וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מתגרדים מזה

רועי ירושלמי

16.10.2006 / 13:07

המחירים כרגע בשיאם. הצטרפו לאוולין הגואל, רונה לי ודנה עדיני, ולכו על מציאות וינטאג' בחנויות יד שנייה

חג שמחת תורה שאך חלף לו הוא ללא ספק החג שהכי מבאס את חובבי השופינג, שכן הוא מסמל יותר מהכל את סופה של תקופת הסיילים ההיסטרית. את המדפים העצובים של רשתות השיווק פוקדים בגדי החורף היקרים, שבאופן אבסורדי מאלצים את מרבית העם היושב בציון לקנות מעיל דווקא באביב, עם תחייתה של עונת ההנחות.

מכיוון שכך, וצרכנים רבים יבלו את החודשיים הקרובים בהתאפקות רבתית עד בוא הסיילים, אין עיתוי מזה, לסיבוב חנויות יד שנייה.

למרות כל האטרקציות המגולמות בז'אנר זה, שבאות לידי ביטוי בעיקר במחיר ובתרומה לסביבה (מחזור בגדים קיימים על פני ייצור חדשים וכיו"ב), חלק ניכר מהטוקבקיסטים מביע פעם אחר פעם אי – אמון בכל ג'אז הוינטג' הזה. המילה "מסריח" על שלל נגזרותיה היא לרוב שכיחה מאד בקרב מקישי מקלדות נמרצים אלה. רק שטעות נופלת בחלקם של המחזיקים בדעה קדומה זו, שכן יותר ויותר חנויות יד שנייה נוהגות לנקוט בכיבוס כסאחיסטי במיוחד של פריטי הלבוש שקיבלו לחנויותהם לפני המכירה.

לאחר דעיכה זמנית של סצנת היד השנייה התל אביבית, לפני כשלוש שנים, בימים אלו ישנה תחייה חדשה, המתבטאת בחנויות חדשות (ונקיות יותר, כן?) ובהיצע רב יותר, העונה לצרכיהם של שלל הלקוחות. בניגוד לדימוי הרוקיסטי – מוזנח משהו של הכוכבים המזוהים עם בגדי היד שנייה, כיום אפילו סלבריטאיות מהסוג הזוהר והנכון החלו לאמץ בחום את כל העניין. הגדילו ועשו בנות הקאסט של הדרמה-היומית-עאלק "השיר שלנו" אניה בוקשטיין ורונה – לי שמעון, שנוטות ללבוש לרוב פריטים בעלי ניחוח וינטג'י וכמובן דנה עדיני הנסיכית.

בנוסף למחירים הזולים, מרבית החנויות מקבלות בשמחה בגדים של לקוחות מביתם, כך שמלבד האפשרות להחליף בגדים (בתאום מראש, כמובן) עם שלל הגבירות הנזכרות לעיל, ישנה כאמור האופצייה לסחר חליפין על פני תשלום במזומנים.

מיפוי מתחמים

מרבית חנויות היד השנייה ממוקמות בשני סמי – מתחמים השולחים אט אט גרורות סביבה. הראשון והותיק מבין השניים הוא השינקנאי. על הרחוב עצמו שוכנת "אובססיה" הותיקה, היפהפיה והדי יקרה יחסית לז'אנר, שמתמחה בוינטאג' מיינסטרימי וממבחר מוצלח הן לבנים והן לבנות. בשני צדדיו של בניין מספר 38 דרות להן בכבוד שתי חנויות יד שנייה, "שתיים" הפופולרית בקרב יושבי האיזור (מי אמר אוולין הגואל ולא קיבל?) ו"גולואז" הקטנטנה, שנפתחה מחדש ממש בימים האחרונים.

בעוד ש"שתיים" ידועה בעיקר בזכות סחר החליפין העירני החל בין לקוחות החנות ובזכות המבחר העדכני – וינטג'ופילים: זה לא המקום בשבילכם. "גולואז" לעומתה, מהווה בוטיק אנין יותר, בו יש דגש על האיכות והייחוד על פני הכמות. כך או כך, המחירים לא יקרים ושווה לקפוץ אם אתם בסביבה.

לטובת וינטג'ופילים אמיתיים, מציעה שושי, לשעבר "אובססיה" וכיום "נונה" מבחר רב של שמלות נדירות וייחודיות, משנות החמישים ואילך. היתרון הגדול של החנות היא ללא ספק מכונת התפירה של שושי החביבה, שמתקנת ומסדרת במקום את השמלות ושאר פריטי הלבוש עבור הקונים המאושרים, וזאת ללא תשלום נוסף.

חולצות אדידס עתיקות

רחוב תל אביבי נוסף שמתחזק עם אוצרות יד שנייה, הוא טשרניחובסקי. בלי יותר מדי רעש, ומלבד חנויות היד השנייה "אשת חיל", "אהבה שנייה" וחנות נוספת ללא שם בפינת רחוב מכבי, נפתחו ברחוב שלל מסעדות, בתי קפה ואף חנות לספרי עיצוב ואופנה, שהפכו את הרחוב בעל האופי המנומנם לססגוני מחד ואקסלוסיבי מאידך. במילים אחרות, העם הרב הפוקד את שינקין טרם עלה על המבחר האלטרנטיבי כאן, מה ששומר על אופיו השליו של הרחוב גם בימים אלו.

סביר להניח שבנים התרים אחר שלל סווצ'רים של אדידס ושאר מותגי ספורט, ימצאו את מבוקשם ב-"אשת חיל" שממוקמת בתחילת הרחוב. מלבד שלל פריטים מהסבנטיז, נערכת כאן מכירה אטרקטיבית של שלל בגדים בוהמיניים שמחיריהם נעים בין 10 ל-20 ש"ח.

ברחוב רש"י האנכי לטשרינחובסקי, חנכה לפני כחצי שנה דפנה, פליטה נוספת של החנות "אובססיה", בר-בית קפה- חנות יד שנייה ראוייה גם כן – "אהבה שנייה". בדומה ל"מחתרת", המ?כ??ה הוינטג'ית הממוקמת ממולה של החנות ומציעה הכל מהכל אך במחירים די יקרים, כאן ישנה הקפדה על וינטאג' צבעוני מחד ועל טווח מחירים חברותי מנגד. מותגים קשה יהיה למצוא כאן, אך מזוודה קטנה ותכולה של "אייר פראנס", הישר משנות השבעים, אפשר גם אפשר.

אחרונה חביבה היא "אדרת", בוטיק הוינטאג' ברחוב בוגרשוב. בדומה ל"שתיים", גם כאן מתנהל סחר חליפין עירני בין הלקוחות לחנות. מקרב החנויות, זוהי ללא ספק הזולה מבין כולן וגם היחידה שבה ניתן כמעט תמיד למצוא תוך כדי נבירה שלל מותגים ומותגי על - רק בשבוע האחרון נצפו להן זוגות של ג'ינסי דיזל מקוריים בפחות ממאה שקלים, למשל. שווה, לא?

אשת חיל, טשרניחובסקי 3, תל אביב. 03-6201256
גולואז, שינקין 38 תל אביב.03-5252866
שתיים, שינקין 38 תל אביב. 03-6292887
אהבה שנייה, רש"י 17, תל אביב.
אדרת, בוגרשוב 53, תל אביב. 03-6203854
המחתרת, קינג ג'ורג' 16, תל אביב. 03-6204591
חנות ללא שם, טשרינחובסקי 10
אובססיה, שינקין 37, תל אביב. 03-5286475
נונה, תל אביב רח' אחד העם 51/א. 03-6291310

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully