חודש מאי מבשר על תחילתה הרשמית של עונת הקיץ בקולנוע, והקיץ, כמו כל קיץ, מפגיז עם המון סרטים שמנסים כל אחד מהם להיות הכי גדול, הכי מדהים ובעל הריכוז הגבוה ביותר של פיצוצים לדקה. כדי שלא תתבלבלו, הכנו עבורכם מדריך קצר לסרטי הקיץ הקרוב.
"איירון מן 3"
זה כמו: איירון מן. רק עם 3 בסוף.
אחרי שני סרטי סולו, ותפקיד הסולן ב"הנוקמים" סרט הקיץ הגדול ביותר אי פעם לא צריך להציג בפני אף אחד את טוני סטארק וחליפות השריון המעופף שלו, או להסביר למה זה יהיה בלי ספק אחד הסרטים הגדולים של הקיץ. טוני סטארק מתמודד הפעם עם נבל בשם "המנדרין" בגילומו של בן קינגסלי, ובכיסא הבמאי יושב שיין בלאק שכבר ביים את רוברט דאוני ג'וניור ב"קיס קיס באנג באנג" המצוין. ושום דבר מזה לא באמת משנה: זה איירון מן. היריב היחיד שצריך להדאיג אותו בשלב זה הוא חשיפת יתר.
תאריך הפצה בארץ: 2.5
באזומטר: 8.2
כולם הולכים לראות את זה, כמובן, אבל יתחילו להרגיש שאיירון מן טיפה מיצה את עצמו.
"מהיר ועצבני 6"
זה כמו: מופע זיקוקים, רק עם מכוניות במקום גצים.
לא הרבה סדרות סרטים שורדות עד מספר 6, ובוודאי שלא באופן כל כך לא שגרתי: אחרי סרט אחד מצליח, סדרת "מהיר ועצבני" הלכה ודעכה ונראה שעמדה להתפוגג מהעולם, אבל איכשהו הסרט הרביעי היווה קאמבק ענק, הסרט החמישי הצליח עוד יותר, ובסרט השישי הסדרה כבר קיבלה מקום של כבוד כאחד משוברי הקופות הבטוחים של הקיץ. וין דיזל, דוויין ג'ונסון, גל גדות, וכל יתר כוכבי הסרטים הקודמים כולם, אפילו כאלה שהיה נדמה לנו שמתו לפני כמה סרטים חוזרים, והטריילר מבטיח אקשן מוטורי מופרע שמצליח להתעלות אפילו על הסרטים הקודמים.
תאריך הפצה בארץ: 23.5
באזומטר: 8.1
כולם יכבו את המח וילכו לסרט הזה וגם ייהנו ממנו, אבל אחר כך ידברו על סרטים אחרים.
"הנגאובר 3: חוזרים לוגאס"
זה כמו: "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס", אבל אם יהיה לנו מזל אולי הפעם זה לא יהיה בדיוק-אבל-בדיוק-על-המילימטר אותו הדבר. לסרט "ההנגאובר" קראו בארץ "בדרך לחתונה עוצרים בוגאס". לסרט השני, שהיה שידור חוזר מדויק של הראשון, קראו "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק". אך אויה, בסרט השלישי אין חתונה ולא עוצרים בשום מקום, ולכן נאלצנו לחזור לשם הסביר הרבה יותר "הנגאובר". אחרי שהסרט השני היה כל כך דומה לסרט הראשון שאפשר היה פשוט לצפות בראשון עוד פעם ולא לשים לב להבדל, הסרט הסוגר את הטרילוגיה מבטיח כמה חדשני - עלילה חדשה, שלוקחת את החבורה, ובמרכזה זאק גאליפיאנקיס הכוכב ללוס אנג'לס, לטיחואנה, ובסופו של דבר חזרה לוגאס, כדי לסגור חשבונות ישנים מהסרט הראשון.
תאריך הפצה בארץ: 30.5
באזומטר: 6.6
הקומדיה הבולטת של הקיץ? ברור, אבל אחרי הזלזול המופגן של הסרט השני, לחלקנו נמאס.
"העולם אחרי"
זה כמו: "אבדון", רק בכהה יותר.
מ. נייט שמלאן אוהב מסתורין, אבל כבר שנים שהמסתורין הגדול ביותר הוא איך לכל הרוחות הוא ממשיך לעשות סרטים. הבמאי המבריק של "החוש השישי" יצר סדרה של כשלונות מביכים יותר ויותר, שהגיעו לשיא ב"איירבנדר". למה עדיין נותנים לו לעשות סרטים? ולמה וויל סמית, לא פחות, חושב ששמלאן הוא האיש הנכון לביים את הסרט החדש שלו? הסרט עצמו: וויל סמית ובנו בחיים ובסרט, ג'יידן סמית, מתרסקים על פני כדור הארץ הנטוש, אלפי שנים אחרי שכל תושביו בני האנוש התפנו ממנו, ועליהם לשרוד בסביבה העוינת שבה הכל מנסה לאכול אותם.
תאריך הפצה בארץ: 6.6
באזומטר: 4.3
הסרט נראה מסקרן, אבל שמו של שמלאן מעורר הרבה, הרבה חשש.
"פלאות"
זה כמו: עליסה, בלי הארץ.
אבי נשר הוא הבמאי המצליח ביותר של הקולנוע הישראלי בלי תחרות, היחיד שכל סרט חדש שלו מאז "סוף העולם שמאלה" הוא או להיט, או להיט גדול. קל להאשים את נשר בנוסחתיות (נוסטלגיה+לסביות=רווח), אבל "פלאות" נראה שונה ומעניין: אמן גרפיטי (אורי חזקיה) מסתבך בפרשיה בלשית עם חוקר פרטי (אדיר מילר), רב עם או בלי כוחות מסתוריים, יובל שרף, ואנימציה.
תאריך הפצה בארץ: 6.6
באזומטר: 8.2.
נראה כמו סרט שישלים הרבה משפטים שמתחילים ב"אני לא אוהב קולנוע ישראלי, אבל".
"האויב בתוכנו סטארטרק"
זה כמו: לא "מסע בין כוכבים", זה מה שבטוח.
לטרקים, חובבי "מסע בין כוכבים" רגשות מעורבים בנוגע לסרטי "סטארטרק" החדשים, בבימוי ג'יי. ג'יי. אברמס. מצד אחד, זה הפך את הסדרה לפופולרית וקופתית יותר מאי פעם. מצד שני, זה כבר לא נראה כמו "מסע בין כוכבים". הטריילרים המפוצצים של הסרט החדש מציגים טונות של אקשן, הרס, ובנדיקט קמברבץ' ("שרלוק") כנבל מאיים במיוחד. בקיצור, כל מה שאפשר לצפות ממנו מסרט-קיץ, ובכמויות גדולות... ורק דבר אחד חסר: שמץ של האנטרפרייז, מסעות בחלל, "שגר אותי, סקוטי" או כל דבר אחר שקשור ל"סטאר טרק" המוכר. כמובן, כל זה לא יפריע למעריצי הסדרה לנהור לקולנוע בשניה שבה הסרט הזה נוחת. וגם למיליונים אחרים.
תאריך הפצה בארץ: 13.6
באזומטר: 9.1.
כן ספוק לא ספוק, כן חאן לא חאן, זה נראה גדול.
"האשליה"
זה כמו: במקרה הטוב "יוקרה". במקרה הרע צ'יקו ודיקו.
במופע הקסמים האדיר ביותר אי פעם, רביעיית קוסמי במה מבצעת פעלול מדהים במיוחד, שבמסגרתו הם פורצים לבנק שנמצא אלפי קילומטרים מהם ומחלקים את השלל לקהל. זה, כמובן, משמח עד מאוד את הקהל, אבל משמח פחות את המשטרה. איך לכל הרוחות הם עשו את זה? ומה התכנית האמיתית שלהם? התשובה יכולה להיות או מתוחכמת מאוד או אידיוטית מאוד, אין אפשרות אחרת. ואמנם הסטטיסטיקה אומרת שהאפשרות של "אידיוטית" סבירה יותר, אבל צריך לשמור על אופטימיות. צוות שחקנים מרשים שכולל את ג'סי אייזנברג ("הרשת החברתית"), מורגן פרימן, וודי הארלסון ומייקל קיין הופך את הסרט למסקרן עוד יותר.
תאריך הפצה בארץ: 13.6
באזומטר: 7.8
ובמגמת צמיחה ככל שיותר אנשים רואים את הטריילר המסקרן.
"איש הפלדה"
זה כמו: סופרמן. כמו שסופרמן צריך להיראות. כנראה.
סופרמן הוא בעיה. הוא גיבור-העל הראשון והמפורסם ביותר בעולם, אבל דווקא את תור הזהב של גיבורי העל בקולנוע הוא פספס. בעוד ספיידרמן, באטמן ורבים אחרים חוגגים, סופרמן צלע למסכים רק עם "סופרמן חוזר" המאכזב של בריאן סינגר. הקיץ הזה הוא סוף סוף יחזור לקולנוע באופן הענק ההולם אותו או לפחות, כך זה נראה. זאק סניידר, שיודע לעשות סרטי קומיקס יפהפיים ("300", "השומרים") מביים; כריסטופר נולאן האיש מאחורי טרילוגיית "האביר האפל" - מפקח מגבוה, כמפיק. הנרי קאוויל ("הטיודורס") הוא איש הפלדה. השמועות גורסות שמדובר בנוק-אאוט, ושנולאן יעשה עם סופרמן את מה שעשה עם באטמן בשעתו שליטה מוחלטת בעולם גיבורי העל. והטריילר מהמם.
תאריך הפצה בארץ: 20.6
באזומטר: 9.8
מרגישים משהו גדול באוויר.
"בית ספר למפלצות"
זה כמו: "מפלצות בע"מ" פוגש את "נקמת היורמים".
אולפני פיקסאר הם אולפן האנימציה המעולה בעולם, אבל הם כבר לא מושלמים כמו פעם, וחלק חשוב מהסיבה הוא הנכונות המפתיעה שגילו לאחרונה להנפיק סרטי המשך. אנחנו רוצים עוד יצירות מופת כמו "למעלה", "משפחת סופר-על" ו"וול-E", אבל לא חייבים "מכוניות 2" או "מוצאים את נמו 2". לכן הסרט החדש שלהם השנה, פריקוול ל"מפלצות בע"מ", לא מעורר את אותה התלהבות כמו סרט חדש. ובכל זאת, פיקסאר זה פיקסאר, ובכל זאת מדובר כאן במייק ווזאבסקי וסאלי, שתיים מהדמויות החביבות ביותר שלהם. הפעם הסרט עוסק בהרפתקאותיהם בצעירותם, בעודם סטודנטים באוניברסיטה למפלצות של מונסטרופוליס. בטח יהיה כיף.
תאריך הפצה בארץ: 20.6
באזומטר: 7.5
כי זה פיקסאר, למרות הכל.
"וושינגטון על הכוונת"
זה כמו: "המטרה: הבית הלבן". בדיוק.
הפרומואים לסרט הזה יגרמו להרבה אנשים להרים גבה. לא ראינו את הסרט הזה הרגע? וקראו לו "המטרה: הבית הלבן"? כמו שכבר קרה פעמים רבות בעבר ("ארמגדון" ו"פגיעה קטלנית", למשל), שני סרטים הוליוודיים עם עלילה דומה להפליא יוצאים באותה השנה. ב"המטרה: הבית הלבן" השתלטו טרוריסטים על הבית הלבן וחטפו את הנשיא וצוותו, וגיבור אחד ניסה לחלץ אותם, מת לחיות-סטייל. ב"וושינגטון על הכוונת"... קורה בדיוק אותו הדבר. הפעם מדובר בסרט של רולנד אמריך, המתמחה בהשמדה המונית בכלל ובהשמדת הבית הלבן בפרט ("היום השלישי", "2012") כך שאפשר לצפות לתקציב גדול יותר, אפקטים גרנדיוזיים יותר ופיצוצים גדולים יותר. צ'אנינג טייטום הוא הגיבור, ג'יימי פוקס הוא הנשיא.
תאריך הפצה בארץ: 27.6
באזומטר: 5.7
בסרט הזה כבר היינו.
לאיזה סרט קיץ אתם הכי מחכים? ספרו לנו בפייסבוק