-פי אמנות בינלאומיות... אנו מקווים כי החלטת עיריית באר-שבע ועיריות אחרות, יעזרו להקטין את המוטיבציה הכלכלית לפגוע בבעלי-חיים. מברזיל ועד אוסטריה, מצרפת ועד סינגפור, מקוסטה ריקה ועד ניו זילנד, העולם אומר 'לא' לפגיעה בחיות לצורכי בידור".

ב"אנונימוס" בירכו על החלטת מועצת העיר באר שבע והביעו תקווה, שערים נוספות יילכו בעקבותיה ובעקבות תל אביב והרצליה.

אנונימוס ואורנה בנאי הובילו את המאבק

הקמפיין הישראלי נגד ניצול חיות בקרקסים נפתח בשנת 1994 והיה הקמפיין הראשון שניהלה עמותת "אנונימוס". ב-1995 הנחה יוסי שריד, אז השר לאיכות הסביבה, את רשות שמורות הטבע לאסור על מופעי קרקס עם חיות בר בישראל. אלא שבמרץ 1997 ביטל המשרד לאיכות הסביבה, בראשות רפאל איתן, את ההנחיה, כנראה בעקבות לחץ של משרדי ההפקה הגדולים. אנונימוס הגיבה במסע הסברה ציבורי נגד ביטול ההחלטה. איתן שינה את עמדתו והודיע כי הוא החליט ליזום חקיקה, אשר תאסור שימוש בבעלי-חיים בקרקסים בישראל. ב-2001 התקבלו בכנסת תקנות שיכלו לפתור את הבעיה, כך אומרים באנונימוס, לו היו נאכפות היטב.

גם חברת מועצת העיר תל אביב, הבדרנית אורנה בנאי, התעמתה בעבר עם קרקס אירופה שהופיע בגני יהושוע, כשנחשפה לתנאי הכליאה של הכלבים במקום. "ראיתי מעל 50 כלבים, כלואים בבידוד בכלובי רשת קטנטנים, ללא יכולת לנוע לחלוטין", סיפרה, "הם כבר היו צרודים מרוב שנבחו ללא הרף. גם הסוסים כלואים לחוד, בתאים קטנים בקרוואן, ללא יכולת לזוז בכלל. זוהי ממש התעללות בבעלי-חיים. אני שמחה לדעת שמראות כמו אלה שראיתי לא יחזרו לתל-אביב, הרצליה ובאר-שבע, ובמסווה של בידור חביב לילדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully