ג'ולייטה ואביהו שבת לא צריכים להיות ביחד
מי שניצלה באופן מרבי את הופעתה בתכנית הקאלט "חי בלה לה לנד", היא ללא ספק ג'ולייטה. הבחורה האנרגטית הזאת כבר הפכה לשם גדול של ממש אחרי התוכנית עם מקסום מצוין של כל תשומת הלב שתוכנית בשידור יומי יכולה להביא. עכשיו השאלה האם היא כבר הפכה לזמרת של ממש. שני שירים שלה שיצאו לאחרונה "מלכה גדולה" והחדש ביותר "לא יודע/ת כלום על אהבה" עם אביהו שבת, אותו אויב-אוהב מ"לה לה לנד" אמורים לעזור לה לקצור את פירות.
אלא שדווקא השיר עם אביהו (מילים של דורון מדלי, לחן של רביב חי בן מנחם), עם הגימיק התקשורתי הכה ברור וכמובן תשומת הלב שהוא יקבל, לא ממש מתאים. ג'ולייטה נאלצת לשיר בטון נמוך ומנומנם ואילו אביהו שבת שר בטון גבוה שלא מחמיא לו בכלל.
בין השניים אין דיאלוג מוזיקלי. הקול הנחמד והחמים של אביהו שבת נשמע פתאום לא נעים. כך שעדיין, למרות שהיא נמצאת ביתרון ניכר על פני הזמרות האחרות במרוץ אחר שרית חדד וזהבה בן, עדיין ג'ולייטה לא הפכה לזמרת משמעותית שצריך לקחת בחשבון.
גמר "חי בלה לה לנד": אביהו וג'ולייטה מתכסחים
אביהו וג'ולייטה ביחד - אהבתם את השיר? ספרו לנו בפייסבוק
עומר אדם חוזר לדיכאון
שני שירים חדשים שיצאו השבוע מעידים על ניסיון לנחש את כיוון הרוח. ליאור נרקיס שהוציא את "פצצה" ממשיך את הכיוון הערבי אותו התחילו משה פרץ ודודו אהרון. השיר (מילים: יוני רועה לחן: רועה וליאור נרקיס), נשמע מאוד אופייני לנרקיס. אגרסיבי, מתלהט ולא מוותר לאוזניים. סביר להניח שמדובר בלהיט. מצד שני, ישנו עומר אדם.
עומר אדם - "בואי עכשיו"
אדם הוציא את "בואי עכשיו" שיצרו ליאור מיארה ואלירן אביטל. אין מה להשוות בין שני השירים בכלל. "בואי עכשיו" הוא שיר כבד, הארדקור ששייך לצליל הבכייני הטורקי. אדם הרי גדל על הצליל הזה. לפני שהתחיל את המסע שלו ב"כוכב נולד" הוא היה מופיע במועדונים שהמוזיקה בהם משמשת פסקול לחיתוך ורידים.
אדם, שהתמתן ב"כוכב נולד" ורכב על גל הלהיטים עם שירים כמו "בניתי עלייך" מרגיש כנראה שהרוח נושבת חזרה לכיוון הדיכאון. יכול להיות שהוא צודק. משהו באוויר אומר שהחפלה הקצבית אמורה בקרוב להוריד הילוך. לכן, גם אם השיר של ליאור נרקיס יהפוך ללהיט, מאוד יכול להיות שמדובר בשירת הברבור. עומר אדם לעומת זאת, הוא הברבור עצמו.
אליקו נגד דידי הררי ולהיפך: המלחמה שהורסת את המוזיקה המזרחית
עופר לוי שוב צעד לפני כולם
עופר לוי שוב מקדים את התעשייה בצעד אחד. אחרי שהופיע בקיסריה בפעם השנייה הוא לא ממשיך הלאה לנוקיה או לדאווין גדול אחר. להפך, הוא הולך על משהו קטן ואינטימי. הופעה בצוותא ולא סתם בצוותא, לוי עושה את זה שני נגנים בלבד. דווקא עופר לוי - האיש והנוצות, מי שהמציא את ההופעות הגדולות בז'אנר, דווקא הוא הולך על הופעה קטנה, סטייל אנפלגד. מה שעופר לוי אומר בעצם ליתר הזמרים זה: עכשיו נראה מי באמת זמר. בלי תזמורת ענקים שמגבה, בלי אפקטים ותאורה, זמר נטו.
מי שמכיר את ההופעות שלו, יודע שעופר לוי תמיד נוהג להשתיק את התזמורת והקהל ולשיר נקי, אקפלה. בהופעה הראשונה שלו בסינרמה, אי שם בתחילת שנות התשעים, הוא עשה זאת עם השיר "אין לי יום אין לי לילה" והדהים את הקהל. עכשיו לוי חוזר אל הבסיס, הרי כל הזמרים בז'אנר התחילו בהופעות מינימליסטיות עם קלידן בלבד. עכשיו, כשהוא כבר כוכב על, לוי יצטרך לחשוב היטב איך לבנות את ההופעה הזאת כדי שלא תשעמם. הוא יהיה חייב לשנות סגנונות, שפות ולהיות עירני כדי שהקהל לא יירדם. אפשר לסמוך עליו שהוא יעמוד במשימה.
חמישה דברים שצריכים לקרות במוזיקה המזרחית