וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקניקיה משוגעת

דפנה ארד

25.10.2006 / 16:21

רגע לפני השטיח האדום באולם קודאק, במאי "אדמה משוגעת" דרור שאול מביים פרסומת לזוגלובק. הקונספט: נקניק מוסיף המון

במאי הסרט "אדמה משוגעת" דרור שאול, שהוא וסרטו נבחרו לייצג את ישראל בתחרות "הסרט הזר הטוב ביותר" באוסקר האמריקאי, עובד היום על הפקה חדשה שתשודר בקרוב בטלויזיה. פרסומות לנקניקיות של זוגלובק.

שאול ידוע בזכות הסרטים שביים, "מבצע סבתא", "סימה ועקנין מכשפה" וכאמור "אדמה משוגעת", אבל מסתבר שהוא ביים גם כמה מהפרסומות הזכורות בשנים האחרונות - הפרסומת לבורקס "שלושת האופים" עם זאב רווח (מיאו.. חתולה), קמפיין ה"ביישנים" של האגודה למלחמה בסרטן וקמפיין מרץ לבחירות האחרונות, של זרמון-גולדמן.

גם הפרסומת לזוגלובק מתארת דרמה משפחתית, הפעם לפני ארוחת הערב. הילדים לא מרוצים מהבישולים של אבא; או אז, בסצינה סוחטת דמעות, מגיע הדוד הטוב (דני שטג), נכנס למטבח, מוציא נקניקיות של זוגלובק, ומשדרג את הארוחה שהכין אבא.

לבסוף, לאחר שכל המשפחה נהנית מהבליסה, האב טועם ואומר: "יו! איזה טבח אני". הפאנץ' גורם לכולם להיחנק מצחוק באמצע הביס, ודוד שטג אומר לאבא המצחיקול: "מספר אחת אחי, מספר אחת". חדשני, מרגש, מטמטם, חווית אכילה אחרת.

אני מאוד אוהב פסטרמה

- מדוע אחרי שהוכחת את היכולות שלך בקולנוע אתה ממשיך לעבוד בפרסומות?

"אם הייתי מביים רק סרטים, פעם ב-3-4 שנים, הייתי שוכח איך לביים. בימוי פרסומות, מבחינתי, זה לא רק לצרכי פרנסה. יש כאן הרבה יותר מזה. מדובר באתגר גדול מאוד, לספר סיפור ב-30-40 שניות.

"בעצם זה כמו לעשות סרט של חצי דקה שעובדים עליו כמה שבועות, במקום שעה וחצי שעובדים עליה כמה שנים. חוץ מזה, אני מאוד אוהב פסטרמה, אז בכלל זה מתאים לי."

שאול נמנע מלהגיד אם מחיר העסקתו בפרסומות עלה בעקבות המועמדות לאוסקר לסרט הזר: "כל מקרה לגופו, הבמאים מקבלים נתח שתלוי בתקציב הפרסומת וישנן גם פעמים בהן אנחנו עובדים בהתנדבות."

מנהלת אגף השיווק של זוגלובק, טל לייזר, הסבירה: "בחרנו את דרור שאול לביים את הפרסומת כי התרשמנו מאוד מהנסיון המקצועי שלו. קיבלנו המלצות חמות עליו, נפגשנו איתו והיתה לו תרומה יפה מאוד לתסריט, למהלך הצילומים ולקריאייטיב כולו. החיבור ביננו לבינו, ולבין הצוות של ראובני פרידן היה מצוין."

שאול גם ראה עצמו מתאים לפרסומת הזו: "הם חשבו שאני הכי מתאים לקמפיין הזה, כנראה כי יש כאן שילוב של בימוי שחקנים לקמפיין מאוד-מאוד קולנועי, וגם בגלל שמדובר בקומדיה".

לבד מסרטים ופרסומות, שאול גם יצר כמה קליפים בעבר, אבל שם כנראה לא משלמים מספיק: "עשיתי קליפים בעבר: לדודי לוי, לשפתיים, להיי-פייב. קליפים זה תחום שלא כל כך צמח, התקציבים שם הם של כמה אלפי דולרים. נורא קשה לעבוד בתנאים האלה."

כאמור, ועדה מיוחדת של חברי אקדמיה האמריקאית לקולנוע תצפה במהלך החודשיים הבאים ב-61 הסרטים המועמדים לאוסקר הסרט הזר; מתוכם יעלו חמישה סרטים לגמר - ב-23 בינואר יפורסם אם הסרט "אדמה משוגעת" אכן יתמודד בטקס עצמו. מבין החמישה ייבחר אחד שייזכה בפרס הנחשק, בטקס שיתקיים בפברואר 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully