במבט לאחור זה נראה כמו משהו שאפשר היה להימנע ממנו: "סליפי הולו", סדרת האימה המצליחה של רשת FOX (המשודרת בארץ ב-yes), יצאה בקמפיין שיווקי לכבוד מארז ה-DVD של העונה הראשונה: "יום ללא ראש". הסדרה מבוססת על מעשה הפ?רש בלי הראש שרודף את העיירה סליפי הולו, על פי סיפוריו של וושינגטון אירווינג, וחברת השיווק "ThinkJam" יצרה כמה כרטיסי ברכה אלקטרוניים ברוח הסדרה. על פניו תעלול תמים ומבדר, לנסות למתג את יום שלישי (אתמול) כיום שמוקדש ל"סליפי הולו", אלא שהיעדר הראש הופקע בצורה טראגית לטובת החדשות האמיתיות.
אמש פרסמו אנשי "המדינה האסלאמית" סרטון נוסף שבו הם עורפים את ראשו של עיתונאי אמריקאי, הפעם סטיבן סודלוף, שבועיים אחרי שעשו זאת לג'יימס פולי. האירוע הקשה השתלט כמובן על כל הכותרות, מה שהפך את "יום ללא ראש" לבדיחה סרת טעם. לאחר שבתקשורת דיווחו על הרצח, הוציאו "ThinkJam" וזרוע ההפצה הדיגיטלית של FOX שתי הצהרות התנצלות נפרדות. "ThinkJam" כתבה בין היתר, "תנחומינו העמוקים ביותר נתונים למשפחתו, אנו לא לוקחים את החדשות האלה בקלות. לו ידענו מראש את הדברים האלה, לעולם לא היינו משחררים את הקמפיין". מ-FOX כתבו, "אנו מתנצלים על העיתוי המצער של ההכרזה ושולחים את תנחומינו העמוקים לכל המשפחות המעורבות".
למעשה, מלכתחילה היה במהלך של "ThinkJam" ו-FOX סיכון גדול כאשר "המדינה האסלאמית" פועלת במלוא עוזה, אחרי שהצהירה כי ישנם עיתונאים נוספים שחטפה ורק שבועיים עברו מאז שהוציאו להורג את ג'יימס פולי.
אלה הם כרטיסי הברכה הבעייתיים.
יום בלי ראש: הפאדיחה של "סליפי הולו"
3.9.2014 / 11:24