וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא היום: רדיו!

אתי שכטמן

31.7.2006 / 17:40

שני אירועים יזכירו לנו את הימים ההם, בהם בהינו במשהו שלא זז ולא היה בו צביקה הדר, ובכל זאת סמכנו עליו שיספר לנו הכל

בימים בהם כולנו מחוברים באינפוזיה למסך הטלוויזיה, ושותים חדשות ומידע כמו מים, שני אירועים מציעים לנו להיזכר בימים בהם עזריה רפפורט היה אלוהים, והרדיו היה הכביש המהיר ביותר של המידע שהגיע לביתנו.

במסגרת יריד "חוצות היוצר" בירושלים תחגוג רשות השידור 70 שנה ל"קול ישראל", ובחולון תיערך תערוכת "ימי הרדיו" שתסקור את התפתחותו של המדיום לאורך השנים.

ב"חוצות היוצר" בבריכת הסולטן, יוצב אולפן שקוף ממנו ישודרו תוכניות הרדיו המרכזיות של רשת ב' ורשת ג'. בנוסף יוכלו באי היריד להאזין להקלטות המקוריות של השידורים ההיסטוריים שהתרחשו בארץ. היריד ייפתח ב-8 באוגוסט וייסגר ב-19 באוגוסט.

מ"קול ישראל" נמסר: "יריד חוצות היוצר הוא חוויה תרבותית ענפה המשלבת בין אומנים חזותיים לאמנות ישראלית ובינלאומית. קול ישראל שמח להשתמש בבמה הזאת לציון שיא חגיגות ה-70 הנחגגות השנה".

תערוכת "ימי הרדיו" בגלריית החווה בחולון, תיתן הזדמנות לדור הצעיר לערוך היכרות עם הרדיו הישן, והתרפק על הימים בהם "הכל היה יותר פשוט".

התערוכה תציג מקלטי רדיו עתיקים וחפצים הקשורים למדיום דוגמת רמקולים, פטיפונים ישנים ותקליטים. בגלריה תוקם תחנת רדיו פעילה שתאפשר למבקרים לחוות שידור חי באולפן אמיתי ובנוסף, תקים אגודת חובבי הרדיו אולפן שידור שלהם ותצוגה מיוחדת הקשורה לפעילות האגודה.

בין המכשירים הנדירים: המשדר המקורי של לח"י ממנו שידרה גאולה כהן בימי המנדט הבריטי בארץ-ישראל, מפתח מורס של מרקוני, מי שפיתח את מכשיר הרדיו לכלי תקשורת המוני, רדיו בצורה של טלפון עתיק, רדיו בצורת מנורה שנדלקת עם פתיחת המכשיר, מכשירי רדיו ראשונים למכוניות של מוטורולה שנשאו את השם האלמותי: "מוטור-לה-לה-לה". התערוכה תפתח ב-15 באוגוסט ותיסגר ב-30 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully