וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת מחסום WATCH תוצג במקום חלופי בב"ש

5.4.2006 / 18:40

העירייה ביקשה למנוע את הצגת התערוכה במרכז פדגוגי השייך לה וביהמ"ש העליון אישר הקביעה. התערוכה תוצג בהיכל התרבות השייך להסתדרות

בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש ארגון "נשות מחסום WATCH" על החלטת בית המשפט המחוזי בבאר שבע, וקבע כי אין הוא מתערב בהחלטתו של ראש העיר באר שבע, יעקב טרנר, שביטל את האישור שנתן לארגון להציג תערוכת צילומים ב"מרכז מורים פדגוגי" בעיר.

השופטים, עדנה ארבל, מרים נאור ואליקים רובינשטיין, קבעו, כי העירייה פעלה על פי הסמכות המוקנת לה, שלא לאשר תערוכה במבנה עירוני חינוכי. עם זאת, פסק בית המשפט כי באופן עקרוני צריכה העירייה לאפשר "חופש הבעת הדעות השונות... בשטחי ציבור ברשות המקומית".

במהלך הדיון ניסה בית המשפט לפשר בין הצדדים והציע שהתערוכה תוצג בהיכל התרבות בעיר, אך הארגון דחה את הפשרה. רק לאחר שניתן פסק הדין, הגיעו הצדדים להסכמה על הצגת התערוכה במקום.

מהארגון נמסר: "בשבוע האחרון נתקלנו בניסיון של איש הצבא בדימוס, יעקב טרנר, לנצל לרעה את מעמדו, ולהתערב בהצגת תערוכת צילומים המשקפת את המציאות הקשה של הפלסטינים במחסומי הצבא ברחבי הגדה המערבית. אנו נמשיך להיאבק על זכותנו כאזרחיות לעקוב ולמחות נגד הפרות זכויות אדם, ולחשוף את המידע והתיעוד לציבור בישראל ובעולם, כפי שראוי שיתאפשר במדינה דמוקרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully