וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריונים תובעים את מחבר "צופן דה וינצ'י"

רויטרס

27.2.2006 / 18:38

2 ההיסטוריונים טוענים שמחבר הספר, דן בראון, העתיק חלקים נרחבים ממחקרם, שלפיו ישו התחתן עם מריה מגדלנה ולשניים היה בן

מחבר הספר "[[צופן דה וינצ'י]]", דן בראון, הופיע היום בבית המשפט ב[[לונדון]], עם תחילתו של משפט שמנהלים נגדו שני היסטוריונים שטוענים שבראון העתיק את מחקרם כדי לכתוב את רב המכר.

ההיסטוריונים ריצ'רד לי ומייקל בייגנט, תובעים גם את הוצאת הספרים שלהם, "רנדום האוס" בטענה ש"הרימה" את "כל המבנה" של המחקר שהופיע בספרם "הדם הקדוש והגביע הקדוש" שפורסם בשנת 1982, והיה רב מכר בפני עצמו.

המותחן הדתי של בראון הודפס ביותר מ-36 מיליון עותקים ברחבי העולם, והרגיז את הכנסייה הקתולית בגלל שטען שישו נישא ל[[מריה מגדלנה]] והביא עימה בן לעולם. תיאוריה זהה הוצגה בספרם של שני ההיסטוריונים.

עורכי הדין של שני הצדדים סרבו לענות לשאלה כיצד עשוי המשפט להשפיע על שיעורי המכירות של "צופן דה וינצ'י" או על צילומי הסרט שנושא את אותו שם, שאולפני סוני מתכוונים להוציא לאקרנים במאי.

ג'ונתן ג'יימס, שמייצג את שני ההיסטוריונים, אמר לבית המשפט כי "דן בראון העתיק מהספר 'הדם הקדוש והגביע קדוש', ולכן הפר את זכויות היוצרים של לקוחותיי באנגליה". הוצאת רנדום האוס, שנמצאת בבעלותה של חברת המדיה הגרמנית ברטלסמן פטרה את התביעה כ"חסרת ביסוס", והצליחה באוקטובר האחרון לבטל חלק ניכר מהתיק.

מומחים טוענים ששמו של גיבור ספרו של בראון, סר לי טיבינג, הוא היפוך אותיות של שמות שני ההיסטוריונים. מחבר שלישי של המחקר, הנרי לינקולן, החליט שלא להשתתף בתביעה.

באוגוסט האחרון זכה בראון בתביעה נגד הסופר לואיס פרדו, שטען כי "צופן דה וינצ'י" העתיק חלקים משני ספריו "בת האלוהים" ו"מורשת דה וינצ'י". פרדו תבע 150 מיליון דולר, וביקש מבית המשפט לחסום את הפצת הספר והעיבוד הקולנועי, בכיכובם של טום הנקס ואודרי טוטו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully