במקביל להצלחה הטלוויזיונית שרושמת התוכנית "אייל גולן קורא לך" קשה שלא להבחין בכך שמבחינה מוזיקלית, המתמודדים לא מציגים רמה גבוהה במיוחד. הביצוע המשותף של הנבחרת החדשה לשיר "קום בן אדם", הוכיח זאת באופן די ברור. תמונה דומה התקבלה גם בשתי העונות הקודמות. אפשר לייחס זאת לאינפלציה בתוכניות הריאליטי המוזיקלי ואפשר אולי להגיד שהכישרונות הגדולים עדיין מעדיפים לנהור לכיוון התכניות הגדולות "כוכב נולד" ו"דה וויס".
או שיש אפשרות שלישית והמסקנה היא אחרת זה פשוט קשה לסלסל. מאוד קשה. המוזיקה המזרחית סופגת כמעט על אוטומט חיצי ביקורת על הרמה שלה וקל מאוד להשתמש בתוכנית "אייל גולן קורא לך" כדי להוכיח זאת, למרות שהאמת היא בדיוק הפוכה. דרושה מיומנות ווקאלית, וירטואוזיות של ממש, כדי לבצע סלסולים. הסיבה שהזיופים כל כך בולטים לאוזן היא שקל מאוד להחליק בסלסול. זה די דומה לנסיעה במכונית מרוץ על מסלול מלא פיתולים. אלו שמתרסקים הם לא נהגים גרועים - הם פשוט מכוונים גבוה. אין ספק בכלל שהם מסוגלים לנהוג בכבישים הרגילים.
התוכנית של אייל גולן שונה מיתר התוכניות. בעוד "כוכב נולד" ו"דה וויס" הן כמו אולימפיאדה מוזיקלית שמתפרשת על פני מגוון סגנונות, "אייל גולן קורא לך" זה המונדיאל שמתמקד בכדורגל. אגב, זאת אחת הסיבות לאחוזי הרייטינג הגבוהים הפופולאריות העצומה של הכדורגל, סליחה, המוזיקה המזרחית. "אייל גולן קורא לך" מתמקדת בתחום אחד. סביר להניח שאם תהיה תוכנית כישרונות שתתמקד באופרה, התמונה תהיה דומה. נשמע שורה של צווחניות וזייפניות, שאם רק היו בוחרות בסגנון מוזיקלי אחר, היו מדלגות מעל פני רוני דלומי או מיי פיינגולד בקלילות. כשמגיעים זמרים טובים, לדוגמא, מיכאל צידון, זה לא מפתיע לשמוע שהוא מגיע מעולם של פיוטים ושהוא אשכרה למד את זה. הדיוק הדרוש במהלכים הווקאליים שהוא ביצע בשיר "הנשמה" הוא קריטי. החטאה קטנה וזה כבר נשמע כמו זיוף מזעזע. גם השיר שהוא בחר מאוד קשה לביצוע, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שהמבצע המקורי הוא אלי לוזון בשיאו. לכן, גם כשמגיעים מסלסלים ל"כוכב נולד" או "דה וויס" נוצר רושם שהם פחות טובים לעומת מתמודדים אחרים בסגנונות שונים.
הזמר איציק קלה אמר בראיון: "שירים כמו 'אני ואתה' או 'עוף גוזל' הם קלים לביצוע מבחינת הזמר. יש להם מבנה מוזיקלי יפה, אבל זאת לא בעיה לשיר אותם. זמר ששר 'עוף גוזל' לא בטוח יכול לשיר 'הפרח בגני'. אבל מי ששר נכון את 'הפרח בגני' אין לו בעיה לשיר 'עוף גוזל'". עכשיו כשהמטרה הטלוויזיונית הושגה, אפשר כבר לרשום את ההישג הנלווה, הערך המוסף. לא, הכוונה היא לא למציאת זמרת או זמר משמעותי לז'אנר. זה יהיה בונוס - וכמעט נס. הרווח האמיתי מהתוכנית "אייל גולן קורא לך" צריך להיות בכך שלא יהיה יותר זלזול בסלסול.
סינגלים:
חיים דדון / "אל תלכי"
דווקא אחרי שמזג האוויר נרגע והסערה הגדולה חלפה, יוצא חיים דדון עם השיר "אל תלכי". השיר עטוף בכינורות טורקיים ומאפשר לחיים דדון להפגין את כישוריו הווקאליים. והוא מפגין, באבו אבוה מפגין. דדון יורה בארטילריה הכבדה ביותר בכל מה שקשור למהלכים הווקאליים. לעיתים הוא לוחץ טיפה יותר מדי וגם מגזים בסלסולים. למרות זאת, "אל תלכי" הוא השיר החזק והמרשים ביותר שהוציא דדון עד כה.
מאמינים ש"אייל גולן קורא לך" תחזיר את הכבוד לזמר המזרחי? ספרו לנו בפייסבוק