וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונה ליזה הייתה אמא טרייה בעת שצוירה

27.9.2006 / 10:35

חוקרי אמנות מיפו את הציור, וגילו כי הדמות המסתורית היתה נשואה לסוחר מפירנצה ואמא לחמישה ילדים. בחורה עם שאיפות

ה[[מונה ליזה]], האישה המיסתורית שהונצחה בציורו של [[ליאונרדו דה וינצ'י]] מהמאה ה-16 ילדה את בנה השני זמן קצר לפני ששימשה מודל לאחד הציורים המפורסמים בתולדות האמנות, כך טוען חוקר אומנות צרפתי.

הממצא התגלה על ידי צוות חוקרים קנדי שהצליחו לראשונה לחדור באמצעות טכנולוגיית [[אינפרא-אדום]] תלת מימדית דרך שכבות הציור השונות, משימה שחוקרים לפניהם לא צלחו.

ברונו מוטין מהמרכז למחקר ושחזור של מוזיאוני צרפת אמר כי בבחינה מדוקדקת התגלה כי שמלתה של המונה ליזה הייתה מכוסה בצעיף שקוף ודק. "סוג כזה של שמלה היה נפוץ בתחילת המאה ה-16 באיטליה בקרב נשים שהיו בהריון או שילדו זמן קצר לפני כן. הדבר מעולם לא התגלה, כיוון שתמיד הציור נחשב כהה מדי כדי לחקרו לעומק". מוטין הוסיף, כי "אנחנו יכולים לומר היום שליאונרדו דה וינצ'י צייר את הציור כדי להנציח את לידת בנה השני של האישה, מה שמסיע לנו לקבוע כי תאריך ציורו נע סביב 1503".

האישה זוהתה כליזה גרדיני, אשתו של סוחר מפירנצה בשם פרנצ'סקו דה ג'וקונדו, לו ילדה חמישה ילדים. מוטין אמר עוד כי בניגוד לאמונה הרווחת, ליזה לא ישבה בשיער פזור ודיגמנה לדה וינצ'י, כי אם חבשה מצנפת, ממנה מבצבצות רק קווצות שער בודדות. "אנשים חושבים שהמונה ליזה פיזרה את שיערה בחופשיות על כתפיה. הדבר הפתיע מאוד את ההיסטוריונים, מכיוון שבתקופת הרנסנס הדבר היה מאוד לא מקובל לנשים במעמדה של המונה ליזה", דברי מוטין.

החוקרים טוענים שהציור מצוייר בשכבות דקות מאוד, וזוהי טכניקת ציור נדירה שנראית כמעט רק בציוריו של דה וינצ'י.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully