החתול השחור שעבר בין מרגלית צעני למנהלה האישי אסף אטדגי לא היה סוד. כבר כמה חודשים שאפשר היה לשמוע בתעשיית המוזיקה שהיחסים בין השניים אינם כתמול-שלשום, ואפילו רחוק מאד מכך. בהתחלה, הלחשושים האלו היו מוזרים ומעוררי חשד, משום שהשניים שידרו זוגיות מקצועית למופת. אטדגי כתב בעבורה את אחד הלהיטים הגדולים שלה, "עץ ירוק מפלסטיק", אחד השירים המושמעים בישראל בשנים האחרונות ועל פי נתוני אקו"ם, השיר העברי המושמע ביותר בשנת 2009. בכלל, נראה היה שאשת הברזל המסלסלת נותנת את אמונה באטדגי, שניהל אותה במשך חמש שנים. רק במוצאי שבת האחרונה, למשל, הוא עמד לצידה בהופעה המסובכת והטעונה בעצרת המחאה בבאר שבע והיא שידרה עסקים כרגיל.
עוד כותרות בפרשת מרגול:
מרגול מכחישה כל קשר לפרשה
הקולגות מקווים שמרגול תצא מזה בלא כלום
מרגול במחאה: שריקות בוז בהופעתה בבאר שבע
פרשת מרגול: דברו על זה בפייסבוק שלנו
למרות זאת, מי שמכיר את מרגול יודע שהיא מעדיפה לטפל בכביסה המלוכלכת בבית. עתה, כשהמשטרה מעורבת, כל הלכלוך יוצא החוצה ויש לא מעט ממנו. אחת הסיבות לכך היא שמרגול היא לחלוטין תוצר של תעשיית הסלסולים הישנה. היא עבדה עם המפיקים והאמרגנים הוותיקים לפי קודים שהיו מקובלים באותם ימים. כך למשל, אלי בנאי, האמרגן הראשון שלה ומנהלה המיתולוגי של זהבה בן, היה מגיע עד אליה הביתה כדי להעביר לה ישירות כספים שהרוויחה בהופעות. לאחר מכן נפרדו דרכיהם. מרגול הבינה שעדיף לה לבד.
בשנים שחלפו, מרגול פילסה לעצמה את הדרך ולמרות ששיתפה פעולה עם מפיקים שונים, היא הקפידה להישאר תלויה בעצמה. הפה הגדול שלה הפך אותה למי שהיא. היא הציגה דמות אסלית בעלת שפה ייחודית, השפה שהפכה אותה לדמות ססגונית והביאה לה את התכנית "מרגול" בהנחייתה ששודרה בימים הראשונים של ערוץ 2. חשוב לומר שהתוכנית הזו התרסקה. נדרש מהפך חברתי שלם במדינת ישראל כדי לאפשר למרגול את התפקיד היוקרתי ב"כוכב נולד".
פיה של מרגול, שהונע מדלק רגשות הקיפוח, הוא זה שהפך את דבריה על המחאה החברתית לחומר נפץ והוא גם זה שמשך אליה את תשומת הלב בפרשייה הנוכחית. מרגול היא אמנם כוכבת מפורסמת בערוץ 2, אבל התגובות למעצרה, שלוו בחלקן בשמחה לאיד, נובעות מהעובדה שסוף סוף אפשר ללעוג לה והיא תוכל להשיב רק באמצעות עורך דין.
מהצד השני ישנו אסף אטדגי, דמות שנויה במחלוקת בעולם הים תיכוני. אין לו תפקיד מוגדר והקרדיט שלו נע בין יוצר לבין מנהל אישי ומפיק. ברזומה שלו רשומים כמה וכמה ניסיונות להיכנס לתעשייה ללא הצלחה, עד שחידש את הקשר עם עמיר בניון. אטדגי עבד עם בניון על האלבום "ניצחת איתי הכל" ולאחר מכן השניים כתבו שירים לגידי גוב באלבום "בקצה ההר". זה הספיק לאטדגי כדי להיכנס לתקופת הזוהר של המוזיקה הים תיכונית מהדלת הראשית.
לדלת הראשית הזו בנוסח 2011 קוראים עומר אדם, מוקד הסכסוך בינה לבין אטדגי. היה מוזר לראות את מרגול נשפכת על עומר אדם ב"כוכב נולד". היא היללה והיללה את יכולותיו של הזמר הצעיר וכשנודע שהוא מודח כי גילו צעיר מדי עבור התחרות, נראה כאילו איבדה עניין בעונה הזו.
עם זאת, מרגול לא בזבזה זמן וקשר עסקי נרקם בינה, אטדגי והטאלנט הצעיר. למשל, האורח הראשון בתוכנית "גל ומרגול" בערוץ 24 היה עומר אדם, מהלך השרים הרבה גבות ונראה כמו חלק מאותה מעורבות עסקית שהיתה לה עם אטדגי בקריירה של הזמר הצעיר. אדם הפך הקיץ סופית לסנסציה אמיתית, עם הופעות מכורות מראש בקיסריה ועכשיו, כמעט כמו בכל דבר מצליח בתעשייה המסתלסלת בשנים האחרונות, נחשף הסיפור שמאחורי הקלעים והוא כואב ומגעיל.
כמו שהדברים נראים עכשיו, מרגול אינה מטרה ראשית בחקירה הסבירה הזו. מדובר בפרשה שעניינה יותר מרדף אחרי מולנר מאשר מיצובה של מרגול כגורם בעולם התחתון. בטווח הרחוק, אפשר להאמין שמרגול תצא גם מזה. אולי את הכסא ב"כוכב נולד" היא הפסידה, אבל כמי שהצליחה בעבר להמציא את עצמה מחדש לא אחת, אפשר להאמין שהיא תעשה זאת גם בעתיד.
לעומת זאת, הקשר בין הז'אנר המסתלסל לבין העולם התחתון ימשיך להיות מקור לצרות. גיבורים רבים של הז'אנר המצליח במדינה גדלו לצד גורמים רבים שהפכו לבעיתיים ונותרו בקשרים עמם שחורגים מידידות לגיטימית. ואנחנו? אנחנו נחכה רק לשירים טובים.