וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלי בארים: נפר חוק ולא נסגור ב-2 בלילה

מיטל אופיר

23.10.2006 / 22:32

טוענים שהצעת החוק רק תפגע להם בכיס ולא תמנע אלימות. אחד מהם: "אין לך ברירה, אי אפשר להתפרנס משלוש שעות ביום"

אתמול אושרה בוועדת שרים הצעת החוק של ח"כ רוחמה אברהם, לפיה יש לסגור את כל הבארים עד 2 בלילה. הנפגעים העיקריים מההצעה הזו הם כמובן בעלי הפאבים, שאמרו היום לוואלה! חדשות שהם מעדיפים לספוג את הקנסות, ולפתוח את העסקים גם אחרי שעת העוצר.

"אין לך ברירה, אי אפשר להתפרנס משלוש שעות ביום", אומר סטפן, מנהל הפאבים "ג'ון-דו" ו"רוזה פארקס" בתל אביב. "מי שסוגר בשתיים, באחת בלילה כבר לא נכנסים אליו", אמר. עודד "שורש" טל, מנהל פאב ה"פיטרייה" בקיבוץ דן, מסכים איתו: "אין לי ספק שאני אהיה מוכן לספוג את הקנסות. הקהל שלי יותר חשוב לי. אם אנחנו מרגישים שהצדק עמנו, זה ממש לא משנה".

ח"כ אברהם טוענת שסגירת הפאבים תצמצם באופן משמעותי את האלימות. בעלי הפאבים אומרים שהדבר היחיד שיצטמצם הוא הכיס שלהם. "אותם אנשים שהם אלימים כרגע, יעברו להיות אלימים בשעות אחרות, או פשוט יעברו להיות אלימים בסיטואציות אחרות או במקומות אחרים", אומר עודד טל. הפתרון, לדעתם, טמון בחינוך. אמיר ימטוביץ' מה-"mitch" בראשל"צ אמר כי הוא "מציע לאנשים שיושבים בכנסת להשקיע בחינוך, בשיקום נפגעי תאונות דרכים, ובלימוד אנשי עסקים איך להפעיל את הפאבים בצורה כזאת שלא תהיה אלימות מראש".

תרבות הבילוי הישראלית לא נועדה לסינדרלות. אנשים מתחילים לבלות מאוחר, וגם הולכים לישון לקראת בוקר. "בחו"ל פאבים נסגרים בשעה 12 בלילה, אבל שם גם שגרת היום של הבנאדם היא אחרת, אמר ימטוביץ'. "אני מאוד מקווה שתרבות האלכוהול שלנו תגיע באמת למצב שב-12 בלילה כולנו נלך לישון, אבל אם החוק יעבור, יצא שכל תרבות הבילוי שלנו שקשורה באלכוהול תימחק, וזה משהו שאני בטוח שגם הגברת אברהם לא רוצה. לדעתי זו טעות. אנשים כן צריכים את הפורקן, את הבילוי, הלוואי שזה היה כמו באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully