וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירי ניו יורק: חוק הגרפיטי מנוגד לחוקה

רויטרס

26.4.2006 / 14:12

קבוצת צעירים תבעה את עיריית ניו יורק, בטענה שהחוקים הנוקשים החדשים נגד "אמנות הגרפיטי" מגבילים את חופש הדיבור

שבעה אמנים צעירים הגישו תביעה אתמול נגד עיריית [[ניו יורק]], בטענה כי החוקים הנוקשים החדשים כנגד הגרפיטי מפרים את זכותם החוקתית ל[[חופש הדיבור]]. הקבוצה, בתמיכתו של מעצב האופנה מארק אקו, אומרים שהעירייה הלכה צעד אחד רחוק מדי כשאסרה על צעירים מתחת לגיל 21 להחזיק ברשותם מיכלי ספריי וטושים בעלי ראש רחב.

עו"ד גבריאל טוסיג, המגן על עיריית ניו יורק, אמר כי החוק, שנכנס לתוקף בתחילת השנה, "מאזן היטב בין התיקון הראשון לחוקה לגבי חופש הדיבור, לבין הצורך להשתלט על מגיפת ה[[גרפיטי]]". עמדת העירייה היא כי ההתנהלות המשטרתית התוקפנית, שנאבקת גם בתופעות ונדליזם קטנות ושוליות, יוצרת את המסר המבוקש – שלא תורשה כל עבירה על החוק. העירייה טוענת כי הטקטיקה הזו סייעה רבות בהורדת שיעורי הפשיעה.

חבר מועצת העירייה פיטר ולון, שקידם את החוק וניהל כמה מאבקים מול אקו בגללו, האשים את מעצב האופנה בניצול מכוון של חופש הדיבור על מנת לקדם את משחק הוידאו והמותג שלו.

לדברי ולון, מטרתו היא למחוק את הדימוי המפוקפק של העיר משנות השבעים והשמונים, שבהן כתובות גרפיטי, גסות לרוב, כיסו את קרונות הרכבת התחתית ורבים מהבניינים. "הגרפיטי שוב בעלייה. מהללים אותו שוב. כבר אין לנו כל כך הרבה שוטרים כפי שהיו, ואלו שיש לנו מתרכזים בטרור".

אקו לחלוטין לא מסכים. "כל בן 18 יכול לקנות סיגריות, להצביע ולהתגייס לצבא", אמר, "אבל אסור לו לקנות פחית של ספריי במנהטן. זה מטופש". המאבק בינו לבין ולון החל בשנה שעברה, כשאקו השיק משחק וידאו שעסק בגרפיטי, ומאוחר יותר קיבל אישור להקים מעין [[מיצג]] שכלל גרפיטי על דגמים של קרונות רכבת תחתית שהוצג ברחוב. ולון טען כי המיצג הוא ניסיון לקדם את מכירות משחק הוידאו.

התביעה מאשימה את ולון ואת ראש העירייה, [[מייקל בלומברג]], כי הם "הכריזו מלחמה כנגד אמנות הגרפיטי ואמניו, שנובעת מהסלידה האישית שלהם מצורת האמנות הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully