וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: ארבע שנות מאסר לסופר והפוליטיקאי ג'פרי ארצ'ר

19.7.2001 / 21:34

לורד ארצ'ר הורשע בעדות שקר ושיבוש הליכי משפט; בשנת 97' זכה בתביעת דיבה כנגד עיתון, בהסתמך על אליבי כוזב; אשתו, ליידי ארצ'ר, עומדת לצידו; הסופר, סגן יו"ר מפלגת השמרנים לשעבר, הרוויח מיליונים מהספרים שכתב

הסופר הבריטי הנודע, לורד ג'פרי ארצ'ר, נידון לארבע שנות מאסר לאחר שנמצא אשם במתן עדות שקר ושיבוש הליכי משפט.

האישומים נגד ארצ'ר, סגן יו"ר מפלגת השמרנים לשעבר, נגעו למשפט דיבה שניהל בשנת 87' כנגד העיתון "דיילי סטאר". ארצ'ר ניצח אז במשפט וזכה בפיצויים של חצי מיליון ליש"ט, לאחר שתבע את העיתון, בגלל שדיווח כי ארצ'ר קיים יחסי מין עם זונה.

במשפט שהסתיים בימים אלה הוכח כי ארצ'ר ביקש מחברו, טד פרנסיס, לתת לו אליבי כוזב בקשר למקום הימצאו בלילה בו נטען שבילה עם הפרוצה. "תפירת" האליבי הכוזב, שהתגלה מאוחר יותר ושהביא לזכייתו במשפט הדיבה, מהווה, כאמור, עבירה של שיבוש הליכי משפט. חברו דאז, טד פרנסיס, זוכה במשפט מהאשמות דומות שהוגשו נגדו.

שריר לא זע בפניו של ארצ'ר, כשהקריא השופט את גזר הדין ואמר: "אני לא מכיר, מנסיוני האישי או בתקדימים מתועדים, עבירות כל כך רציניות בתחום שיבוש ההליכים ועדות שקר". בנוסף לעונש המאסר, ישלם ארצ'ר קנס של 175 אלף ליש"ט. פרקליטו מסר כי הוא מתכוון להגיש ערעור על תוצאות המשפט. המשפחה עמדה לצידו במהלך המשפט. אשתו, ליידי ארצ'ר, הודיעה שהיא תומכת ומצדדת בו, חרף בילויו הלילי עם הפרוצה.

עם כל זאת, נראה כי תואר האצולה של הסופר המפורסם לא יישלל ממנו. "אין תקדים של מקרה בו תואר אצולה שניתן לכל החיים נשלל מאדם, גם בגלל הרשעה פלילית. רק בגידה יכולה להיות עילה לכך", אמר דובר בית הנבחרים.

לורד ארצ'ר הפך למיליונר בזכות ספריו המצליחים (ביניהם הרומן "קין והבל"). בגיל 29 היה לחבר הפרלמנט הצעיר ביותר. בצעירותו היה חבר במשלחת הבריטית לאולימפיאדה כאצן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully